Budućnost motora

Ovako razmišlja BMW: Dizelski motori će preživjeti još 20, a benzinski još 30 godina!

27.06.2019 u 14:10

Bionic
Reading

Odbrojani su dani malih dizelskih motora i velikih V12 benzinskih motora, no paleta ostalih klasičnih motora s unutarnjim izgaranjem drastično će se smanjiti

Bavarski proizvođač premium automobila BMW je na marginama BMW NextGen događaja u Münchenu ovog tjedna iznio svoje viđenje budućnosti klasičnih pogonskih sklopova. I opći zaključak je da će usprkos tome što ubrzano ide prema elektrifikaciji, BMW nastaviti ulagati u motore s unutarnjim izgaranjem u doglednoj budućnosti.

'Najbolja pretpostavka od 30 posto prodaje elektrificiranih automobila (električna baterijska vozila i plug-in hibridi) do 2025. godine znači da će najmanje 80 posto naših vozila imati motor s unutarnjim izgaranjem', rekao je glavni tehnički direktor BMW-a Klaus Frölich.

BMW očekuje da će dizelski motori preživjeti još najmanje 20 godina, a benzinski motori još najmanje 30 godina, rekao je Frölich. 'Vidimo područja bez infrastrukture za punjenje kao što su Rusija, Bliski istok i zapadni unutarnji dio Kine, tako da će se oslanjati na benzinske motore još 10 do 15 godina'.

Priobalni dio Kine i veliki gradovi poput Pekinga i Šangaja imati će na cestama samo električne automobile za oko 10 godina, dok će Europa više preferirati plug-in hibridna vozila, predviđa ovaj dužnosnik BMW-a. U SAD-u će se vozila na električni pogon prodavati uglavnom na zapadnoj obali i na dijelu istočne obale, ali neće postati dominantni pogon automobila. SAD bi mogao dobiti snažnije plug-in hibride iz BMW-ove sportske M podmarke kako bi generirali emisijske kredite.

'Prelazak na elektrifikaciju pretjerano je prenaglašen , rekao je Frölich. 'Električna vozila s baterijom su skuplja zbog sirovina za baterije. To će se nastaviti i moglo bi se s vremenom pogoršati s porastom potražnje za tim sirovinama.'

Dok će motori s unutarnjim izgaranjem ostati u BMW-u još neko vrijeme, no njihov će se portfolio drastično smanjiti.

Na dizelskoj strani, bavarski će proizvođač prestati proizvoditi 1,5-litreni trocilindrični motor. Prestati će se proizvoditi jer previše košta da bi se uskladio s europskim strožim standardima emisija, ali taj motor se ionako nudi samo u Europi.

Osim toga, BMW-ov šestocilindrični dizelski motor snage 400 KS koji se nudi u višem premium automobilu 750d neće biti zamijenjen jer je preskup i previše kompliciran za izgradnju, rekao je Frölich dodajući da motor ima četiri turbopunjača.

BMW će i dalje razvijati četverocilindrične i šestocilindrične dizelske motore, ali neće imati više od tri turbopunjača.

Što se tiče velikih benzinskih V12 motora njihovi dani su odbrojani. 'Svake godine moramo ulagati kako bismo prilagodili V12 motore novim propisima o emisijama, posebno u Kini. Kako se V12 na globalnoj razini proda u oko 5.000 komada godišnje, što uključuje i Rolls-Royce, cijena tih ažuriranja je nekoliko tisuća eura po jedinici.' kaže Frölich.

Iznenađujuće, BMW je također izjavio kako tvrtka radi startegiju kako bi zadržali benzinski V8 motor. 'Šestocilindrične jedinice u kombinaciji s plug-in hibridnim aplikacijama već isporučuju snagu više od 680 KS (500 kW) i dovoljan okretni moment da mogu uništiti svaki prijenos', rekao je Froelich.

Elektrificirani V8 motori su potrebni jer su klasični neelektrificirani V8 motori s atmosferskim usisom pogođeni teškim porezima na tržištima kao što su Velika Britanija i Francuska zbog visokih emisija ugljičnog dioksida. V8 motor u BMW 850i coupe emitira više od 220 grama CO2 po kilometru.