Ručno izrađeni talijanski super GT automobil najsnažniji je talijanski hibridni automobil, a ima kombinirani super-hibridni pogon s klasičnim benzinskim V8 motorom i elektromotorom
Talijanska firma Puritalia Automobili pokazala je javnosti svoju Berlinettu na sajmu automobila u Ženevi početkom ove godine, otkrivši da je riječ o 'super-hibridnom' ručno izrađenom grand toureru maksimalne brzine od 335 km/h (elektronički ograničena). Za pogon ovog supersportaša dvosjeda zaduženi su benzinski V8 motor i elektromotor, a kombinirana ukupna snaga mu je 965 KS. Puritalia tvrdi da ovo čini Berlinettu najmoćnijim talijanskim hibridnim automobilom; Ferrarijev model LaFerrari iz 2013. ostvario je 950 KS.
Dimenzije automobila su: 4500 mm duljina, 1982 mm širina (bez retrovizora), a međuosovinski razmak 2701 mm. Težina automobila je 1410 kg. Ubrzanje do 100 km/h je 2,7 sekunde, a od 0 do 200 km/h je 7,2 sekunde. Dimenzije guma su: prednje 285/30 R 19, a stražnje 335/25 R 20. Gume prve ugradnje su Michelin Pilot Super Sport, s runflat tehnologijom.
Ugljično-aluminijska hibridna šasija dizajnirana je kako bi se osigurala lakoća i čvrstoća, ali i istaknula svojim stilom. Središnja cijev je izrađena od prethodno impregniranih ugljičnih vlakana i očvršćena je u autoklavu na 180 stupnjeva Celzija i nudi maksimalnu torzijsku krutost i ljepotu savršeno uklopljenu sa stilom unutrašnjosti, jer ostaje u potpunosti vidljiva u unutrašnjosti automobila. Prednji i stražnji podokviri izrađeni su od zrakoplovnog aluminija s ovjesnim pločama u cijelosti CNC-om izrađenim od čvrstih gredica. Svaka od 4 ovjesne ploče proizvedena je iz jednog bloka od 120 kg aluminija, ali na kraju procesa izrade teži samo oko 10 kg. Konačni rezultat omogućuje da se sve komponente ovjesa, uključujući upravljačke krakove i amortizere, povežu na pojedinačno izrađeni komad bez ikakvih spojeva ili zavara. To osigurava ne samo ekstremnu krutost i otpornost, već i stogodišnju preciznost položaja komponenata ovjesa, a samim tim i geometriju i kinematiku ovjesa. Kompletna šasija, uključujući sve strukturne potpore za hladnjake, motor, mjenjač i elektromotor teži samo 150 kg.
Motor s unutarnjim izgaranjem je moderna benzinska V8 5.0L 32-ventilna DOHC Ti-VCT pogonska jedinica, a blok motora je aluminijski. Da bi se osigurala optimalna raspodjela težine i niže težište, motor je smješten u cijelosti iza prednje osovine u prilično niskom položaju, zahvaljujući dry sump - suhom podmazivanju motora. Motor ima i 2,9-litreni twin-screw kompresor (supercharger) koji nudi progresivno povećanje okretnog momenta, čak i pri malim obrtajima, pri konstantnom tlaku od 11 PSI (0,758 bara). Kompresor je opremljen međuhladnjakom s dva radijatora smještena u bočnim otvorima za zrak na prednjem braniku. Sam motor sa izgaranjem isporučuje 750 konjskih snaga pri 7000 okr/min i 878 Nm okretnog momenta pri 4.400 o/ min. Završna montaža unutarnjih komponenti motora provodi se pažljivo, ručno, u Italiji. Za upravljanje elektronikom motora brine se kontrolna elektronska jedinica MOTEC ECU, a podržana je softverskim paketom koji je posebno razvila Puritalia i vlastitu OBD-II kontrolnu jedinicu koja je u skladu s EURO 6 ekološkim propisima.
Napredni električni AC motor s aksijalnim fluksom isporučuje Yasa i proizvodi do 370 Nm okretnog momenta i 215 KS maksimalne snage, a sam elektromotor teži nešto više od 25 kg. Puritalia je motor integrirala izravno na stražnji diferencijal, zahvaljujući izuzetno kompaktnom promjeru od 305 mm i aksijalnoj dubini od 106 mm. U ovoj konfiguraciji okretni moment koji elektromotor isporučuje zaobilazi mjenjač i djeluje izravno na stražnje kotače samo kroz konačni omjer. Ova je konfiguracija optimalna za prijenos ogromnog okretnog momenta pod uvjetom da se električni motor nalazi na kotačima, a maksimalni okretni moment uvijek je u potpunosti dostupan od 0 do 7000 okr/min. Upravljanje elektromotorom djeluje usporedno s automatiziranim upravljačkim mehanizmom 7-brzinskog ručnog mjenjača AMT (Automated Manual Transmission), povećavajući potisak tijekom otvaranja kvačila neophodan za prebacivanje brzina. To rezultira stalnim ubrzanjem, čak i tijekom promjene brzina. Puritalijevi inženjeri također su ugradili kvačilo s elektronskim upravljanjem koje u posebnim uvjetima korištenja odvaja elektromotor od diferencijala kako bi se izbjeglo povlačenje (dragging) tamo gdje to nije potrebno. Da bi se osigurao rad elektromotora čak i tijekom najintenzivnijih razdoblja uporabe, temperaturu motora stalno nadzire i upravlja sustav hlađenja koji omogućuje protok dielektričnog ulja do 20 litara na sat.
Puritalia Berlinetta ima dvije litij-željezo-fosfatne baterije (LiFePO), kompletno dizajnirane i izrađene od strane Puritalie, koja jamče ukupni kapacitet od 5,2 kWh; glavni paket baterija smješten je ispod prtljažnika, dok je sekundarni u području iza sjedala, u niskom položaju za težište automobila. Dva baterijska paketa kapaciteta 700 V paralelno se upravljaju; koriste se pojedinačno u normalnim uvjetima i u kombinaciji (za povećanje struje do 230 A) kada se aktivira funkcija Puritalia eMozione, kako bi se osigurala maksimalna snaga i okretni moment. Za potpuno punjenje baterija potrebno je nešto više od 3 sata putem električne utičnice i posebnog punjača koji se isporučuje uz automobil. Baterije se također mogu napuniti za vrijeme kočenja i tijekom krstarenja (coasting) pomoću posebne funkcije koju vozač može aktivirati. Oba paketa uključuju integrirani BMS (sustav upravljanja baterijom) i sustav upravljanja hlađenjem.
Manifestacija Salon Privé na kojoj će ujesen biti prikazana konačna verzija Berlinette održava se po 14. puta u palači Blenheim, u Velikoj Britaniji, od 5. do 8. rujna ove godine. Puritalia kaže da će u konačnici biti izrađeno samo 150 primjeraka Berlinette, a početna cijena bez davanja je 465.000 eura.