Pogledajte kako nastaju Škoda automobili, korak po korak. U jednoj od kasnijih faza proizvodnje automobil dobiva kompletno radno mjesto vozača - sjedala i volan
Jeste li ikada isprobali koliko su teška sjedala u modernim automobilima? Ne? Evo i odgovora: tipično vozačko sjedalo u Škodi Octaviji teži otprilike 22 kilograma i može imati preko 100 različitih dijelova, ovisno o dizajnu. Konstruktori se moraju nositi sa zaista širokim spektrom zahtjeva, gdje su udobnost i svakodnevna praktičnost samo neki dijelovi slagalice.
Jednostavna usporedba s prošlošću pokazuje koliko je daleko stigla takva osnovna komponenta automobila. 'Sjedala u Škodi 120 također su morala biti u skladu sa sigurnosnim zahtjevima tog vremena, ali dizajn je bio puno jednostavniji od današnjih autosjedala. Za početak, nisu imali naslone za glavu.
Danas autosjedala moraju zadovoljiti mnogo strože zahtjeve, kao i biti podesiva u mnogo više smjerova, električno upravljana, sa zračnim jastucima, grijanjem, ventilacijom ili čak funkcijom masaže,' objašnjava Miroslav Hradil, koordinator za izradu autosjedala u Škodi.
Osnovna ideja sjedala nije se puno promijenila. Struktura i dalje ima tri sloja: okvir, pjenu i presvlake. Sve to treba kombinirati na način koji je udoban, izdržljiv i siguran, a istovremeno nudi sve moderne pogodnosti. Raspon tipova tijela korisnika kojima se treba prilagoditi također je ogroman.
A estetski aspekt postaje sve važniji: sjedala jednostavno moraju izgledati dobro. No sjedala koja dobro izgledaju također moraju biti sigurna i udobna.
U novim modelima Škode su dostupna najsuvremenija ortopedska sjedala koja su certificirana od strane AGR-a, njemačke inicijative za zdravija leđa.
Njihova značajna težina rezultat je svih udobnosti i sigurnosnih značajki kojima su sjedala obdarena. I zato se posebna ruka manipulatora koristi za pomicanje sjedala na proizvodnoj liniji, omogućujući radniku da lako uhvati sjedalo i jednostavno ga uvuče u automobil kroz otvor na vratima. Vozačko sjedalo prvo ulazi, na primjer, u novu Škodu Kodiaq, a odmah nakon njega slijedi upravljač: prvo se postavlja vanjski prsten, a zatim vozač dodaje središnji dio sa zračnim jastukom.