Utjecaj Callumovog dizajna na Ford i industriju bio je velik, a posebno posljednji period, kad je sa svojim timom pomogao stvoriti i predstaviti hvaljeni pick-up F-150 iz 2021. godine, Mustang Mach-E i iznova osmislili Bronco i Bronco Sport
Jedan od najutjecajnijih čelnika dizajnerske industrije ovog će se proljeća povući iz tvrtke Ford Motor Company, a naslijedit će je iskusni svjetski veteran autoindustrije.
Moray Callum okončati će svoju 38-godišnju karijeru u razvoju proizvoda, od čega je više od pola vremena proveo u Fordu, na mjestu potpredsjednika tvrtke za dizajn za vozila marke Ford i Lincoln širom svijeta. Zamijenit će ga Anthony Lo, koji je nedavno bio potpredsjednik za vanjski dizajn Grupe Renault. Callumovo umirovljenje stupa na snagu 1. svibnja ove godine, što omogućuje Lou jednomjesečno prijelazno razdoblje, koji će s Fordom započeti 1. travnja. Poput Calluma, Lo će biti odgovoran Hau Thai-Tangu, Fordovom šefu platformi za proizvode i odgovorna osoba za operacije.
Moray Callum
Utjecaj Callumovog dizajna na Ford i industriju bio je velik. Njegov najnoviji opus bio je posebno plodan, jer su Callum i njegov tim pomogli stvoriti i predstaviti hvaljeni pick-up F-150 iz 2021. godine, Mustang Mach-E i iznova osmislili Bronco i Bronco Sport. Rafinirani, moderni jezik dizajna za Lincoln bio je presudan za globalni preporod marke.
Među zapaženim dizajnom kojima je Callum upravljao u karijeri bili su pick-up Super Duty iz 1999. godine, Explorer 2011., Mazda MX-5 iz 2005., Mazda CX-7 iz 2007., Mustang iz 2015. i F-150 i 2016. GT.
'Morayev se utjecaj vidi na ulicama širom svijeta', rekao je Thai-Tang. 'On je donio i održao dizajnersku viziju i vodstvo u studije - uključujući Ghiu u Italiji i Mazdu u Japanu, uz Ford i Lincoln - koji su milijunima kupaca podigli ljepotu, značenje i funkciju automobila, pick-upova i terenaca.'
Callum, rodom iz Škotske, imao je dva perioda s Fordom u ukupnom trajanju od 20 godina. U prvom, od 1995. do 2001., kada se pet godina pridružio Mazdi u Japanu, da bi vodio dizajnersku transformaciju te tvrtke. U to je vrijeme Ford imao partnerstvo i vlasnički interes u Mazdi. Callum se vratio u Ford 2006. godine kao izvršni direktor dizajna, za Ameriku, a u svoju je trenutnu ulogu unaprijeđen 2014. godine.
Njegova prva veza s Fordom datirala je kasnih 1980-ih kao dizajnera savjetnika u Ghia SpA u Italiji. Callum je vodio razvoj desetaka konceptnih vozila, uključujući Ford Ghia Via i Aston Martin Lagonda Vignale. Također je radio za Chrysler u Ujedinjenom Kraljevstvu i za PSA Peugeot Citroën u Francuskoj na putničkim i gospodarskim vozilima.
Anthony Lo
Lo će se pridružiti Fordu usred ambicioznog plana američke tvrtke da zaokrene i razvije svoje automobilsko poslovanje, uz kontinuirani dizajn vozila koja moraju imati.
'Naša se industrija razvija brže nego ikad i Ford će zadobiti povjerenje kupaca ostajući na vodećem rubu te krivulje', rekao je Thai-Tang. 'Anthony je vodeći svjetski dizajner s izvrsnim svjetskim rezultatima. Uzbuđeni smo što je vodio našu dizajnersku organizaciju dok ubrzavamo stvaranje povezanih, inteligentnih i sve elektrificiranijih proizvoda.'
Lo je rođen u Hong Kongu, a započeo je u automobilskoj industriji 1987. godine, kada mu je profesor na Royal College of Art u Londonu, gdje je studirao, ponudio mjesto u Lotus Carsu u Engleskoj. Tamo je Lo dizajnirao prepoznatljivi Lotus Carlton, u to vrijeme najbrži automobil na svijetu.
Lo je nedavno rekao da je njegovo upoznavanje s Fordom započelo kao mlađoj odrasloj osobi na ulicama Hong Konga, gdje marka ima i održava snažnu prisutnost. Kasnije je otkrio popularnost Forda u Engleskoj i kontinentalnoj Europi, 'tamo gdje je Ford poput nacionalne marke'. Dodao je da su modeli poput Sierre RS Cosworth, 's impozantnim plutajućim stražnjim spojlerom i odgovarajućim trkaćim pedigreom', ostavili trajan dojam na njega.
'S brzinom razvoja tehnologija i očekivanja, vjerujem da će se automobili u sljedećem desetljeću promijeniti više nego što su to bili u prošlom stoljeću', rekao je Lo. 'Voditi ovu promjenu u Fordu posao je iz snova za bilo kojeg dizajnera automobila, a mi ćemo prigrliti ovo doba otvorenih umova, domišljatosti i probojnih dizajnerskih rješenja.'
U Renaultu u Parizu tijekom posljednjih 10 godina, Lo je imao ključnu ulogu u razvoju strategije dizajna tvrtkinog 'Ciklusa života'. Taj je pristup bio osnova za niz nagrađivanih konceptnih automobila, kao što su DeZir, Captur, R-Space, Frendzy, Twin’Z, Twin’Run i TreZor. Lo i njegov tim implementirali su strategiju u potpuno novu Renaultovu globalnu liniju automobila i SUV-ova.
Među serijskim vozilima na koja je Lo najponosniji su druga generacija Renaulta Captura, koja je nadograđena na uspjeh izvornog modela sa značajkama poput šireg traga kotača, prepoznatljivog svjetlosnog potpisa i izražajnijih bočnih strana karoserije, te Dacia Duster 2, ostvarujući svoj low-cost cilj bez ugrožavanja atraktivnosti.
Lo se pridružio Saabu 2000. godine. Od 2004. do 2010. Lo je bio direktor naprednog dizajna za General Motors Europe, nadgledajući projekte Saaba, Opela i Vauxhalla. Prije toga je Lo bio s Mercedes-Benzom u Japanu, radio je na konceptu tvrtke Maybach i vozilima S-klase, kao i Audiju u Njemačkoj.
Uz magisterij iz automobilskog dizajna na RCA, Lo posjeduje i višu diplomu iz industrijskog dizajna na Politehničkom sveučilištu u Hong Kongu.