Daimler je preustrojio Smart u potpuno električni brend, no je li za to već prekasno?
Iako smo u više navrata donosili dobre vijesti o dobro prihvaćenom mikroautomobilu Smartu, čini se da nije baš sve tako sjajno. Model ForEase +, predstavljen kao konceptna kabrioletna verzija, vjerojatno nikada neće ući u serijsku proizvodnju.
Daimler, vlasnik ove marke, do kraja ove godine odlučit će o budućnosti brenda Smart, zbog kojeg gubi novac, izvijestio je njemački poslovni list Handelsblatt. Daimler, koji prodaje marke Mercedes-Benz i Smart, gubi strpljenje zbog gubitaka.
Izvršni direktor Daimlera, Finac Ola Kallenius, koji će naslijediti Dietera Zetschea u svibnju, 'nema povijesti sa Smartom' i 'nema skrupula oko ubijanja brenda ako to bude potrebno'.
Otkako je lansiran 1998., Smart je prikupio milijarde eura gubitaka, procjenjuju financijski analitičari. No Daimler ne otkriva financijske rezultate marke.
U najnovijem restrukturiranju marke Daimler ga pretvara u električnu urbanu mobilnost koja prodaje samo potpuno električne automobile. No takav potez može biti preskup, izvijestio je Handelsblatt. Da bi se smanjili troškovi razvoja, Daimler je suorganizirao Smartovu trenutnu liniju od dva modela, ForTwo i ForFour, s Renault Twingom, ali Renault razmišlja o povlačenju iz partnerstva, navode izvješća.
U Evercore ISI-ju (Internacionalna strateška i investicijska grupa) izjavili su kako bi pozdravili ukidanje brenda Smart, za koji procjenjuju da godišnje gubi od 500 do 700 milijuna eura. 'Ne vidimo kako bi posao s njemačkim mikroautomobilom mogao generirati profit, troškovi su jednostavno previsoki', rekli su iz Evercora u priopćenju investitorima.
Globalna prodaja Smarta prošle godine pala je za 4,6 posto, ali sa 128.802 prodana vozila ostaje treći najbolji godišnji prodajni rezultat u proteklom desetljeću. Čini se, međutim, da je već prekasno za sve.