Takozvani ‘strah od nedostatnog dometa’ ključni je problem trenutno dostupnih električnih automobila. Potencijalne kupce, naime, odbija mogućnost da bi im automobil mogao ostati bez energije ‘usred ničega’, odnosno daleko od prve punionice
Da ovaj problem možda i nije tako nepremostiv kako se čini, dokazuje eksperiment YouTube kanala Tech Forum. Ekipa je, naime, pokušala simulirati proces regenerativnog kočenja - regenerativnom vučom!
Premda bi u teoriji ova dva procesa trebala imati isti efekt - punjenje baterije - Tesla i drugi proizvođači električnih automobila u korisničkim priručnicima jasno naznačuju kako se njihovi automobili ne bi smjeli vuči, već isključivo prevoziti kamionima vučne službe.
Šteta, posebice iz razloga što je proces regenerativne vuče poprilična prednost električnih vozila u odnosu na ona s benzinskim ili dizelskim motorima.
Ovaj dojam dodatno je potenciran efektom koji je ekipa Tech Foruma postigla u praksi.
Naime, nakon svega jedne milje vuče, odnosno kakvih 1.600 metara, Model 3 dopunio je bateriju s otprilike 1.025 Wh, odnosno prema Teslinom računalu automobilu je produljen domet za 3 milje (4,8 km).
Dečki su čak uspjeli prevaliti tri puta veću udaljenost - 10 milja, odnosno 16 km, krećući se brzinom vuče.
Ovi impresivni rezultati samo pokazuju da proizvođači automobila trebaju poraditi na softveru koji bi električnim vozilima omogućio sigurnu vuču i maksimalno regeneriranje energije tijekom ovog procesa.