toyota

Testirali smo Corollu hatchback 2,0 hibrid s opremom Sport: Ovo je prava hibridna raketa!

17.09.2019 u 10:30

Bionic
Reading

Zbog svog hibridnog pogona Corolla je prilično različita od mnogih suparnika u C-segmentu automobila, pa je zapravo neprimjerena svaka usporedba s navedenim modelima

Nakon što smo testirali Corollu Sedan red je došao i na model Corolle s petero vrata, odnosno model hatchback. I prema preferencijama naših kupaca, ovo je oblik karoserije koji bi mogao biti dominantan što se tiče prodajnih rezultata, jer ako krenemo malo bolje analizirati stvari, upravo ovaj oblik karoserije onaj je izvorni iz kojeg nastaju ostale karoserijske izvedbe, poput sedana ili karavana. Corolla hatchback dio je C-segmenta automobila koji je u Europi, pa tako i kod nas, naročito popularan. Ovaj segment mogao bi se opisati i kao srednja kategorija, odnosno mali obiteljski ili kompaktni automobili. Sama Corolla s petero vrata ulazi u kategoriju VW Golfa, Ford Focusa, Opel Astre, Renault Méganea i sličnih modela. Naravno, zbog svog hibridnog pogona ipak je prilično različita od navedenih automobila, pa je zapravo neprimjerena svaka usporedba s njima.

Već smo i u slučaju modela Sedan rekli da je Corolla kao model najprodavaniji automobil u povijesti, a upravo ta činjenica ima svoju težinu jer znači da iza tih prodajnih brojki stoje neki prilično dobri argumenti. Dakle, nova, 12. generacija Corolle kodnog imena E210 prvi je put u obliku hatchbacka (izravni nasljednik modela Auris) predstavljena javnosti na salonu automobila u Ženevi 2018. kao prva od tri karoserijske izvedbe Corolle. Naš testni model je Corolla 2,0 Hibrid HB s paketom opreme Sport te s motorom od 180 KS.

Nova Corolla s petero vrata je, kao i ostale dvije izvedbe (Sedan i Touring Sports), konstruirana na platformi Toyota New Generation Architecture (TNGA), što joj osigurava niže težište i kruću konstrukciju (čak 60 posto kruća od prethodne generacije), uz povećanu dinamičnost u vožnji i bolji osjećaj kontrole. Sam motor je zahvaljujući novoj platformi smješten 10 mm niže.

Ova, po nama i najbolje oblikovana i najljepša verzija, duga je 4370 mm, široka 1790 mm, a visoka 1435 mm. Međuosovinski razmak peterovratne verzije je 2640 mm, što je u usporedbi s karavanskom i sedan verzijama kraće za 60 mm. To nije nezanemarivo jer hatchback je time i osjetno agilnija i dinamičnija izvedba kada je riječ o vožnji. Rekli smo već i da je prednji prevjes identičan u sve tri izvedbe - od središta prednjeg kotača do vrha prednje haube on iznosi 935 mm - a stražnji varira o izvedbi: Hatchback 795 mm, Sedan 995 mm, a Touring Sports 1015 mm.

Corolla Hatchback 2,0 hibrid Sport
  • Corolla Hatchback 2,0 hibrid Sport
  • Corolla Hatchback 2,0 hibrid Sport
  • Corolla Hatchback 2,0 hibrid Sport
  • Corolla Hatchback 2,0 hibrid Sport
  • Corolla Hatchback 2,0 hibrid Sport
    +14
Corolla hatchback 2,0 hibrid Sport Izvor: Ostale fotografije / Autor: Z.M.

Hatchback i Touring Sports imaju i drugačiji izgled prednjeg kraja od verzije Sedan te drugačiji oblik prednjih svjetala. Naravno, hatchback verzija posve je različita od druge dvije i čak i kada naš testni model ne bi imao oznaku paketa opreme Sport, mogli bismo reći da je ovo i najsportskija izvedba karoserije, i to bez ikakve dvojbe. Stražnji kraj je dovoljno slojevito strukturiran, bez imalo pretjerivanja, da cijelom vozilu daje priličnu dozu dinamičnosti i agresivnosti. A njegovom sportskom izgledu uvelike doprinose i skladne bočne linije kada se vozilo gleda sa strane. Crna boja krova, krovne antene u obliku peraje i sva tri stupa gornjeg dijela kabine te crni bočni retrovizori i stražnji krovni spojler na osnovnoj crvenoj boji jako su efektni, a opet ne toliko nametljivi.

Corolla hatchback u svojoj unutrašnjosti nudi u testnoj izvedbi s opremom Sport kvalitetno uređenje prostora, a sjedala su izvrsno profilirana i izvedena u crnoj tkanini sa sivim prošivima. Središnja konzola obučena je u kožu s ukrasnim šavovima. Prednja ploča ispred vozača i suvozača lijepo je dizajnirana i prekrivena kožom s ukrasnim šavovima. Što se tiče vozačke pozicije, kao i u Sedanu, sve je podređeno ergonomiji i sve upravljačke funkcije su nadohvat ruke.

I u ovoj verziji, kao i u Sedanu, vrijedi to da, bez obzira što je kabina prostrana, ako pomaknete prednja sjedala unazad, odrasle osobe u drugom redu imat će problema s prostorom za noge, no ovo je kompaktno vozilo i neki kompromis je nužan. Pomaknete li prednja sjedala malo naprijed, prostor za noge straga će biti sasvim dovoljan i za odrasle osobe. Vjerujte nam na riječ, jer smo imali priliku voziti četiri odrasle osobe, a na stražnjoj klupi uz to je na srednjem mjestu 'sjedio' kofer s prtljagom. Imamo primjedbu na drugu činjenicu, a odnosi se na volumen prtljažnika - samo 313 litara u verziji s hibridnim 2,0 motorom. Da nije riječ o ovom pogonu, bilo bi to za 48 litara više, jer je ispod pomične podnice prtljažnika smješten akumulator potreban za rad samog motora (ne baterija hibridnog pogona), kao i set za popravak guma. Da ne vozite osobe na stražnjem sjedalu, preklapanjem stražnjih naslona moglo bi se dobiti 1004 litre prostora.

Uređenje kabine Corolle hatchback, osim sigurnosnih značajki, nudi suvremene korisne i upotrebljive tehnologije, poput vozačkog glavnog 7-inčnog digitalnog zaslona koji daje puno informacija, ali i izbor digitalnog ili analognog prikaza brzine. Tu je i ambijentalno osvjetljenje unutrašnjosti. Na središnjem dijelu tu je infotainment sustav Toyota Touch2, kojim se upravlja 8-inčnim dodirnim zaslonom u boji. Možda se nekima i neće svidjeti gore izdignuti zaslon na prednjoj ploči, ali on upravo tim smještanjem osigurava dodatnu sigurnost jer se nalazi gotovo u visini očiju vozača koji nema potrebe spuštati pogled radi upravljanja raznim značajkama, poput npr. navigacije.

Napredni paket aktivne sigurnosti uključuje: automatski klima uređaj, dvozonski PCS (Pre Collision System) - sustav automatskog kočenja prilikom opasnosti od sudara, 10,7 cm (4,2'') TFT informacijski zaslon u boji ispred vozača s prepoznavanjem pješaka i biciklista, radio CD MP3 s četiri zvučnika, Bluetooth® sustav bezručnog telefoniranja i prijenosa glazbe, tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) s prilagodbom brzine pomoću radara, AUX i USB ulaze za vanjske audiouređaje (radi od 0 km/h), kožni upravljač, LDA (Lane Departure Alert) - sustav upozorenja prilikom napuštanja prometne trake, upravljanje audiosustavom, telefonom i putnim računalom s upravljača s aktivnom pomoći zakretanja, pomični središnji naslon za ruku, sustav automatskog prebacivanja dugih i kratkih svjetala, vozačevo sjedalo podesivo po visini, RSA (Road Sign Assist) - sustav prepoznavanja prometnih znakova.

Ako smo i pronašli zamjerke na hibridni 1,8-litreni pogon u verziji Sedan, odnosno na njegovu ukupnu snagu od 121 KS, kod naše testne Corolle novi je 2-litreni motor Hybrid Dynamic Force (kodne oznake M20A-FXS) ukupne snage 180 KS (132 kW), a izvanredan je. Riječ je o kombinaciji četverocilindričnog benzinskog motora snage 153 KS (112 kW) i sinkronog elektromotora s permanentnim magnetom snage 48 kW, uz najveći okretni moment od 202 Nm. Mjenjač je e-CVT, koji u ovoj kombinaciji hibridnog pogona sjajno funkcionira. Ubrzanje od 0 do 100 km/h zavidno je brzo - samo 7,9 sekundi - a krajnja brzina je i u ovom slučaju hibridnim sustavom elektronički ograničena na 180 km/h. Vjerujte nam na riječ, s ovim pogonom uživat ćete već zbog samog ubrzanja, a krajnja brzina vam osim na njemačkim autocestama (na dionicama kod kojih još nema ograničenja brzine!) neće ni trebati. Što se tiče emisije CO2, u kombiniranim uvjetima ovaj pogon rezultira s između 85 i 89 g/km, a u kombiniranim uvjetima vožnje potrošnju nešto višu od četiri litre goriva (Toyota navodi podatak od 3,7 do 3,9 l/100 km).

S obzirom na prednji MacPherson ovjes i stražnji s dvostrukim poprečnim ramenima te na našem testnom modelu dimenzije niskoprofilnih guma 225/40 R 18 Falken Ziex ZE914B, kao i krutosti TNGA platforme, Corolla hatchback Sport je doista sjajna u vožnji. Kada to kažemo, onda mislimo na preciznu upravljivost, povišenu tvrdoću ovjesa i glatku tranziciju ovog dvolitrenog motora. S ovim motorom i e-CVT mjenjačem moći ćete se voziti gradom velikim dijelom samo na struju, kao i iznad brzina od 110 km/h u krstarećem modu, a tu je i veći potencijal regenerativnog kočenja automobila kojim se nadopunjuje baterija hibridnog pogona. U ovoj kombinaciji hibridnog pogona i mjenjača nećete imati primjedbe na neku veću buku koja se stvara proklizavanjem elemenata bezstupanjskog mjenjača jer je i okretni moment od verzije 1,8 hibridnog pogona kod Sedana veći za skoro 40 Nm (Sedan 163 Nm).

Corolla hatchback s petero vrata više će odgovarati aktivnijim ljudima, a tu namjerno nećemo reći 'mlađim', onima koji uživaju u sportskijoj vožnji, a u većini slučajeva odgovarat će i vašim obiteljskim potrebama po pitanju prostora unutar kabine vozila. A već smo i gore u tekstu napomenuli da otpada svaka usporedba sa sličnim kompaktnim automobilima ovoga segmenta, jer ovdje je riječ o izvrsnom, najboljem pogonu – hibridnom četvrte generacije.

Za kraj, ulazna verzija Corolle Hatchback s 1,2 turbobenzincem (114 KS) i 6-brzinskim ručnim mjenjačem stoji 139.900 kuna (s PDV-om), a s hibridnim 1,8 pogonom košta 175.900 kuna (akcijska cijena iznosi 165.900). Naša testna verzija Corolle Hatchback 2,0 hibrid Sport stoji 222.900 kuna s PDV-om i trošarinom (akcijska cijena 212.900), uz doplatu za navigaciju 8200 kuna. Toyota daje 10 godina garanciju na hibridnu bateriju i uz paket Toyota Eurocare pet godina garancije bez ograničenja.