Iz godine u godinu električni automobili postaju sve bolji i pristupačniji, te će najvjerojatnije u ne tako dalekoj budućnosti od benzinaca i dizelaša preuzeti štafetu osobne mobilnosti
Na tom putu, osim cijene, najviše ih koće dvije stvari - vrijeme potrebno da se njihova baterija napuni, te nedostatan domet.
Ovo je prije svega problem kapaciteta baterija koje se danas ugrađuju. Ovisno o brojnim faktorima, a ponajviše masi i aerodinamičnosti vozila, električni automobili troše prosječno 20-ak kWh energije na stotinu kilometara.
Baterije većeg kapaciteta su skuplje, pa se proizvođači najviše orijentiraju na uporabu onih između 40 i 60 kWh.
Ekipu WhatCar?-a je zanimalo koliki je realan doseg električnih automobila trenutno dostupnih na tržištu. Britanci su okupili 13 trenutno dostupnih vozila u EU, te proveli ispitivanje na 31,2 km dugoj privatnoj stazi koja simulira sve uvjete - od gradske vožnje, do otvorene ceste i autoceste.
Svi automobili testirani su u normalnim ambijentalnim uvjetima s vozačem i suputnikom, upaljenim svjetlima, te klimatizacijom podešenom na 21 stupanj Celzija. Automobili s baterijom kapaciteta 60 kWh rutu su odradili dva puta, a oni s više od 100 kWh - tri puta.
Pobjednikom testa pokazala se Hyundai Kona kojoj je izmjeren doseg od 414 km.
Rezultate svih ostalih automobila možete pogledati u priloženoj fotogaleriji.