EQC

Ovo je Mercedesov prvi električni SUV

05.09.2018 u 10:54

Bionic
Reading

Koncem ove i početkom iduće godine napokon će se zahuktati bitka u segmentu električnih vozila. Gotovo svi proizvođači trebali bi imati predstavnike, a od njemačke premium trojke hitac je prvi ispalio Mercedes

EQC koji nam je netom predstavljen u Švedskoj, nažalost, mogao bi se pokazati promašajem.

Kritičari su na zub već uzeli dizajn automobila i autonomiju. Mercedes je odlučio vizualno odmaknuti gamu svojih električnih vozila od onih pogonjenih benzinskim, dizelskih i hibridnim pogonima a čini se da novi dizajnerski izričaj, poglavito prednjeg kraja, ne ‘sjeda’ svima jednako dobro.

Više je zabrinjavajuća činjenica da su u Mercedesu poprilično šturi po pitanju dometa automobila kojeg procjenjuju na 450 km po NEDC standardu s jednim punjenjem, odnosno 200 milja po poprilično strožem i realnijem EPA standardu. Usporedbe radi, Mercedesovi konkurenti - Jaguar I-Pace i Tesla Model X 75D prevaljuju primjetno više po EPA standardu - 240 odnosno 237 milja.

Usporedbe radi I-Pace je, s doduše 10 kWh većom baterijom, po NEDC standardu deklariran na 300 milja, što znači da će EQC kad krene u prodaju s one strane Atlantika vjerojatno nositi EPA-ini procjenu od 200-injak milja, odnosno kakvih 320-ak km.

EQC koristi baterijski paket od 80 kWh i par elektromotora na prednjoj i stražnjoj osovini, ukupne snage 407 KS i 765 Nm, kako bi se lansirao s mjesta do 100 km/h za 5,1 sekundu, te dosegao elektronski ograničenih 180 km/h. Automobil je kalibriran da naginje prednjem pogonu s ciljem niže potrošnje, no teža noga na gasu rezultirat će i sportskijim voznim osobinama.

Mercedes EQC
  • Mercedes EQC
  • Mercedes EQC
  • Mercedes EQC
  • Mercedes EQC
  • Mercedes EQC
    +11
Mercedes EQC Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes

Kritičare nije impresionirala ni praktičnost EQC-a koji nema takozvani ‘Frunk’ odnosno prtljažnik sprijeda. Kompletan prostor pod poklopcem zauzele su komponente električnog pogona, a u Mercedesu su odlučili izostaviti i krovne nosače kako se ne bi narušila aerodinamika, te samim time domet automobila.

Nijemci tek trebaju definirati cijenu, a nije objavljen ni datum početka prodaje. Poznato je tek da će se automobil izrađivati u Bremenu i Pekingu.

Izvor: Promo fotografije