Litij-sumporne baterije imaju potencijal za isporuku više od dvostruko veće gustoće energije od litij-ionskih i predstavljaju alternativno rješenje katode bez nikla, mangana i kobalta
Stellantis i Lyten su objavili da je Stellantis Ventures, korporativni rizični fond Stellantisa, uložio u kalifornijsku tvrtku kako bi ubrzao komercijalizaciju aplikacija Lyten 3D Graphene™ za industriju mobilnosti, uključujući LytCell™ litij-sumpornu bateriju za električna vozila, lagane kompozite i nove on-board senzore. Lyten, pionir trodimenzionalnog (3D) grafena, iskoristit će jedinstvenu prilagodljivost materijala kako bi omogućio poboljšane performanse vozila i korisničko iskustvo dok dekarbonizira transportni sektor.
Lytenova podesiva platforma za materijale pokazala je značajno smanjenje emisija stakleničkih plinova i unaprijediti će prijelaz na održivu mobilnost.
Za razliku od tradicionalnih litij-ionskih baterija, Lytenove litij-sumporne baterije ne koriste nikal, kobalt ili mangan, što rezultira procijenjenim 60 posto nižim ugljičnim otiskom od današnjih najboljih baterija u klasi i put za postizanje najniže emisije EV baterije na globalnom tržištu. Sirovine za litij-sumporne baterije mogu se nabavljati i proizvoditi lokalno, u Sjevernoj Americi ili Europi, povećavajući regionalni suverenitet opskrbe. Ova tehnologija zadovoljiti će potrebe industrija koje traže lagane i energetski guste baterije bez prekida u opskrbnom lancu.
Stellantis je pokrenuo Stellantis Ventures 2022. kao fond rizičnog kapitala posvećen ulaganju u startup tvrtke u ranoj i kasnijoj fazi razvoja inovativnih i održivih tehnologija unutar sektora automobila i mobilnosti. Stellantis Ventures, pokretan početnim financiranjem od 300 milijuna eura, ključna je komponenta strateškog plana tvrtke Dare Forward 2030, koji postavlja temeljne ciljeve za Stellantis, uključujući duboko smanjenje emisija CO2 na pola do 2030., uspoređujući metrike za 2021., i postizanje nulte razine ugljičnog dioksida do 2038. uz jednoznamenkastu postotnu kompenzaciju preostalih emisija.
Dan Cook, predsjednik i izvršni direktor Lytena, je rekao: 'Među inovacijama u automobilskim proizvodima koje transformira Lyten 3D Graphene™ su litij-sumporne baterije s potencijalom da isporuče više od dvostruko veću gustoću energije od litij-ionskih, kompoziti za laka vozila koji povećavaju nosivost i novi načini senzora koji ne zahtijevaju čipove, baterije ili žice. Posvećeni smo unapređenju svake od ovih aplikacija za Stellantis i tržište automobila.'
Cook je nastavio: 'Za razliku od dvodimenzionalnih oblika grafena, neovisno je potvrđeno da je proizvodnja našeg podesivog Lyten 3D Graphene™ ugljično neutralna u velikom obimu. Pretvaramo stakleničke plinove u novu klasu visokoučinkovitih, visokovrijednih ugljikovih materijala i uključujemo te prilagođene materijale u aplikacije koje će dekarbonizirati sektore na planetu koje je najteže smanjiti.'
Uz kritično nedostatne tradicionalne litij-ionske materijale za baterije za proizvodnju električnih vozila, Lytenova litij-sumporna baterija ponuditi će alternativno rješenje katode bez nikla, mangana i kobalta koje podržava globalni prijelaz na električna vozila na masovnom tržištu. Cilj Lytena je osigurati sigurnu opskrbu proizvoda koji se temelje na performansama i ekološki održivih proizvoda za svoje kupce, a istovremeno omogućiti proizvođačima automobila da iskoriste prednosti rastućih američkih i europskih političkih poticaja, poput onih navedenih u Zakonu o smanjenju inflacije.
Lytenova litij-sumporna baterija, kompoziti i senzorske tehnologije u početku se proizvode u kampusu od 13.500 četvornih metara u Silicijskoj dolini, u Kaliforniji. Osim proizvodnje baterija za električna vozila, Lyten surađuje s prijašnjim kupcima na početku isporuke litij-sumpornih baterija i kompozita s 3D grafenom za specijalizirana tržišta 2023. Lyten surađuje sa svojim strateškim ulagačima iz više industrija na primjeni Lyten 3D Graphene materijala za dodatnu dekarbonizaciju, ugljično intenzivne sektore izvan transporta, s više najava planiranih za kasnije ove godine.