SIGURNOST ŽENA U PROMETU

Stradavaju li žene u automobilu češće od muškaraca zbog zastarjelih dimenzija ispitnih ženskih lutaka?

24.07.2019 u 14:55

Bionic
Reading

Kada je 2003. godine uvedena 'ženska' lutka za testiranje, bila je samo 152 centimetra visoka i teška 50 kilograma, no današnje žene ipak se malo razlikuju

Sigurnost današnjih modernih automobila svakim danom je sve veća, no i dalje stoji činjenica da su žene znatno češće ozlijeđene unutar samog vozila u automobilskim nesrećama nego muškarci. Portal Jezebel o tom je fenomenu pisao još 2011., no tada se vjerovalo su za to krivi sigurnosni pojasevi. Naravno, općepoznata stvar je to da su sigurnosni pojasevi u kabini automobila identični po svojoj funkcionalnosti, bez obzira na koje sjedalo su montirani. Ipak, zračni jastuci i sigurnosni pojasevi različito reagiraju tijekom sudara, ovisno o veličini osobe koja se nalazi iza upravljača i koliko su blizu vozaču tijekom vožnje.

Citroën C5 Aircross na testiranju Euro NCAP zaradio je 5 zvjezdica Izvor: Promo fotografije / Autor: Euro NCAP

Kako izvješćuje City Lab, 'vjerojatnost ozbiljne ozljede ili smrti za žrtve automobilskih nesreća je 73 posto veća nego kod muškaraca', što bi moglo imati veze s činjenicom da se lutke tipa prosječnog muškarca najčešće koriste u ključnim slučajevima ispitivanja sigurnosti.

Kada je 2003. godine uvedena 'ženska' lutka, bila je samo 152 centimetra visoka i teška 50 kilograma. Takvo shvaćanje dimenzija prosječne žene u međuvremenu se promijenilo, no čak i najnovije ženske crash-test dummies lutke oznake Hybrid III Female ostale su istih dimenzija. Vjerojatno je to zato što proizvođači lutaka ulažu vrlo malo truda kada je riječ o mjerama današnjih žena pri njihovu dizajniranju.

Članovi obitelji testnih lutaka Hybrid III su trogodišnja dječja te ženska i muška lutka. Hibrid III su najčešće korištene lutke za testiranje sudara. Razvijene od General Motorsa 1976. godine, 1997. su postale standard u SAD-u za ocjenjivanje frontalnih sudara. Lutke obično imaju od 20 do 40 senzora koji procjenjuju ubrzanje, sile opterećenja i moment.

Jason Forman, jedan od znanstvenika koji je proveo novu studiju Sveučilišta u Virginiji, rekao je City Labu: 'Očito znamo mnogo načina na koje su muškarci i žene različiti biomehanički. Te razlike (raspodjela masti, oblik zdjelice)… imaju potencijal promijeniti način na koji sigurnosni pojasevi djeluju na tijelo i naše skeletne strukture.' Dodao je da se radi na prikupljanju tih informacija i njihovoj primjeni u sigurnosnim mjerama.

Krajnje je vrijeme da se nešto promijeni jer su alarmantni podaci o većem stradavanju žena unutar automobila u prometnim nesrećama.