Nakon gotovo šest godina i jednog facelifta, na tržište izlazi druga generacija ovog subkompaktnog gradskog SUV-a
Peugeot je predstavio novi 2008, drugu generaciju svog gradskog SUV-a koji je na tržištu sad već gotovo šest godina. Priča o ovom modelu je zanimljiva jer je prva generacija nastala iz karavanskog modela Peugeot 207 SW, no francuski proizvođač nije imao namjeru nastaviti s ovom verzijom i u sljedećem modelu 208. Nastao je model 2008, koji je imao i facelift 2017. nakon predstavljanja na ženevskom auto salonu godinu dana ranije. Odlazeći model je bio četvrti najprodavaniji subkompaktni SUV / crossover u Europi do svibnja ove godine, s 77.921 primjeraka, što je 5 posto manje u odnosu na isto razdoblje 2018., prema podacima iz JATO Dynamicsa.
Nova generacija dijeli CMP platformu s DS3 Crossbackom i Citroënom C3 Aircrossom, ali i nekim drugim modelima PSA Grupe, pa i nadalje neće imati opciju s pogonom na sva četiri kotača nego samo na prednja dva. U odnosu na odlazeći model međuosovinski razmak novog 2008 je 67 mm dulji i sada je 2605 mm, a i dužina mu je veća za 142 mm i sada je 4300 mm. Po visini novi 2008 je u rasponu od 1530 do 1550 mm s punim rezervoarom, u ovisnosti o dimenzijama kotača. A one se kreću od 215/65 R16, 215/60 R17 do 215/55 R18.
U skladu s tim, ovaj subkompaktni SUV će u budućnosti ponuditi i više prostora u unutrašnjosti, jer mu je volumen prtljažnika sada 434 litara, od čega je 29 litara ispod podnice prtljažnika. Dizajn Peugeota 2008 pronašao je svoju ispiraciju novom 208. To vrijedi kako za dnevna svjetla izvedena u okomitim prugama, tako i za stražnja svjetla u tipičnom lavljem 'pandža' dizajnu, koja smo imali prilike vidjeti i na ostalim novim modelima Peugeota.
Peugeot je u novom 2008 ponudio na izbor benzinske, dizelske motore, ali i potpuno električnu izvedbu. To je omogućeno upravo novom CMP platformom. Što se tiče benzinskih motora u ponudi su motori snage 100, 130 i 155 KS. Sva tri benzinska motora su trocilindrična obujma 1199 cm³ s najvećim okretnim momentom 205, 230 i 240 Nm u ovisnosti o snazi motora. Motori PureTech 100 S&S i PureTech 130 S&S imaju ručni mjenač sa šest stupnjeva prijenosa, a ovaj jači ima opciju i 8-brzinskog automatskog mjenjača , a PureTech 155 S&S ima jedino isti 8-brzinski automatski ATN8 mjenjač u ponudi. Ubrzanja od 0 do 100 km/h se kreću od 12,0 do 8,9 (najjači motor) sekundi. Isto tako, u ovisnosti o motoru i mjenjaču krajnja brzina je u rasponu od 183 do 206 km/h.
Ako odaberete dizelski motor, na izboru su vam dvije varijante četverocilindričnog motora obujma 1499 cm³. Slabija BlueHDi 100 S&S varijanta ima 100 KS i najveći okretni moment 250 Nm. Ona dolazi samo s ručnim mjenačem sa šest stupnjeva prijenosa, a ubrzanje mu je od 0-100 km/h 11,8 sekundi uz krajnju brzinu od 185 km/h. Jača verzija BlueHDi 130 S&S ima 130 KS i dolazi samo s 8-brzinskim automatskim mjenjačem. Ubrzanje mu je od 0-100 km/h 10,1 sekundi, a krajnja brzina 199 km/h. Težina benzinskih i dizelskih izvedbi se kreće od 1189 do 1235 kilograma s punim rezervoarom, a to ovisi o tipu motora, veličini kotača i tipu mjenjača, kao i dodatnoj opremi.
Da sve bude u skladu s zahtjevima bliske budućnosti tu je i treća vrsta pogona, ona električna. Potpuno električni 2008 ima električni motor snage 136 KS koji se vrti od 3673 do 10.000 o/min, uz maksimalni okretni moment od 260 Newton metara pri 300 do 3673 o/min. U kombinaciji s akumulatorom od 50 kWh trebao bi biti moguć potpuno električni domet od 310 km (WLTP). Njegova krajnja brzina u Sport modu je 150 km/h, a težina 1548 kilograma. Sve varijante motora su opremljene automatskim start-stop sustavom i filtrom čestica.
Peugeot 2008 koristiti će istu tehnologiju koja se već nalazi u novom 208. Digitalni i-Cockpit i centralni infotainment ekran s do deset inča veličine definiraju elemente na upravljačkoj ploči, a mnoge se funkcije mogu aktivirati glasovnom naredbom. Upravljač je tipično peugeotovski; malog promjera i relativno niskog položaja, baš kao u odlazećem modelu 2008. Poput 208, i 2008 je također pripremljen za poluautonomnu vožnju. Odgovarajući sustavi pomoći poput automatskog tempomata s funkcijom stop-and-go, prometnog zastoja i sustava držanja vozne trake, kao i kočnice za hitne slučajeve i pomoći za duga svjetla u ponudi su u ovom gradskom SUV-u.
Europska prodaja u segmentu malih SUV/crossovera povećati će se na 1,99 milijuna ove godine i 2,16 milijuna u 2020. godini s 1,83 milijuna prošle godine, prema procjenama LMC Automotiva.Takav rast je potaknuo i Ford na razvoj drugog modela, nazvanog Puma, koji će izaći krajem godine i prodavati će se zajedno s EcoSportom. Škoda će se pridružiti segmentu sljedeće godine s modelom Kamiq. Očekuje se da će Toyota dodati mali SUV smješten ispod kompaktnog C-HR-a. Isto tako, očekuje se da će i Renault uskoro predstaviti novu generaciju Captura, s plug-in hibridnom verzijom.
Još nisu poznate cijene, ali se zna da bi novi 2008 trebao izaći na tržište do kraja ove godine. A u ovisnosti o tržištu, 2008 će se proizvoditi u tvornicama PSA Grupe u Vigu u Španjolskoj i Wuhanu u Kini.