Novo vozilo s vozačem koje ispunjava zahtjeve novog doba, je razvijeno prema konceptu 'The Chauffeur'. U potpunosti prihvaća ideje nasljeđa i evolucije povezane sa stoljećem, novi oblik kombinira eleganciju, udobnost i funkcionalnost
Toyota Motor Corporation (Toyota) je predstavila model Century, luksuzni SUV, i danas počinje primati narudžbe. Novi model planira biti lansiran tijekom 2023. dok će limuzina Century i dalje biti dostupna.
Century je debitirao 1967. kao Toyotin vrhunski automobil koji je namijenjen da ga vozi profesionalni vozač, slično limuzini u SAD-u. Automobil s vozačem, vozilo s vozačem ili automobil s vozačem je vrhunsko putničko vozilo koje se prvenstveno koristi za usluge vozača, pri čemu poseban vozač prevozi vlasnika vozila ili druge putnike koji sjede straga. Do tada su japanskim tržištem automobila s vozačima dominirale zapadne luksuzne marke. U želji za probojem, Toyota je krenula u stvaranje potpuno novog luksuznog japanskog vozila koje bi moglo zauzeti mjesto na svjetskoj sceni.
Century prve generacije izgrađen je s najboljom tehnologijom koju je Japan mogao ponuditi u to vrijeme. Temeljen je na konceptu dostojanstvenog dizajna koji uključuje tradicionalnu japansku estetiku u kombinaciji s pristupom usmjerenim na čovjeka kako bi se postigla izvanredna tišina i udobnost. Više od pet desetljeća, Century je služio kao japanski 'chauffeur' automobil, utjelovljujući nenadmašan duh omotenashija, ili gostoprimstva, koji osigurava da njegovi važni putnici stignu do svojih odredišta u udobnosti.
Tijekom tog vremena, razvojni tim je opsežno razmatrao budući smjer za Century kako bi osigurao da klijenti dožive razinu gostoprimstva koja premašuje njihova očekivanja. Posljednjih godina potrebe za automobilom s vozačem su se diverzificirale jer putnici nastoje učinkovitije iskoristiti svoje vrijeme na putu odmarajući se u kabini ili sudjelujući na internetskim sastancima. Upravo su te okolnosti navele tim na ideju uvođenja novog modela.
Pod konceptom 'The Chauffeur', novi model je evoluirao u automobil s vozačem koji će nastaviti ispunjavati očekivanja kupaca u nadolazećim godinama dok će slijediti bit i naslijediti dostojanstvo, tišinu i udobnost vožnje koja priliči stoljeću.
Novi model Centuryja bit će potpuno prilagodljiv na globalnoj razini osluškujući potrebe svakog pojedinog kupca. Cilj je pružiti 'slobodu u kretanju—krajnju slobodu kretanja' još većem broju ljudi.
Dizajn i tehnički detalji
Toyota ističe pojedinosti o Centuryju karakterizirajući ga kao dostojanstveno vozilo ukrašenom japanskim estetskim elementima. Karakteristične proporcije automobila s vozačem, sa središtem gravitacije na stražnjoj strani, u kombinaciji s obrisom inspiriranim motivom tkalačkog stroja, s kichomenom (metoda skošenja koja se izvorno koristila na stupovima sobnih pregrada iz razdoblja Heian (794.-1185. g.)) zakošenim koji ocrtavaju velikodušne, glatke ploče vrata, kako bi se izrazio jedinstveni Century pogled na svijet.
Njegove dimenzije su sljedeće: duljina 5205 mm, širina 1990 mm, visina 1805 mm, međuosovinski razmak 2950 mm. Težina vozila je 2570 kg, a namijenjena je za prijevoz četiri osobe.
Vanjski izgled je besprijekorno dovršen do najsitnijih detalja u rukama vrhunskih majstora, kao što je ilustrirano izvrsno ugraviranim amblemom feniksa i zrcalnim završetkom, luksuznim sjajem koji je rezultat preciznog poliranja obojenih površina. Tu su i četiri svjetla za svako od prednjih i stražnjih svjetala koja daju dojam pogleda punog dostojanstva
Unutarnji je prostor dizajniran s konceptom usmjerenosti na čovjeka kako bi se ostvarilo ugodno vrijeme putovanja s prostorom i funkcionalnošću u raznim situacijama. Potpuno nagnuta stražnja sjedala s funkcijama koje putnicima na stražnjim sjedalima omogućuju istinsko opuštanje, uključujući funkciju osvježenja.
Fino izbrušen slušni senzibilitet i uzorne tehnike majstora za proizvodnju glazbenih instrumenata ugrađeni su u razvoj audio sustava. Rezultat je udoban prostor za slušanje koji putnike obavija osjećajem izvedbe uživo.
Stražnja vrata koja se otvaraju do širokog kuta od 75 stupnjeva i čisti pod kabine pružaju izvrsnu lakoću ulaska i izlaska. Osim toga, praktične automatske uvlačive električne stepenice i ručke C-stupa koje je lako uhvatiti također podržavaju prirodan i elegantan ulazak i izlazak putnika na stražnjim sjedalima.
Kokpit je opremljen funkcijama i značajkama koje podržavaju profesionalne vozače i povećavaju jednostavnost korištenja. To je prostor koji također omogućuje vlasnicima da se usredotoče na svoju vožnju dok su sami za upravljačem.
Pogonski sklop i sustav kontrole vožnje koji ostvaruje performanse za vozača ili običnu vožnju koja premašuje očekivanja. Stoga koristi novorazvijeni 3,5-litreni V6 plug-in hibridni sustav postiže snažnu i uzbudljivu vožnju dok zadržava tihu vožnju prikladnu za stoljeće.
Novi plug-in hibridni sustav dizajniran je da funkcionira kao BEV za svakodnevnu upotrebu i kao HEV za putovanja na velike udaljenosti, što ga čini idealnim pogonskim sklopom za vozilo s vozačem.
Sustav upravljanja na četiri kotača 'Dynamic Rear Steering' omogućuje jednostavno upravljanje pri malim brzinama i besprijekorno, prirodno upravljanje pri srednjim do velikim brzinama. Rear Comfort način rada koji podržava vozačevu kontrolu nad vozilom kako bi se osigurala udobna vožnja za putnike straga je dostupan po prvi put. Dodatno, Rear Comfort način rada pomaže pri kontroli kočenja za suzbijanje trzaja kada se vozilo zaustavi.
Struktura karoserije i ovjes koji podržavaju performanse vožnje koje dolikuju automobilu s vozačem, tako je tu i novorazvijena 'odvojena struktura prtljažnika'. Torzijska krutost karoserije i udobnost vožnje znatno su poboljšani. Prozirno laminirano staklo za smanjenje buke koristi se na strani kabine separatora prtljažnog prostora kako bi se pravilno odvojila kabina od teretnog prostora i postigla privatnost i zapanjujuća tišina koja je povezana s vozilima s vozačem.
Zanimljiv je i način prodaje novog Century modela, naime, posebna osoba (Meister) je zadužena za prodaju u salonu. Ona će pažljivo komunicirati sa svakim kupcem i predložiti automobil koji odgovara njihovim potrebama.
U budućnosti će kupci moći prilagoditi boju karoserije i unutrašnjost prema svojim željama, a također će biti dostupni planovi za stvaranje jedinstvenog Centuryja koji će izraditi vrhunski majstori. Detalji će biti objavljeni čim budu utvrđeni.
Uz tri boje karoserije sa završnom obradom poput zrcala koju su postigle vještine Toyotinih majstora, četiri ekskluzivne boje karoserije dostupne su za KIWAMI LINE, opciju koja nudi prepoznatljiv izgled kupcima koji traže jedinstveniji automobil s vozačem zadovoljiti razne potrebe.
Osnovni obujam prodaje za Japan pretpostavlja 30 primjeraka mjesečno, a proizvodi se u Toyotinoj tvornici Tahara, u Japanu. Objavljena je i cijena u Japanu, koja iznosi 25,000,000 japanskih jena (158.100 eura).