Sustavi gorivnih ćelija Toyote usvajaju se u širokom spektru aplikacija za mobilnost, od osobnih automobila do lakih teretnih vozila, teških kamiona, autobusa i brodova. Sljedeća generacija Toyotine tehnologije gorivnih ćelija bit će komercijalizirana 2026., nudeći dulji životni ciklus, povećani domet vožnje za vozila i značajno smanjene troškove
Toyota Motor Europe (TME) je prošli tjedan objavila kako će uspostaviti lokalnu poslovnu operaciju, Hydrogen Factory Europe. Osigurati će koordinirani pristup komercijalizaciji vodikove tehnologije i sustava – obuhvaćajući sve od razvoja i proizvodnje, do prodaje i postprodaje.
Tvornica vodika bit će odgovorna za proizvodnju sve većeg broja sustava gorivnih ćelija i podržavanje šire grupe komercijalnih partnerstava, u skladu sa strategijom tvrtke za postizanje ugljične neutralnosti u Europi do 2040., deset godina ispred Toyotinog globalnog cilja.
Toyota očekuje da će Europa do 2030. biti jedno od najvećih svjetskih tržišta vodikovih gorivnih ćelija, uz stalno ubrzanje različitih aplikacija za mobilnost i proizvodnju energije. Rastuće investicije i regulatorne mjere potiču razvoj i rast tržišta. To uključuje ulaganja od 45 milijardi eura iz Zelenog plana Europske komisije do 2027., a fond za prometnu infrastrukturu EU-a dodijelio je 284 milijuna eura – ili otprilike jednu trećinu svog proračuna – za postavljanje stanica za punjenje vodikom.
Nedavna potvrda Direktive o obnovljivoj energiji (REDIII) zahtijeva da 42 posto vodika koji koristi industrija u Europi potječe iz održivih izvora do 2030. Zajedno s planovima za izgradnju punionica vodika u intervalima od najmanje 200 km duž TEN-T regije (transeuropske prometne mreže) koridorima, Europa se pozicionira u središte vodikove tehnologije.
'Europa pokazuje dugoročno povjerenje u vodik, a isto tako i mi. Nastavit ćemo razvijati osobne automobile s gorivnim ćelijama i druga laka teretna vozila dok smo proširili fokus na prijevoz teških tereta kako bismo podržali širenje održive vodikove infrastrukture. Cilj nam je daljnji razvoj i učenje kroz testiranje u našoj vlastitoj mreži is partnerima koji dijele naš pristup.' izjavio je Thiebault Paquet, potpredsjednik TME-a i voditelj poslovanja s gorivnim ćelijama.
Sve veći spektar aplikacija za mobilnost
Toyota je 2015. predstavila prvu serijsku limuzinu na svijetu s vodikovim gorivnim ćelijama, Mirai. Druga generacija tehnologije gorivih ćelija debitirala je u sljedećoj generaciji Miraija lansiranoj 2020. i predstavljena je u potpuno novoj Toyoti Crown u Japanu ranije ove godine, ponovno potvrđujući predanost tvrtke putničkim vozilima s pogonom na vodik.
Električni osobni automobili s gorivnim ćelijama imaju prednost dugog dometa vožnje i brzog punjenja goriva, a pod tom premisom Toyota dalje proširuje svoje istraživanje prema lakim FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) vozilima. Ranije ove godine predstavljen je prvi prototip pick-upa Hilux FCEV s pogonom na vodik. Proizveden od strane konzorcija pod vodstvom Toyote u Ujedinjenom Kraljevstvu, prototip pokazuje kako se gorive ćelije mogu ugraditi u pick-up. Zahvaljujući tome što je vodik lagan, veća nosivost i mogućnosti vuče mogu se postići za lagane FCEV u usporedbi s drugim alternativama s nultom emisijom.
Toyota također već nekoliko godina integrira svoju tehnologiju gorivih ćelija u transport i aplikacije teških tereta, a nedavno je ušla na strateško tržište kamiona u Europi, s kamionima na vodik francuskog proizvođača Hyliko i VDL Groep sa sjedištem u Nizozemskoj. Toyota će koristiti VDL kamione s pogonom na vodik za dekarbonizaciju vlastitih logističkih operacija. Tvrtka također proširuje svoje partnerstvo s Corvusom u Norveškoj za buduće pomorske primjene, poput brodova i plovila. Nadalje, francuska tvrtka za čistu mobilnost GCK koristit će Toyotine module gorivnih ćelija za pretvorbu dizelskih turističkih autobusa u vozila s nultom emisijom vodika.
Sljedeća generacija
Gradeći na svom opsežnom iskustvu, Toyota razvija sljedeću generaciju tehnologije vodikovih gorivnih ćelija za koju se očekuje da će pružiti vodeću izvedbu u industriji kroz dulji životni ciklus i smanjene troškove. Nova tehnologija gorivih ćelija, čija je prodaja planirana za 2026., isporučivat će veću gustoću snage. Očekuje se da će novi sustav gorivnih ćelija imati povećanje dometa vožnje za 20 posto, dok se očekuje da će tehnički napredak i povećane količine proizvodnje pomoći u smanjenju troškova za više od trećine.
Daljnja istraživanja također se bave potencijalom skalabilnih nizova gorivnih ćelija s različitim izlaznim snagama i dizajnom spremnika goriva složenih oblika, kompatibilnih s vozilima različitih veličina.
Tportal je i na WhatsAppu
Želite li dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'