Francuz Henry Dangel je taj koji je u neslućenim vremenima (sredinom 70-ih prošlog stoljeća) počeo raditi i eksperimentirati s verzijama francuskih serijskih automobila s pogonom na sve kotače
Pokrenuti od strane vrhunskih njemačkih proizvođača, nakon kojih su slijedili Francuzi i, u nekim slučajevima, Talijani, moda 'off-road' karavana izbila je na prijelazu tisućljeća. Uz izvedbe 4x4 sa standardnom karoserijom, opremom i gumama, u cjenicima se pojavljuju neobične karavanske izvedbe, revidirane s off-road perspektive (u nekim slučajevima to je samo izgled), s gumama s visokim ramenima, ponekad i kvrgavim, povećana visina vožnje, povećani razmak od tla i, češće nego ne, specifični, izbočeniji i robusniji branici i profili branika.
Dangelova intuicija
Vrlo moderan fenomen, koji nakon više od dvadeset godina netko još uvijek predlaže, a za koji malo tko zna da ima isključivo Made in France podrijetlo. Francuz Henry Dangel je taj koji je u neslućenim vremenima (sredinom 70-ih) počeo raditi i eksperimentirati s verzijama francuskih serijskih automobila s pogonom na sve kotače.
Nakon nekoliko prilično smjelih prototipova, počevši od 1978. koncentrirao se na suvremenu proizvodnju Peugeota, stvarajući svoju prvu kreaturu koja se redovito plasira na tržište na temelju robusnog i prostranog modela 504 Break s obiteljskom karoserijom.
Službeno predstavljen na sajmu automobila u Parizu 1980., Peugeot 504 Dangel 4x4 spaja, uz čvrstu i pouzdanu konstrukciju, praktičnost i svestranost jednog od najprostranijih karavana na tržištu s trakcijom pravog terenskog vozila, ostavljajući serijski motor.
Stigao i pick-up
Peugeot 504 Dangel 4x4 odmah je dobio izvrsne povratne informacije, toliko da je Dangel odlučio ponuditi malu ponudu vozila temeljenih na Peugeotu. Godine 1982. došao je red na Peugeot 504 Dangel 4x4 Pick-Up, još robusniji i svestraniji, koji je ubrzo postao vrlo popularan među stolarskim i obrtničkim radionicama, na gradilištima i na selu, a čak ga je odabrala kao logističko vozilo i francuska vojska.
Ali najbolje tek dolazi: usprkos izgledu i svojoj vokaciji kao radnog vozila, neki pripremljeni primjerci čak su odobreni za relije: jedan od ovih, sudjelovao u iscrpljujućoj reli utrci Pariz-Dakar, najtežoj i najpoznatijoj pustinjskoj vožnji na svijetu, u sastavu francuske postave Didier Marty/ Michel Cazalot završava utrku kao 49. u ukupnom poretku.
Priča koja se nastavlja
Uspjeh Dangela 4x4 temeljenog na Peugeotu 504 definitivno je uvjerio osnivača Henryja da je put kojim je krenuo ispravan: 1986. 'Dangelov lijek' uključivao je i novi Peugeot 505 Break, a 1987. i terensku verziju kombija Peugeot J5. Počevši od potonjeg, u devedesetima je proizvodnja postupno napuštala obiteljske automobile kako bi se koncentrirala na komercijalne i višeprostorne modele.