za sezonu 2025

Ovo je nova Toyota GR Supra GT4 EVO2: Poboljšane performanse, pouzdanost i upravljivost

23.08.2024 u 12:19

Bionic
Reading

Ova poboljšanja čine ovaj trkaći automobil lakšim za vožnju ne samo profesionalnim trkačima, već i amaterskim vozačima koji ambiciozno sudjeluju u GT4 utrkama širom svijeta. Pogledajte video!

Toyota Gazoo Racing (TGR) je objavo kako je počeo primati narudžbe za novi trkaći bolid GR Supra GT4 EVO2, u čijem su razvoju korištene brojne povratne informacije od trkaćih timova i vozača diljem svijeta kako bi se postigle više razine performansi, pouzdanosti i upravljivosti.

Očekivana cijena ovog bolida za kupce u Europi je 202.000 eura.

Od lansiranja GR Supra GT4 modela 2020. godine, zahvaljujući podršci organizatora utrka i kupaca, kumulativna prodaja ovog modela premašila je 120 primjeraka. Napori trkaćih timova i vozača omogućili su mu pobjede u GT4 serijama i međunarodnim utrkama u 11 zemalja i regija, više od 500 puta su završili na podiju, te su postali prvaci klase u tri regije: Aziji, Sjedinjenim Američkim Državama i Europi.

Toyota GR Supra GT4 EVO2 za sezonu 2025 Izvor: Promo fotografije / Autor: TOYOTA GAZOO Racing Europe

Tehničke karakterisitike

Toyota Gazoo Racing je zasad objavio vrlo šture detalje nove GR Supre GT4 EVO2. Konstrukcija tijela automobila je izrađena od čelika/aluminija sa zaštitnim kavezom visoke čvrstoće prema FIA-inim propisima. Što se pogonskog sklopa tiče riječ je o 3-litrenom 6-cilindričnom rednom motoru s jednostrukim twin-scroll turbopunjačem, najvećeg okretnog momenta od 660 Nm. Mjenjač je modificirani ZF automatski mjenjač s ručicama na volanu, a ispušni sustav Akrapović racing s katalizatorom.

Prednji ovjes je MacPherson, a stražnji Multi-link. Kočnice sprijeda su Brembo s trkaćim čeljustima sa šest klipova s čeličnim kočionim diskovima promjera 390 mm, a straga Brembo trkaće čeljusti s četiri klipa s čeličnim kočionim diskovima promjera 355 mm. Gume su Pirelli P Zero 305/660-18 prednje i stražnje, na kotačima OZ 11 x 18“. Što se dimenzija GR Supre GT4 EVO2 tiče one su sljedeće: duljina 4460 mm, širina 1855 mm (bez retrovizora).

Ažurirani GR Supra GT4 EVO za sezonu 2023. imao je poboljšane kočnice, upravljivost i performanse motora, što je automobil učinilo lakšim za vožnju vozačima različitih razina vještina. Međutim, nakon tog ažuriranja, bez kraja u nastojanjima da se naprave sve bolji automobili za motorsport, TGR je nastavio putovati po trkaćim stazama diljem svijeta kako bi direktno dobio vrijedne povratne informacije od trkaćih timova i vozača, koje se mogu dobiti samo u ekstremnim uvjetima utrka.

Unapređujući svoj pristup 'izradi automobila s vozačem u prvom planu' kako bi takve uvide iskoristio u razvoju, TGR je postavio debi GR Supra GT4 EVO2, s poboljšanim performansama, pouzdanošću i upravljivošću, na početak sezone 2025.

  • +13
Toyota GR Supra GT4 EVO2 za sezonu 2025 Izvor: Promo fotografije / Autor: Maurice Volmeyer

Konkretno, ABS mape su pažljivo rekalibrirane kroz vožnju različitih vozača na stazama u Japanu i Europi kako bi se omogućilo optimalno kočenje i prolazak kroz zavoje u zavisnosti o vrsti i potrošenosti guma te uvjetima na stazi. Također, vrijeme promjene brzina na niže je smanjeno finim podešavanjem rev-matching sustava putem softverskog ažuriranja, što je dovelo do poboljšane kontrole usporavanja tijekom kočenja za povećanu brzinu u zavoju.

Osim toga, pored poboljšanja hlađenja motora, kočnica i pogonskog sklopa, optimizirane su temperature u kabini kako bi automobil bio lakši za vožnju čak i u teškim uvjetima, pomažući u održavanju visoke razine performansi. Ova poboljšanja čine GR Supra GT4 EVO2 lakšim za vožnju ne samo profesionalnim trkaćim, već i amaterskim vozačima koji ambiciozno sudjeluju u GT4 utrkama širom svijeta.

GR Supra GT4 EVO2 će imati svjetsku premijeru u siječnju 2025. na prvoj utrci 'IMSA Michelin Pilot Challenge', koja će se održati u sklopu utrke '24 sata Daytone'.