Francuski proizvođač opisuje Morphoz kao crossover 's uskim, ali senzualnim linijama i dizajnom koji spaja atribute limuzine, SUV-a i kupea'
Renault je predstavio svoju viziju svestrane električne mobilnosti u godinama nakon 2025. - koncept Morphoz, obiteljsko crossover vozilo koje se može proširiti sprijeda za smještaj veće baterije za dulje putovanje, a straga i povećati teretni i putnički prostor. Sam naziv izveden je iz grčke riječi morphōsis, koja označava redoslijed ili način razvoja ili promjene u organizmu ili bilo kojem njegovom dijelu.
Morphoz je trebao biti prikazan na otkazanom autosalonu u Ženevi s nizom novih elektrificiranih modela iz ponude Renault grupe, uključujući Renault Twingo Z.E. s pogonom na struju te Renault Captur i Megane s plug-in hibidnim pogonom, kao i konvencionalni hibrid Clio. Dacia je također namjeravala pokazati svoje prvo električno vozilo, Duster EV.
Morphoz se temelji na platformi električnih vozila CMF-EV alijanse Renault-Nissan, a koja će se koristiti za buduća vozila alijanse počevši od 2021. Renault kaže da će elementi Morphozovog dizajna, detalja i unutrašnjosti biti preneseni na novu generaciju električnih vozila.
Platforma CMF-EV dizajnirana je oko ravne baterije i kotača koji su izvučeni u sva četiri kuta kako bi se maksimizirao unutarnji prostor. Renaultovi direktori kažu da povećava unutrašnjost prostora za cijeli segment - primjerice, vozilo izgrađeno na platformi može imati vanjske dimenzije kompaktnog automobila, ali unutarnji volumen koji odgovara automobilima srednje veličine.
Renault kaže da Morphoz treba prikazati modularni kapacitet platforme CMF-EV, a koja može prihvatiti bateriju različitih veličina, ovisno o namjeravanoj uporabi. Dio je električnog 'ekosustava', temeljenog na platformi koja omogućava bežično indukcijsko punjenje, prijenos dodatne električne energije u vlasnikov dom i spremanje većih paketa baterija za putovanja na veće udaljenosti.
Morphoz je dugačak 4400 mm u 'gradskom' načinu rada, s međuosovinskim razmakom od 2730 mm i baterijom od 40 kilovata koja nudi domet do 400 km, što je trebalo da zadrži kompaktni otisak za parkiranje, laganu težinu i niže troškove baterije. Renault kaže da bi se ovaj način rada koristio za 90 posto putovanja.
Za dulje putovanje Morphoz se produžuje na 4800 mm, s međuosovinskim razmakom od 2930 mm. Prednji isječak automatski se proširuje kako bi primio dodatnu bateriju od 50 kilovata, za ukupan domet od 700 km na autocesti. Stražnji kraj se također proširuje kako bi se dobilo više prostora za noge i prtljažni prostor, a stražnja sjedala pomiču se unatrag.
Laurens van den Acker, Renaultov šef dizajna, ističe da Morphoz signalizira evoluciju crossovera i dizajna SUV-a kao električnih vozila. SUV-ovi, koji su sve popularniji kod kupaca, relativno su aerodinamično neučinkoviti, što negativno utječe na njihov domet, bilo da je riječ o motoru s unutarnjim izgaranjem, bilo električnom, zbog svoje visine i većeg presjeka.
Renault opisuje Morphoz kao crossover 's uskim, ali senzualnim linijama i dizajnom koji spaja atribute limuzine, SUV-a i kupea'. Širina mu je 2000 mm, a visina 1550 mm. Za usporedbu, srednje veliki SUV Renault Koleos dugačak je 4673 mm i visok 1678 mm.
Renault kaže da koristi umjetnu inteligenciju - putem 5G povezivanja - kako bi poboljšao iskustvo putnika u Morphozu. Senzori otkrivaju i prepoznaju vozača i putnike dok se približavaju vozilu, a sjedala i kontrola klime automatski se prilagođavaju njihovim željama.
Jednom kada se uđe u kabinu, vozačev mobitel postaje glavni izvor podataka Morphozove umjetne inteligencije. Na primjer, može čitati dnevni kalendar obaveza i stvoriti optimalnu rutu putovanja, vizualiziranu na središnjem zaslonu. Na odmoru bi se na ruti mogle pokazati određene zanimljive točke.