Dostupan je s dvije veličine baterija (83 i 100 kWh) i dvije varijante pogona (stražnji i quattro). Q6 Sportback e- tron izlazne snage 185 kW (252 KS) i Q6 Sportback e-tron performance 225 kW (306 KS) imaju pogon straga. Q6 Sportback e-tron quattro 360 kW (489 KS) ima dva elektromotora – po jedan na prednjoj i stražnjoj osovini
Audi je globalnoj javnosti predstavio model Q6 Sportback e-tron na Pariškom sajmu automobila 2024. (14 do 20. listopada). Ovaj model je vozilo čiji je dizajn karoserije jedan od najpopularnijih među kupcima. Moćan i legendaran dizajn SUV vozila tipičan za Audi u modelu Q6 SUV e-tron dodatno je obogaćen suštinom značajki modela Sportback. Gotovo savršene proporcije još su očitije.
Rezultat je progresivnija i istaknutija sportska silueta koja će posebno privući kupce orijentirane na dizajn. Q6 Sportback e-tron kojeg odlikuju poznate prednosti sustava PPE u pogledu performansi, dosega, učinkovitosti i punjenja, još je jedan primjer skalabilnosti sustava Premium Platform Electric. Zahvaljujući dinamičnom stražnjem kraju i aerodinamičnim prednostima koje iz toga proizlaze, Q6 Sportback e-tron performance prvak je po dosegu u seriji Q6, s dosegom do 656 km.
Modeli Q6 Sportback e-tron i SQ6 Sportback e-tron proizvode se pod uvjetima neto klimatske neutralnosti u glavnoj tvornici društva Audi u Ingolstadtu, u Njemačkoj.
Predviđeni početak prodaje novih Q6 Sportback e-tron modela u Hrvatskoj je kraj studenog 2024. kada će biti poznate i cijene.
Impresivan vanjski dizajn naglašava sportski karakter
Nadovezujući se na legendarnu prvu generaciju modela Audi TT Coupé, kosa linija krova modela Sportback poboljšava njegovu sportsku estetiku. Silueta vozila graciozna je i nalik na aerodinamičnu kapljicu vode. Dizajnerski tim iznova je osmislio cijeli krovni luk, počevši od A-stupa, što je rezultiralo modelom Sportback koji je 37 mm niži od SUV varijante. Ta prilagodba klasičnim proporcijama SUV-a daje dodatnu dinamiku i eleganciju jedinstvenu za oblik modela Sportback. Kao rezultat toga, Q6 Sportback e-tron odiše neospornim sportskim duhom čak i kada se ne kreće.
Stakleni krov vozila proteže se znatno niže i napetije preko karoserije vozila. Njegovi meki oblici ciljano su u kontrastu s naborima i rubovima karoserije, čime se stvara dinamična igra sjena. Ravno stražnje staklo završava rubom u kojem je integrirano treće stop svjetlo. Upečatljiva zakrivljena linija koja se proteže od stražnjeg dijela preko stražnjih svjetala do stražnjih vrata, naglašava gornji dio quattro krugova i široki rameni pojas iznad kućišta kotača. Dizajn stražnjeg prozora završava dinamičnim usponom prema gore. To je upečatljiva značajka koja je zajednička svim modelima Audi Sportback, a vozilu daje dodatni potisak usmjeren prema naprijed i dodatno je naglašena okolnim umetcima aluminijske završne obrade.
Uspravnim prednjim krajem dominira potpuno zatvorena, trodimenzionalna Singleframe rešetka. Maska u srebrnoj boji Selenite Silver ili crnoj boji visokog sjaja okružuje bočne otvore za zrak. Zahvaljujući povišenom položaju, digitalna svjetla za dnevnu vožnju daju ovom modelu upečatljiv i jedinstven izgled. Stražnji kraj, koji se sužava dinamičnije nego kod SUV-a, spoj je sportske elegancije i snage. Neizostavna je analogija s obitelji e-tron GT. Uz neprekidnu svjetlosnu traku, čista i prostrana arhitektura stražnjeg kraja daje modelu Sportback jasnoću i sklad tipične za Audi.
Unutrašnjost pažljivo prilagođena putnicima
Unutrašnjost modela Q6 Sportback e-tron nikada nije bila tako sustavno usmjerena na potrebe putnika. Svojstva materijala pažljivo su razmatrana od ranih faza dizajna unutrašnjosti. Zajedno s panoramskim zaslonom Audi MMI i zaslonom za putnike MMI stvaraju vizualno upečatljivu digitalnu pozornicu. Visoko kontrastni dizajn unutrašnjosti namjerno postavlja elemente u prvi plan ili u pozadinu, što rezultira trodimenzionalnom prostornom arhitekturom koja uravnotežuje estetiku i ergonomiju prilagođenu putnicima.
Atmosfera u unutrašnjosti izrazito je intimna. Dinamično interakcijsko svjetlo nudi širok spektar komunikacijskih funkcija, pomažući interakciji vozila s putnicima. Obavija unutrašnjost i cockpit u velikom luku. Mekana obloga, takozvani 'soft wrap', proteže se od vrata preko cijelog cockpita do središnje konzole, stvarajući kohezivan i ugodan osjećaj prostora.
Njezine boje i visokokvalitetni materijali, poput tkanine Argument i tkanine od mikrovlakna Dinamica, od kojih su neke izrađeni od recikliranih materijala, također se upotrebljavaju za sjedala. U varijanti S line za soft wrap upotrijebljena je tkanina Elastic Melange izrađena od recikliranih materijala. Krovna obloga, stupovi i zasloni za sunce izrađeni su od tkanine Draft, još jedne tkanine izrađene od 100 posto recikliranog poliestera. Kada su u pitanju materijali koji se upotrebljavaju, Audi vjeruje u održivost.
Primjerice, kupci koji kupe varijantu S line ili model S mogu odabrati tehnički materijal Anthracite izrađen od recikliranih materijala. Kao alternativa dostupan je i prirodni materijal Birch Wood Linear Stone Gray, koji je optimiziran i proizvodi manje otpada tijekom proizvodnje.
Cjelokupan portfelj varijanti pogona i baterija dostupan u trenutku uvođenja na tržište
Model Q6 Sportback e-tron dostupan je uz dvije veličine baterija i dvije varijante pogona. Uz visokonaponsku bateriju od 83 kWh (neto: 75,8 kWh), čak i osnovna varijanta električnog modela Sportback nudi pouzdane performanse u vožnji. Pogon na stražnje kotače modela Q6 Sportback e- tron (kombinirana potrošnja energije u kWh/100 km: 17,7 – 15,6; kombinirane emisije CO2 u g/km: 0; razred CO2: A) ima izlaznu snagu od 185 kW (252 KS) i ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,0 s u modusu Launch Control.
Elektromotor modela Audi Q6 Sportback e-tron performance s pogonom na stražnje kotače (kombinirana potrošnja energije u kWh/100 km: 18,3 – 16;1; kombinirane emisije CO2 u g/km: 0; razred CO2: A) uz bateriju od 100 kWh (neto: 94,9 kWh) ima izlaznu snagu od 225 kW (306 KS) i ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,6 s u modusu Launch Control.
Uz izlaznu snagu sustava od 285 kW (387 KS), Q6 Sportback e-tron quattro (kombinirana potrošnja energije u kWh/100 km: 18,9 – 16,6; kombinirane emisije CO2 u g/km: 0; razred CO2: A) treba 5,9 s za ubrzanje.
Najsnažnija verzija, SQ6 Sportback e-tron (kombinirana potrošnja energije u kWh/100 km: 18,0 – 17,2; kombinirane emisije CO2 u g/km: 0; razred CO2: A) može se pohvaliti izlaznom snagom sustava od 360 kW (489 KS) s dva elektromotora na prednjoj i stražnjoj osovini, a ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 4,3 s u modusu Launch Control. Njegova velika baterija omogućava pogonu na stražnje kotače modela Audi Q6 Sportback e-tron performance doseg do 656 km.
Uz bateriju od 83 kWh ima doseg do 545 km. Model s pogonom na sve kotače ima doseg do 636 km, dok model SQ6 Sportback e-tron s pogonom na sve kotače ima doseg od 607 km.
Sve varijante modela Q6 Sportback imaju maksimalnu fiksnu brzinu od 210 km/h. Model SQ6 Sportback e-tron (kombinirana potrošnja energije u kWh/100 km: 18,0 – 17,2; kombinirane emisije CO2 u g/km: 0; razred CO2: A) postiže maksimalnu brzinu od 230 km/h.
Sofisticirano upravljanje toplinom visokonaponske baterije i električni sustav od 800 V omogućuju impresivne performanse punjenja. Primjerice, modelu Audi Q6 Sportback e-tron performance potrebno je samo deset minuta na stanici za brzo punjenje kako bi se napunio za doseg do 265 km pri maksimalnoj snazi punjenja od 270 kW u idealnim uvjetima.
Visokonaponskoj bateriji potrebne su samo 22 minute da se napuni od 10 do 80 posto. S model također se puni do 270 kW, dok se varijante na stražnji pogon pune na stanici za brzo punjenje do 260 kW (s baterijom od 100 kWh) ili 225 kW (s baterijom od 83 kWh).
Dinamika vožnje koja odgovara sportskom karakteru modela Sportback
Napredni i sportski dizajn modela Q6 Sportback e-tron usklađen je s njegovom dinamikom vožnje. Audi je redizajnirao većinu sustava ovjesa i komponenti za seriju Q6 e-tron. Redizajnirana prednja osovina značajno utječe na dinamiku vožnje električnog modela Sportback. Kao i na SUV vozilima, vučne poluge modela Sportback postavljene su ispred poluosovina u smjeru kretanja.
Optimizirana kinematika osovine postiže značajno poboljšanje u dinamici vožnje i istovremeno poboljšava reakciju kola upravljača, ponajviše zahvaljujući potkonstrukciji koja kolo upravljača drži čvrsto na svom mjestu. To čini vozilo znatno agilnijim.
Dizajn kola upravljača i njegova kontrola putem novih softverskih modula, zajedno s novom prednjom osovinom kupcu neprekidno putem kola upravljača pružaju znatno više povratnih informacija o trenutačnoj situaciji u vožnji i uvjetima na cesti, čime se dodatno poboljšava agilnost modela Sportback. Uz pogon s naglaskom na stražnju osovinu osigurava se vrlo varijabilna distribucija pogona na sve kotače u cijelosti te predstavlja još jednu značajku kojom se poboljšava dinamika vožnje modela Q6 Sportback e-tron. Različite dimenzije elektromotora na prednjoj i stražnjoj osovini u varijanti s pogonom na sve kotače omogućuju raspodjelu okretnog momenta s naglaskom na stražnju osovinu, čak i pri punom opterećenju.
Novi pasivni sustav amortizacije FSD (Frequency Selective Damping) omogućuje da model Audi Q6 Sportback e-tron čvrsto leži na cesti. Ponekad je potrebno više amortizacije kako bi se osigurala veća udobnost vožnje u određenim situacijama. Primjerice, pri vožnji po kaldrmi tijekom dinamičnih manevara, sustav se prilagođava na odgovarajući način kako bi kontrolirao kretanje karoserije vozila. Adaptive air suspension, zračni ovjes s kontroliranim sustavom amortizacije, kompenzira opterećenje putem kontrole visine čime se održava ravnomjerna visina vožnje čak i pri različitim uvjetima opterećenja.
Pet zvjezdica u programu Euro NCAP i oznaka 'Najbolji u klasi' u pogledu sigurnosti djece
Model Q6 e-tron dobio je najvišu ocjenu od pet zvjezdica Euro NCAP-a (europskog programa ocjenjivanja novih vozila), poznate europske organizacije za zaštitu potrošača. Vozilo je ocijenjeno te je postiglo izvrsne rezultate u kategorijama zaštite odraslih putnika, zaštite djece, ranjivih sudionika u prometu i sigurnosnih potpora tijekom vožnje. Dobilo je gotovo savršenu ocjenu od 91 posto za zaštitu odraslih putnika, što ukazuje na to da pruža optimalnu zaštitu. Prvi je put jedan model marke Audi ocijenjen s obzirom na sigurnosne značajke nakon sudara (uključujući podatke za spašavanje za hitne službe i poziv u nuždi eCall), a Q6 e-tron dobio je izvrsnu ocjenu.
Uz ocjenu od 92 posto za zaštitu djece, obitelj modela Audi Q6 e-tron trenutačno je najbolja u svojoj klasi među svim vozilima testiranim u 2023. i 2024. Značajke koje nadmašuju zakonske zahtjeve doprinose ovom izvrsnom rezultatu. Primjerice, Q6 e-tron jedan je od rijetkih modela u svom segmentu koji nudi tri sjedala standarda i-Size: dva na stražnjem sjedalu i jedno na prednjem suvozačevu sjedalu. i-Size je europski sigurnosni standard uveden 2013. kojim se osigurava potpuna kompatibilnost između autosjedalice i vozila. Prednje suvozačevo sjedalo u modelu Q6 e-tron ima pametnu značajku kojom se automatski deaktivira zračni jastuk za suvozača kada se na tom sjedalu upotrebljava autosjedalica koja se postavlja u smjeru suprotnom od smjera vožnje.
Sustavi pričvršćivanja dodatno su unaprijeđeni za upotrebu s autosjedalicama kako bi pružili optimalnu zaštitu djeci svih uzrasta.
Najmodernija tehnologija osvjetljenja
Aktivni digitalni svjetlosni potpis predstavlja jedinstveni dizajn i estetiku koja je svojstvena za Audi. Druga generacija digitalnih OLED stražnjih svjetala ima šest OLED panela sa 360 segmenata koji se koriste posebno razvijenim algoritmom za generiranje nove slike svakih deset milisekundi, čime svjetla dobivaju živopisan i inteligentan izgled. Sprijeda, aktivni digitalni svjetlosni potpis generira se putem interakcije algoritma s pomoću dvanaest segmenata koje je moguće prigušiti. Straga su upotrijebljeni svi digitalni OLED segmenti. Pojedinačni segmenti osvjetljenja međusobno djeluju tako da se ukupna slika svjetlosnog potpisa ne mijenja u pogledu intenziteta osvjetljenja.
Druga generacija digitalne OLED tehnologije oblikuje izgled novih Audi modela i znatno povećava njihov opseg funkcija. Time se poboljšava i sigurnost na cesti, što dokazuje komunikacijsko svjetlo u digitalnim OLED stražnjim svjetlima 2.0. Ta značajka služi za upozoravanje ostalih sudionika u prometu na nesreće i kvarove. U kritičnim prometnim situacijama prikazuje specifičan, statičan potpis stražnjeg svjetla s integriranim upozoravajućim simbolima, uz redovnu grafiku stražnjih svjetala.
Audi Sportback Q6 e-tron također postavlja nove standarde u pogledu individualizacije: do 8 digitalnih svjetlosnih potpisa (ovisno o odabranom paketu opreme) dostupnih za redizajnirana dnevna svjetla u matrix LED glavnim svjetlima i digitalnim OLED stražnjim svjetlima 2.0, omogućuju vozačima individualizaciju njihova vozila Sportback. To je moguće učiniti putem sustava MMI ili aplikacije myAudi.
Digitalna pozornica: novi koncept zaslona i rukovanja
Poput svog sestrinskog SUV modela, modeli Q6 Sportback e-tron, A6 e-tron, A5 kao i modeli serije Q5 uključuju novi koncept zaslona i rukovanja. Iznad mekane obloge 'soft wrap' unutrašnjošću vozila dominira digitalna platforma s panoramskim zaslonom Audi MMI i zaslonom za putnike MMI. Tanki, samostojeći panoramski zaslon Audi MMI krase zakrivljeni dizajn i OLED tehnologija. Sastoji se od Audi virtualnog kokpita veličine 11,9'' i dodirnog zaslona MMI od 14,5''.
Digitalna pozornica nadopunjena je opcijskim 10,9” zaslonom za putnike MMI s aktivnim načinom privatnosti.
Neobavezni head-up zaslon s proširenom stvarnošću (AR HuD) predstavlja veliki napredak u tehnologiji zaslona marke Audi. Ovaj inovativni zaslon projicira veliku, nagnutu sliku na vjetrobransko staklo, prikazujući vozaču bitne informacije kao što su brzina, prometni znakovi, sustavi potpore i ikone za navigaciju. Nagib slike prema naprijed unapređuje iskustvo proširene stvarnosti usklađujući se s prirodnim fokusom ljudskog oka. Taj nagib zajedno s velikom udaljenošću virtualne slike, stvara dojam da prikazani objekti lebde udaljeni i do 200 m te da su u izravnoj interakciji s okolinom. Iz perspektive vozača, vidno polje za AR sadržaj obuhvaća dijagonalu od približno 88''.
Osim toga, marka Audi značajno je proširila mogućnosti glasovnog rukovanja. Vozač može rukovati mnogim funkcijama vozila koristeći se Audi asistentom koji je glasovni pomoćnik marke Audi s mogućnošću samostalnog učenja. Digitalni asistent potpomognut umjetnom inteligencijom duboko je integriran u vozilo i prikazan je putem avatara. Novi glasovni asistent prepoznaje više od 800 glasovnih naredbi. Proširen botom za razgovor ChatGPT, Audi asistent automatski prepoznaje je li potrebno izvršiti funkciju vozila, potražiti odredište ili, primjerice, uputiti u vremensku prognozu. Audi sustav prosljeđuje upite ChatGPT-u samo kada ne može odgovoriti na pitanja iz općeg znanja. Putnici uživaju u besprijekornom iskustvu jer su sve funkcije integrirane u Audi asistenta. Osim toga, ChatGPT nikada nema pristup podacima vozila. Sva pitanja i odgovori brišu se u svrhu zaštite podataka. Osnova za ovu značajku rješenje je Cerence Chat Pro stručnjaka za softver tvrtke Cerence. To rješenje uključuje brojne izvore, uključujući ChatGPT.
Prvi se put novi infotainment sustav koristi sustavom Android Automotive OS. Dolazi s najnovijim uslugama Audi connect, poput unaprijeđenog e-tron planera ruta. Popularne aplikacije, kao što je YouTube, dostupne su putem trgovine za treće strane ugrađene izravno u MMI, čime se eliminira potreba za pametnim telefonom. Nove aplikacije koje će redovito biti dostupne maksimiziraju digitalnu funkcionalnost modela Q6 Sportback e-tron.
Sustav Bang & Olufsen Premium Sound osigurava vrhunsko zvučno 3D iskustvo. Izuzetno učinkovito pojačalo u središtu sustava pokreće 20 zvučnika ukupne snage od 830 W. Četiri zvučnika integrirana su u naslone za glavu prednjih sjedala, što je omogućilo marki Audi da prvi put uvede takozvane zvučne zone.