U Barceloni je ovoga tjedna predstavljena još jedna studija električnog vozila namijenjenog urbanoj mobilnosti
Iako autosalon u Ženevi otvara svoja vrata već za koji dan, mnogi automobilski proizvođači nestrpljivi su da prikažu javnosti svoje pomno čuvane adute. Osobito je to vidljivo kad su u pitanju električni koncepti koji ciljaju na veću mobilnost u gradovima. Tako je na Mobile World Congressu, koji se ovog tjedna održava u Barceloni, predsjednik uprave Seata Luca de Meo okupljenim novinarima objasnio kako je 'Minimo posebno osmišljen kako bi se prilagodio mobilnim platformama koje će oblikovati budućnost gradske vožnje, gdje će promet biti ograničen i samo će nekoliko operatera moći pružiti usluge mobilnosti'. De Meo je dodao: 'Ovo je rješenje koje su čekale tvrtke koje se bave carsharingom, model koji će biti ključan za poboljšanje profitabilnosti ove vrste poduzeća. Koncept koji predstavljamo danas odgovara i potrebama grada i davateljima usluga carsharinga.'
Koncept dvosjeda Minimo, prema Seatu, kombinira prednosti automobila i motocikala kako bi se stvorilo okretno električno gradsko vozilo. Minimo se može koristiti kroz flote za kratkoročni najam ili kupiti za individualnu uporabu, naglasili su iz Seata.
Samo vozilo dugačko je 2500 mm, a iste je dužine kao i prva generacija Smarta ForTwo. Ali je značajno uži (1240 mm) u usporedbi s njegovom širinom od 1510 mm. Što znači da se Minimo može parkirati okomito u odnosu na parkirane automobile na uobičajen način, paralelno s cestom, u gradovima koji dopuštaju ili toleriraju takvo parkiranje. Dizajn Minima nalik je Renault Twizyju i u njemu putnik sjedi iza vozača, slično kao na motociklu. Minimo je duži i širi od Twizyja, koji je dug 2337 mm i širok 1191 mm. Veće dimenzije, kao i puna vrata koja pružaju zaštitu od hladnoće, kiše i prometne buke, znače da je Minimo udobniji od Twizyja za vozača i suvozača.
Vrata Minima su asimetrična i otvaraju se okomito, čak i u najužim prostorima. Manja vrata vozača na lijevoj strani znači i više prostora u kabini vozila, čime se povećava vidljivost za putnike, dok veća desna putnička vrata omogućuju lakši ulazak i izlazak iz vozila.
Za razliku od Renaultovog električnog Twizyija, Minimo se ne oslanja samo na fiksne baterije. One se mogu izvući i zamijeniti onim već napunjenim. Minimo ima autonomiju od preko 100 kilometara s jednim punjenjem. Nije nevažna ni činjenica da bi se ovom inovativnom idejom o zamjenjivim baterijama tvrtkama koje se bave carsharingom mogli smanjiti operativni troškovi i do 50 posto. Ako težina Minima, jednom kada i ako uđe u serijsku proizvodnju, ostane ispod 425 kilograma, moći će ga voziti i tinejdžeri do 16 godina bez vozačke dozvole, ovisno o legislativi u pojedinim zemljama. Tom se idejom vodi i Citroenov koncept Ami One.
Već smo predstavili Citroen Ami One, električni koncept s dva sjedala, veličine otprilike Smarta ForTwo. Za razliku od Minima, vozač i suvozač u Ami Oneu sjede na uobičajen način, jedan pored drugoga.
Minimo dolazi s rješenjima za bežično povezivanje kako bi pružio besprijekorno digitalno iskustvo za privatne korisnike i zajedničke usluge mobilnosti temeljene na digitalnom ključu i bežičnoj tehnologiji Android Auto. Koncept Minima je dizajniran u suglasju s budućim autonomnim tehnologijama razine četiri, koje bi omogućile vozilu da se odveze samostalno do mjesta gdje se nalazi vozač.
Seat trenutno procjenjuje kako i gdje bi mogao proizvesti Minimo. A ako uđe u serijsku proizvodnju, vjerojatno će biti jeftiniji od tradicionalnog miniautomobila.