Model A5 je predstavljen uživo u dvije karoserijske izvedbe – limuzina i karavan (Avant). A treća generacija SUV modela Q5 sada je još modernija i dinamičnija. Q5 jedno je od najpopularnijih SUV vozila već više od 15 godina
Audi je u Hrvatskoj održao premijeru modela A5 u dvije karoserijske izvedbe i SUV-a Q5. Velika, glamurozna večer, kakva se uostalom od ove njemačke marke premium automobila i čekivala, bila je upriličena na zagrebačkoj zračnoj luci Dr.Franjo Tudjman pred nekoliko stotina uzvanika.
Uvodnu riječ je održao Vladimir Lipovac direktor marke Audi za Hrvatsku, naglasivši koliko je ovo posebna svečanost, jer upravo je novi A5 model koji mijenja bivši A4, koji je ujedno i najprodavaniji model ove marke na domaćem tržištu.
No tu iznenađenjima nije bio kraj, jer je uz ova dva automobila - A5 limuzinu i A5 Avant (karavan) - svoju hrvatsku premijeru imao i SUV model - novi Q5.
Novi A5 limuzina i Avant
Audi je održao svjetsku premijeru modela A5 sredinom srpnja ove godine. 30 godina nakon prvog Audi A4 modela, uveden je izoštren jezik dizajna najnovije generacije, koja sada nosi naziv Audi A5. Obje verzije karoserije, limuzina i Avant, savršeno utjelovljuju sportsku srž filozofije dizajna marke Audi. Novi jezik dizajna u unutrašnjosti stvara osjećaj prostranosti te postavlja zaslone na digitalnu pozornicu. Novi koncept rukovanja povećava interakciju s vozilom.
Proširenjem ponude modela Audi je restrukturirao nazive svojih vozila od 2024. Pritom su brojke razlikovni elementi u nazivima električnih i modela s motorom na unutrašnje izgaranje. Pa tako parni brojevi označavaju električne modele, a neparni brojevi vozila s motorom na unutrašnje izgaranje. Debijem najnovije generacije, Audi A4, dugogodišnji prodajni bestseller, dobiva naziv Audi A5 te će se proizvoditi u Neckarsulmu, u Njemačkoj. U ponudi će biti u četiri varijante: kao A5 i S5 Limuzina te kao A5 i S5 Avant. Ove su verzije prvi modeli koji će biti predstavljeni na platformi PPC (Premium Platform Combustion).
Prodaja novih A5 modela u Hrvatskoj je već krenula, a prva se vozila u salonima očekuju već krajem ove godine.
Novi su modeli duži i širi. Audi također proširuje njihovu serijsku opremu, čime je novi Audi A5 pozicioniran u segment više srednje klase. S tim je usklađeno i novo korisničko iskustvo koje se temelji na 1.2 verziji E³ arhitekture elektronike. Opcijska je oprema složena u različite pakete.
Dinamičan i atletski vanjski dizajn
Već na prvi pogled, potpuno redizajnirana obitelj A5 ima snažan i čist dizajn. Izmijenjene proporcije s dugim međuosovinskim razmakom, velikim kotačima i spuštenom, sportskom karoserijom utjelovljuju progresivnu dinamičnost i zahtjeve premium standarda. U verziji limuzine, sportsko, kompaktno ostakljenje proteže se na stražnji kraj u širokom luku te se neprimjetno spaja s uskim stražnjim staklom u stilu coupé verzije, a završava na vizualno kratkom poklopcu prtljažnika s upečatljivim spojlerom.
Stražnji poklopac, koji je nov u ovom segmentu vozila, stvara uvjerljivu simbiozu dizajna i funkcionalnosti. Otvara se sa stražnjim prozorom, a zbog njegove je veličine pristup prtljažniku znatno jednostavniji. U verziji Avant, dinamična, napeta linija krova stapa se u besprijekorno integrirani krovni spojler koji se proteže preko sportskog, ravnog stražnjeg stakla. D stupovi, koji su strmo nagnuti, naglašavaju dinamičan bočni pogled na model A5 Avant.
Prednjim krajem dominira široka Singleframe rešetka znatno užih proporcija i trodimenzionalne saćaste strukture. U kombinaciji s uskim i precizno iscrtanim glavnim svjetlima, oblikuje lice vozila i daje mu upečatljiv i fokusiran izraz. Zahvaljujući značajci 'soft nose' integriranoj u branik, poklopac motora u ravnini je s prednjim krajem.
Upečatljiv i prepoznatljiv stražnji kraj kombinira sportski, emotivan dizajn i inteligentnu tehnologiju. Kombinacija skulpturalne geometrije i kontinuirane, trodimenzionalno pomaknute svjetlosne trake čini stražnji kraj novog modela Audi A5 upečatljivim i vizualno dinamičnim. Ostale istaknute značajke pogleda straga na osnovnim modelima jasan su i moderan dizajn branika s tamnim difuzorom te visokokvalitetni pravokutni završetci ispušnih cijevi.
Novi standardi digitalnog osvjetljenja
Obitelj Audi A5 u ponudi ima digitalna svjetla za dnevnu vožnju LED tehnologije sprijeda i digitalna OLED stražnja svjetla druge generacije straga. Uz približno 60 segmenata po digitalnoj OLED ploči, sve više postaju zaslonom na stražnjem kraju vozila na modelu A5.
Spoj tehnologije i komfora u novoj unutrašnjosti
Dizajn unutrašnjosti novog modela Audi A5 temelji se na četiri karakteristične značajke. Kao prvo, dizajn unutrašnjosti usredotočen je na putnike, tj. dosljedno je usmjeren prema potrebama korisnika. Druga posebna značajka digitalna je pozornica koja se očituje jasnim pregledom za vozača i suvozača u obliku Audi MMI zaslona.
Audi MMI panoramski zaslon i head-up zaslon
Novi koncept rukovanja obitelji modela Audi A5 povećava stupanj interakcije s vozilom zahvaljujući E³ arhitekturi elektronike. Novi Audi A5 besprijekorno se integrira u digitalni ekosustav naših kupaca te omogućuje osobno iskustvo povezivosti. Tanki, samostojeći Audi MMI panoramski zaslon zakrivljenog je dizajna i koristi se OLED tehnologijom. Sastoji se od Audi virtualnog kokpita vidljive dijagonale zaslona od 11,9'' i MMI dodirnog zaslona od 14,5''.
Audi svoju digitalnu pozornicu za putnike sprijeda nadopunjuje opcijskim MMI zaslonom za suvozača od 10,9'', koji je integriran u dizajn instrumentne ploče. Vozači po prvi put imaju mogućnost upravljanja vozilom i funkcijama infotainment sustava putem head-up zaslona.
Napredni hibridni sustav MHEV plus
Novi MHEV plus sustav temelji se na 48-voltnoj strujnoj mreži i podržava motor na unutrašnje izgaranje te smanjuje emisije CO2 istovremeno povećavajući performanse. Pogonski generator (PTG) omogućuje djelomično električnu vožnju koja pridonosi smanjenju potrošnje goriva.
Novi MHEV plus sustav ima značajne prednosti u pogledu emisije CO2 i potrošnje goriva u seriji modela Audi A5 u usporedbi s MHEV sustavom. To znači ukupne vrijednosti do 10 g/km ili 0,38 l/100 km u 2.0 TDI (204 KS/150 kW, pogon na prednje kotače/quattro) i do 17 g/km ili 0,74 l/100 km u V6 3.0 TFSI (367 KS/270 kW, quattro) – po WLTP ciklusu.
PTG također može pridonijeti s do 18 kW (24 KS) električne snage izlaznoj snazi motora na unutrašnje izgaranje. Tijekom usporavanja, PTG energijom napaja bateriju (rekuperacija) s do 25 kW. Kao rezultat mogući su čisto električno manevriranje i parkiranje do određene mjere.
Motori u trenutku uvođenja na tržište
Učinkoviti motori obitelji Audi A5 pokrivaju veliki raspon: od konvencionalnih modela ulazne razine do komfornih verzija za veće udaljenosti i dinamičkih sportskih vozila. Paketi motora, mjenjača, stupnja elektrifikacije i vrsta pogonskog sklopa orijentiraju se prema očekivanjima kupaca.
Motor početne razine je 2.0 TFSI sa 150 KS (110 kW). Isti motor dostupan je i u opciji s izlaznom snagom od 204 KS (150 kW). Ovaj TFSI motor opremljen je turbopunjačem s turbinom varijabilne geometrije (VTG) i radi s izmijenjenim procesom izgaranja koji je posebno štedljiv pod djelomičnim opterećenjem. Tehnologija VTG omogućuje dosljedan i agilan porast okretnog momenta čak i pri malom broju okretaja motora kod benzinskih motora. Turbo s četiri cilindra dostupan je s mjenjačem s dvije spojke. Varijanta od 150 KS (110 kW) je dostupna s pogonom na prednje kotače dok je varijanta od 204 KS (150 kW) dostupna uz pogon na prednje kotače ili quattro pogonom s ultra tehnologijom.
2.0 TDI s 204 KS (150 kW) postavlja nove standarde u modelu A5 zahvaljujući svojoj tehnologiji MHEV plus. Ovaj dvolitreni motor iz generacije EA288 evo nasljeđuje optimizirano izgaranje od svog prethodnika zahvaljujući senzoru tlaka u cilindrima, dvofaznom ubrizgavanju AdBlue tekućine za upravljanje emisijama ispušnog sustava i dva vratila za uravnoteženje momenta mase za besprijekoran rad motora. Razvija moment od 400 Nm između 1750 i 3250 okr./min. 2.0 TDI je dostupan s mjenjačem s dvije spojke te pogonom na prednje kotače ili quattro pogonom s ultra tehnologijom.
Za povećanje učinkovitosti i komfora, motor je djelomično elektrificiran s pomoću novog 48-voltnog sustava MHEV plus. Komponente elektrificiranog pogona smanjuju emisije CO2 zahvaljujući odličnim performansama rekuperacije. K tomu, komfor TDI motora dodatno je poboljšan 48 V generatorom pokretača za glatko pokretanje motora.
Dinamičan dizajn podvozja i upravljača
Zahvaljujući stalnom razvoju ovjesa, novi Audi A5 na cestu savršeno prenosi vozne karakteristike tipične za marku Audi. Kao rezultat opširnog i detaljnog rada na ovjesu i upravljaču, Audi A5 omogućuje precizno, lako i uvelike neutralno rukovanje, a ako je ugrađen opcijski ovjes s podesivim amortizerima, moguće je značajno boje razlikovati između komfora i sportskog karaktera. Upravljanje, koje je uvijek Audi progresivno upravljanje u novom modelu, također je postalo znatno preciznije.
Audi S5
Ovo sportsko vozilo koje se temelji na 3.0 l V6 TFSI motoru snage 367 KS (270 kW) i optimiziranom procesu izgaranja. Prvi put ima turbopunjač s varijabilnom geometrijom turbina (VTG) i tehnologijom MHEV plus. Revidirani S tronic mjenjač s dvije spojke u modelu Audi S5, dizajniran za veći okretni moment, također smanjuje masu na prednjoj osovini i poboljšava agilnost.
Cijene A5 modela u Hrvatskoj
Što se cijena tiče novi Audi A5 modeli u Hrvatskoj kreću s benzinskim modelima A5 Limousine 35 TFSI S tronic 150 KS / 110 kW (1984 cm³) po cijeni od 45.819,17 eura, A5 Limousine 40 TFSI S tronic 204 KS /150 kW (1984 cm³) po cijeni od 52.188,44 eura, A5 Limousine 40 TFSI quattro S tronic 204 KS / 150 kW (1984 cm³) po cijeni od 55.393,34 eura. Dizelski modeli kreću od A5 Limousine 40 TDI S tronic 204 KS /150 kW (1968 cm³) po cijeni od 55.055,35 eura, A5 Limousine 40 TDI quattro S tronic 204 KS /150 kW (1968 cm³) po cijeni od 58.074,85 eura. Sportski Audi s benzinskim motorom S5 Limousine 367 KS / 270 kW S tronic 7 stupnjeva (2995 cm³) po cijeni od 86.134,06 eura.
Avant (karavanske) izvedbe kreću od benzinskih modela A5 Avant 35 TFSI S tronic 150 KS / 110 kW (1984 cm³) po cijeni od 48.067,07 eura, A5 Avant 40 TFSI S tronic 204 KS /150 kW (1984 cm³) po cijeni od 54.477,32 eura, A5 Avant 40 TFSI quattro S tronic 204 KS / 150 kW (1984 cm³) po cijeni od 57.801,58 eura. Dizelski modeli kreću od A5 Avant 40 TDI S tronic 204 KS /150 kW (1968 cm³) po cijeni od 57.394,33 eura, A5 Avant 40 TDI quattro S tronic 204 KS /150 kW (1968 cm³) po cijeni od 60.399,45 eura. Sportski Audi s benzinskim motorom S5 Avant 367 KS / 270 kW S tronic 7 stupnjeva (2995 cm³) po cijeni od 88.743,78 eura.
Novi Q5 SUV
Audi je početkom rujna predstavio najnoviju, treću generaciju SUV modela Q5, koji je sada još moderniji i dinamičniji. Q5 jedno je od najpopularnijih SUV vozila srednjeg segmenta u Njemačkoj i Europi već više od 15 godina. To je prvi SUV koji se temelji na platformi PPC te ga pokreću učinkoviti benzinski i dizelski motori koji su postali još ekonomičniji zahvaljujući tehnologiji MHEV plus. Audi Q5 impresionira svojom modernošću, infotainment sustavom i konceptom rukovanja, prilagodljivim digitalnim svjetlosnim potpisima te modernim sustavima potpora za vozača. Ovo je ujedno i premijera sportskog SQ5 koji nadopunjuje novu seriju modela. Audi je naglasio kako bi u budućnosti obitelj modela Q5 mogla biti proširena modelima s plug-in hibridnom tehnologijom.
Početak prodaje novih Q5 modela u Hrvatskoj je već počeo, a prva vozila se u salonima očekuju u proljeće 2025.
Kao drugi model u portfelju, Q5 SUV se, kao i svi Audi A5 modeli, temelji na platformi Premium Platform Combustion (PPC). Platforma marki Audi omogućuje predstavljanje velikih modela visokog tehničkog standarda u različitim segmentima. Fleksibilnost platforme PPC pomaže marki Audi da svojim budućim modelima podari jedinstven karakter.
Audi Q5 postavlja nove standarde u srednjem segmentu premium SUV vozila: sportski jezik dizajna usmjeren na tehnologiju u kombinaciji s velikom varijabilnošću i dokazanom prikladnošću za svakodnevnu upotrebu. Učinkoviti i snažni motori s tehnologijom MHEV plus, a kasnije i plug-in hibridi, predstavljaju put marke Audi ka pružatelju premium mobilnosti za budućnost. Uz E³ 1.2 arhitekturu elektronike, Audi integrira modernu povezivost s mogućnošću aktualizacije i značajke digitalizacije u sve nove modele.
Audi već osmu godinu proizvodi Q5 modele u Meksiku, a novi Q5 u San José Chiapa. Ovdje je bitan čimbenik blizina velikog sjevernoameričkog tržišta. Ovim modelom Audi započinje obnovu svog SUV portfelja s motorima na unutrašnje izgaranje i djelomično elektrificiranim varijantama.
Vanjski dizajn
Treća generacija modela Audi Q5 dodatno naglašava sportski karakter i ima savršene proporcije. Zategnuta i visoko postavljena ramena linija stvara snažnu siluetu, spaja prednja i stražnja svjetla i čini izgled vozila dužim. Iznad praga, uzdižuća linija prelazi preko kućišta kotača i u stražnji branik, dajući vozilu dinamičan izgled čak i kad miruje.
Prednji kraj karakterizira sportska, široka Singleframe rešetka postavljena je visoko te je okružena vertikalnim, funkcionalnim zračnim zavjesama.
Snažno izbočena i skulpturalno oblikovana glavna svjetla stvaraju oštar, fokusiran izgled, manifestirajući okretan i samouvjeren karakter vozila sprijeda. Veliki otvor za usis zraka sa senzorima nalazi se ispod Singleframe rešetke, dajući modelu Q5 vizualno pun i širok stav na cesti. Vanjski dizajn S line impresionira upečatljivim i sportskim komponentama karoserije, kao što su cijevi zračne zavjese s mat antracit kromiranim detaljima. Na modelu S ovi elementi imaju mat srebrni kromirani izgled.
Stražnja su svjetla trodimenzionalnog dizajna, spektakularno spajajući fizički i digitalni svijet u kombinaciji sa svjetlosnom trakom koja se proteže cijelom širinom vozila. Na stražnjem kraju, upečatljivo dizajnirana druga generacija digitalnih OLED stražnjih svjetala i projekcijsko svjetlo u spojleru iznad stražnjeg stakla, korišteno po prvi put u Europi, pružaju veću sigurnost.
U slučaju druge generacije digitalnih OLED kombiniranih stražnjih svjetala, šest digitalnih OLED panela s ukupno 266 segmenata generiraju novu sliku nekoliko puta u sekundi pomoću posebno razvijenog algoritma. Ova simbioza između dizajna osvjetljenja i nove tehnologije čini da svjetlo u novom modelu Q5 izgleda življe i inteligentnije nego ikad prije.
Stražnji kraj modela Q5 ima izuzetno jasan dizajn zahvaljujući maksimalnom smanjenju linija. Od stražnjeg prozora do donjeg ruba trodimenzionalno oblikovane svjetlosne trake proteže se glatka površina koju definira svjetlosna traka s oštrim rezom po cijeloj širini vozila. Pozicioniranje i oblik funkcionalnih ispušnih cijevi ovisi o motoru: dvostruka četvrtasta ispušna cijev ispod difuzora s lijeve strane (za sve dizelske motore) ili pravokutne ispušne cijevi s desne i lijeve strane (za sve benzinske motore). Model S ima četiri legendarne dvostruke okrugle ispušne cijevi novog, izoštrenog dizajna.
Dostupne su tri verzije vanjskog dizajna: Basic, Advanced i S line. K tomu, model S dobiva neovisan vanjski izgled. U varijanti vanjskog dizajna S line i modelu S, prednji otvori za usis zraka su veći i dizajnirani kao aero cijevi u obliku L krila. Stražnji difuzor znatno je više sportski. Crni vanjski paket također je dostupan za vanjski dizajn S line i model S.
Novi Audi Q5 SUV modeli opremljeni su kotačima od lakog metala u veličinama od 17’’ do 21’’, ovisno o vanjskom dizajnu i motoru. Aerodinamički optimizirani kotači dostupni su opcijski za veličine kotača između 17’’ i 19’’.
Vanjski dizajn S line i model S serijski dolaze s 19’’ kotačima. Kovani 21’’ kotači S dizajna, poznati iz drugih S vozila, dostupni su opcijski. Opcijski 21’’ trobojni kotač je dio ekstravagantne vrhunske ponude kotača.
Dizajn unutrašnjosti
Dizajn unutrašnjosti novog modela Audi Q5 temelji se na četiri karakteristične osnovne značajke Audi dizajna unutrašnjosti. Kao prvo, unutrašnjost je dizajnirana usmjereno na korisnike (human centric), tj., dosljedno usmjerena prema potrebama svojih korisnika.
Jasan raspored interijera pruža preglednost u svim situacijama i čini drugu osnovnu značajku, preglednost (visual clarity). Funkcionalnost i estetika idu ruku pod ruku do najsitnijeg detalja. Ovaj jasan dizajnerski pristup vidljiv je u horizontalnoj strukturi upravljačke ploče: aplikacija izrađena od visokokvalitetnog materijala proteže se poput krila preko cijele širine instrumentne ploče i uzdiže se na prijelazima prema vratima. Instrumentna ploča čini osnovu za digitalnu pozornicu (Digital Stage) i za oblikovane integrirane ventilacijske otvore.
Koncept zaslona i rukovanja
Serija modela Q5 ima potpuno umreženu digitalnu unutrašnjost koja se temelji na novoj elektroničkoj arhitekturi. Središnja komponenta u unutrašnjosti je digitalna pozornica (Digital Stage), koja je postavljena ispred vozača i suvozača u obliku Audi MMI zaslona. Jasno poravnati zasloni savršeno su uklopljeni u unutrašnjost. Tanki, samostojeći Audi MMI panoramski zaslon zakrivljenog je dizajna i ima OLED tehnologiju te obuhvaća 11,9’’ Audi Virtual Cockpit i 14,5’’ MMI zaslon osjetljiv na dodir.
10,9’’ MMI opcijski suvozačev zaslon moguće je naručiti zasebno za suvozača. Zahvaljujući načinu rada Active Privacy Mode s tehnologijom zatvarača, putnici mogu nesmetano koristiti infotainment sustav bez da time vizualno ometaju vozača. Istovremeno, nudi opciju pomoći vozaču u navigacijskim zadacima, na primjer.
Glasovni asistent, Audi asistent, može se koristiti za upravljanje brojnim funkcijama vozila. Digitalni asistent s AI potporom integriran je u vozilo i prvi je put prikazan avatarom na središnjem dodirnom zaslonu MMI-ja i na head-up zaslonu. Ikona na instrumentnoj ploči prikazuje status Audi asistenta.
Smart infotainment sustav
Infotainment sustav modela Q5 koristi Android Automotive OS kao operacijski sustav. Sadržaj se aktualizira preko over-the-air updatea. Najnovije Audi connect usluge stoga su uvijek ažurne. Aplikacije kao što je YouTube dostupne su preko trgovine za aplikacije trećih strana, koja je integrirana izravno u MMI i ne zahtijeva upotrebu smartphonea.
Q5 je opcijski dostupan uz head-up zaslon (HUD) s mogućnošću konfiguracije. HUD može prikazivati čitav niz informacija na jasan i precizan način, kao što su brzina, sustavi potpore, upute navigacije ili medijski sadržaji.
Koncept prostora i varijabilnost
Materijali su odabrani s funkcionalnog stajališta, a istovremeno osiguravaju jasnu dizajnersku diferencijaciju između različitih područja u unutrašnjosti. Područja usmjerena na udobnost naglašena su izdašnim površinama i mekim materijalima. Nasuprot tome, elementi za rukovanje precizno su dizajnirani i opcijski obrađeni visokokvalitetnom crnom bojom visokog sjaja.
Najnovija generacija modela Audi Q5 značajno je poboljšana u pogledu ključnih atributa proizvoda, a putnici to mogu doživjeti čim prvi put kroče u vozilo. U kombinaciji s novim konceptom unutrašnjosti, rezultat je komforna prostranost s pregršt prostora za glavu i noge.
Izuzetno praktična značajka novog modela Audi Q5 je stražnja klupa s mogućnošću namještanja. Moguće je pomicati je po dužini i nagibu, čime se postiže veći obujam prtljažnika ili, prema potrebi, veći komfor za putnike straga. Na stražnjoj klupi istovremeno vrlo komforno mogu sjediti tri osobe. S preklopljenim stražnjim sjedalima, obujam prtljažnika povećava se do 1473 litara, ovisno o varijanti modela.
Najnovija generacija sustava potpore za vozača
Audi u novim modelima Q5 nudi široku paletu sustava potpore za vozača, čije funkcije značajno poboljšavaju svakodnevni život i sigurnost na cesti za sve sudionike u prometu. Stražnja potpora za parkiranje s prikazom udaljenosti, tempomat i ograničenje brzine, upozorenje na napuštanje voznog traka, potpora za učinkovitu vožnju i potpora za pozornost i umor dio su serijske opreme od uvođenja na tržište.
Opcijski je moguće konfigurirati dodatne pakete potpore s brojnim značajkama. To uključuje, na primjer, sustav Adaptive Driving Assistant plus, koji koristi kartografske podatke visoke razlučivosti i masovne podatke od drugih vozila izračunate u oblaku za optimizaciju prepoznavanja prometnih znakova i pomoć pri ubrzavanju, održavanju brzine i razmaka, kao i vođenju po voznom traku. Aktivni sustav nadzora okoline (Front Assist) kombinira četiri funkcije potpore: prednja potpora za kočenje u nuždi, potpora pri izbjegavanju prepreka, potpora pri skretanju i prednja potpora za nadzor bočnog prometa. Ostali dostupni sustavi potpore uključuju regulaciju razmaka na temelju prometnih znakova, potporu pri parkiranju plus i stražnju potporu pri skretanju.
Ultra moderni motori na izgaranje s tehnologijom MHEV plus
Nova obitelj Audi Q5 temelji se na platformi Premium Platform Combustion (PPC), arhitekturi za vozila na konvencionalni pogon s uzdužno ugrađenim motorima na izgaranje. Svi modeli u seriji Q5 tijekom uvođenja na tržište opremljeni su visokoučinkovitom tehnologijom MHEV plus.
Novi MHEV plus sustav s električnim sustavom od 48 V podržava motor na izgaranje, smanjuje emisije CO2 i istovremeno povećava performanse i udobnost tijekom vožnje. Čisto električno manevriranje i parkiranje također su mogući u ograničenoj mjeri. Pogonski generator razvija dodatni pogonski moment do 230 Nm i do 18 kW (24 KS) snage. Sustav od 48 V također omogućuje korištenje kompresora klima-uređaja na električni pogon. To nudi prednost da čak i kada je motor ugašen, na primjer tijekom krstarenja ili na crvenom svjetlu, klima-uređaj nastavlja raditi punom snagom i održava ugodnu temperaturu u unutrašnjosti.
Litij-ionska baterija vozila s tehnologijom MHEV plus temelji se na kemiji litij željezo fosfat (LFP) i ima kapacitet pohrane od 1,7 kWh. Glavni zadaci pogonskog generatora s remenom jesu pokretanje motora i opskrba baterije električnom energijom.
Novi pogonski generator s remenom (RTG) omogućuje električnu vožnju, rasterećuje motor na izgaranje i pomaže u smanjenju potrošnje goriva. Prilikom usporavanja, pogonski generator (TSG) vraća do 25 kW energije natrag u bateriju (rekuperacija). PPC omogućuje postupnu elektrifikaciju u obliku blagih hibrida. Kasnije tijekom životnog ciklusa novog modela Audi Q5 također će uslijediti plug-in hibridi s velikom baterijom i opcijom vanjskog punjenja.
Modeli Q5 bit će predstavljeni s tri verzije motora, a ostale će varijante pogona uslijediti kasnije. Tijekom uvođenja na tržište, sve će varijante biti opremljene tehnologijom MHEV plus, koja može kratkoročno pružiti do 18 kW (24 KS) dodatne snage. Svi su modeli opremljeni 7-stupanjskim S tronic mjenjačem s dvije spojke.
Ulazni motor je 2.0 TFSI. Razvija snagu od 204 KS (150 kW), 340 Nm maksimalnog okretnog momenta i ima prednji pogon. Opcijski je dostupan i quattro pogon na sve kotače.
Model Audi Q5 dostupan je i s motorom 2.0 TDI, EA288 evo generacije. Razvija snagu od 204 KS (150 kW) i okretni moment od 400 Nm te je dostupan samo s quattro pogonom na sve kotače.
Audi u ponudi tijekom uvođenja na tržište ima i vrhunski model Audi SQ5 - V6 TFSI obujma tri litre razvija 367 KS (270 kW) i maksimalni okretni moment od 550 Nm.
Cijene Q5 modela u Hrvatskoj
Što se cijena tiče novi Audi Q5 modeli u Hrvatskoj kreću s benzinskim modelima Q5 40 TFSI S tronic 204 KS /150 kW (1984 cm³) po cijeni od 57.269,67 eura, Q5 40 TFSI quattro S tronic 204 KS / 150 kW (1984 cm³) po cijeni od 59.006,70 eura. Dizelski model Q5 40 TDI S tronic 204 KS /150 kW (1968 cm³) kreće po cijeni od 60.252,94 eura.
Sportski Audi SQ5 s benzinskim motorom 367 KS / 270 kW S tronic 7 stupnjeva (2995 cm³) kreće po cijeni od 91.212,05 eura.