Povijesna pobjeda

Audi RS Q e-tron slavio na reliju Dakar s inovativnim pogonskim sustavom

20.01.2024 u 09:14

Bionic
Reading

Audi RS Q e-tron ima električni pogon na sve kotače. Opskrbu energijom osigurava visokonaponska baterija i pretvarač energije koji radi na gorivo na bazi ostataka, čime se štedi 60 posto emisije CO2 u usporedbi s konvencionalnim gorivima

Audi je ispisao povijest jer je po prvi put prototip niske emisije s električnim pogonom, visokonaponskom baterijom i pretvaračem energije pobjedio na najtežem pustinjskom reliju na svijetu s Audijem RS Q e-tron. Španjolci Carlos Sainz/Lucas Cruz osigurali su Audiju prvu pobjedu na reliju Dakar nakon oko 7900 kilometara s prednošću od 1h i 20min. Kroz cilj su prošli i Mattias Ekström/Emil Bergkvist, druga od tri posade Audija.

'Čestitam timu Audi Sport na pobjedi na reliju Dakar,' rekao je Gernot Döllner, predsjednik Upravnog odbora AUDI AG. 'Audi je ponovno postavio prekretnicu u motosportu. Pobjeda na najtežem pustinjskom reliju na svijetu s elektrificiranim pogonom vidljiv je 'Vorsprung durch Technik' ('Prednost kroz tehnologiju') i pokazuje put u našu električnu budućnost.' Audi RS Q e-tron ima električni pogon na sve kotače. Opskrbu energijom osigurava visokonaponska baterija i pretvarač energije koji radi na gorivo na bazi ostataka, čime se štedi 60 posto emisije CO2 u usporedbi s konvencionalnim gorivima.

Audi na polovini Dakar 2024 relija Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi

'S našim revolucionarnim elektrificiranim pogonom prevladali smo jedan od najvećih izazova u motosportu nakon samo tri godine. Time nastavljamo dugi niz pionirskih postignuća koja su uvijek karakterizirala Audi u četiri desetljeća motorsporta. Želio bih zahvaliti cijelom timu na ovom izvanrednom nastupu u posebno teškom izdanju relija Dakar,' kaže Oliver Hoffmann, član Upravnog odbora AUDI AG, tehnički razvoj. Audi se na reliju Dakar suprotstavio dvjema markama Toyoti i Fordu, kao i iskusnim protivnicima iz Prodrivea, koji su se pokazali kao teški izazivači.

U vodstvu od 6. etape

Carlos Sainz/Lucas Cruz osigurali su svoje veliko vodstvo nakon što su bili u vodstvu bez prekida od šeste etape. Za dvojicu Španjolaca, koji su završili na prvom mjestu 2010., 2018. i 2020., ovo je četvrti uspjeh s drugom markom, uključujući drugu iz Volkswagen grupe.

Međutim, dvostruki svjetski prvak u reliju Sainz i njegov iskusni suvozač nisu mogli biti sigurni sve do malo prije kraja. Sa Sébastienom Loebom/Fabianom Lurquinom iz Teama BRX, imali su snažne progonitelje koji su nastavili smanjivati razliku sve dok njihov bolid nije pretrpio štetu pretposljednjeg dana.

'Bila je to nevjerojatna momčadska izvedba,' rekao je voditelj Audi Motorsport Rolf Michl. 'Svi smo se udružili kako bismo Audiju omogućili ovaj povijesni rezultat. Veliko hvala ovom divnom timu. Danas smo ispisali novo poglavlje za Audi, ali i u povijesti relija Dakar.'

4600 kilometara brzinaca i ukupno 7883 kilometra

Dnevne etape od često više od 400 kilometara, dvije maratonske etape s ograničenim ili čak nikakvim uslugama, kao i 4600 kilometara brzinaca i ukupno 7883 kilometra karakteriziraju reli Dakar 2024. Oštri obluci i makadam, ali i visoki lanci dina u Praznoj četvrti Arapskog poluotoka i često teška navigacija zahtijevali su sve od timova. Carlos Sainz, koji se sa 61 godinom osvrće na reli karijeru dugu oko četiri desetljeća, zabilježio je ukupno osam dana u vodstvu s Lucasom Cruzom na dvanaest etapa.

Druge dvije Audijeve posade također su na početku imale dobre rezultate. Šveđani Mattias Ekström/Emil Bergkvist osvojili su prolog na početku i napredovali na drugo mjesto iza Sainz/Cruz do dana odmora nakon šest etapa. No, kvar na stražnjoj osovini na sedmoj etapi koštao ih je svih prilika. Stéphane Peterhansel, rekorder s 14 pobjeda u Dakaru, bio je na šestom mjestu malo prije polovine staze nakon svoje 50. etapne pobjede u automobilu i 83. ukupno. Kvar u hidrauličnom sustavu bacio je njega i njegovog sunarodnjaka Francuza Edouarda Boulangera nazad na 22. mjesto na šestoj etapi.

Najzanimljivije video trenutke s ovogodišnjeg izdanja relija Dakar pogledajte na ovoj poveznici.

Savršena strategija na zahtjevnom 46. izdanju relija Dakar

Oba tima su se zatim stavila u službu tima Audi Sport. Voditelj odjela Audi Motorsport Rolf Michl i Sven Quandt, voditelj tima ulaznog partnera Q Motorsport, proveli su savršenu strategiju na zahtjevnom 46. izdanju relija. Bilo da se radilo o taktičkom povlačenju prije druge etape maratona kako bi se izbjeglo otvaranje rute ili pružanju podrške vodećim Carlos Sainz/Lucas Cruz, uprava se u svakom trenutku mogla osloniti na svoje snažne vozačke posade. Timsko osoblje također je radilo neumorno i pouzdano tijekom fizički zahtjevnog, dugog i teškog relija. Ekström/Bergkvist završio je događaj među 50 najboljih.

  • +33
Audi RS Q e-tron pobijedio na reliju Dakar 2004 Izvor: Promo fotografije / Autor: DPPI

Pobjeda u roku od samo tri godine

Audi Sport je pustio visokoučinkoviti Audi RS Q e-tron da sazrije tako da je sposoban pobijediti u roku od samo tri godine. Pod tehničkim vodstvom dr. Leonarda Pascalija, Audi Sport je postavio sljedeću povijesnu prekretnicu s inovativnim pogonom: nakon što je quattro pogon na sve kotače zauvijek promijenio reli 1980-ih i nakon toga osvojio obilje pobjeda i naslova na stazi, Audi je demonstrirao veliku inovativnost snagu u Le Mansu.

Učinkovit TFSI pogon, elektrificirani pogon na sve kotače e-tron quattro i individualne tehnologije kao što su LED matrično svjetlo i Audi lasersko svjetlo predstavljaju visoku razinu inovativne snage i 'Vorsprung durch Technik' ('Prednost kroz tehnologiju'). Prvi Audijev potpuno električni trkaći automobil tada je debitirao u Formuli E, prije nego što je marka prihvatila ekstremne izazove relija Dakar i uspješno ga završila kao prvi proizvođač s električnim pogonom.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'