U proteklom je mjesecu u Hrvatskoj novoregistrirano 3427 novih osobnih automobila, što je čak 3788 komada manje nego u rekordnom mjesecu lipnju ove godine. Volkswagen i dalje drži prvo mjesto među markama, a Renault Clio je ove godine ukupno najprodavaniji model s 2532 komada
Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec studeni, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za jedanaesti mjesec ove, 2023. godine. Generalno, studeni nam je donio bolje rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za 729 registracija novih automobila.
Novoregistrirano je ukupno u studenom 3427 novih osobnih automobila, što je čak 3788 komada manje nego u rekordnom mjesecu lipnju ove godine. Uzmemo li u obzir samo mjesec studeni, to je rast od 27,02 posto u odnosu na prošlogodišnji studeni.
Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na isti period 2022. donijela rast od 28,75 posto. Dakle, izvrsni rezultati posljednjih nekoliko mjeseci nisu iznimka, već pravilo koje će nam donijeti sjajne rezultate i na kraju cijele godine 2023. Ovo je odlična vijest, jer to znači da prodajne brojke više ne odražavaju donedavnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti i ratnih zbivanja u svijetu. U svakom slučaju, nastaviti ćemo pratiti kako se razvija situacija u narednom periodu.
Volkswagen i dalje na vrhu, Škoda je druga, a Renault treći na listi najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca studenog i dalje pripada Volkswagenu, koji s ukupno 6160 automobila drži 11,56 posto tržišta. Na drugom je mjestu Škoda sa 6117 vozila ili 11,48 posto tržišta. Na trećem mjestu je Renault s 5654 vozila ili 10,61 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 33,65 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2023-toj.
Renault Clio i dalje na prvom mjestu najprodavanijih modela, Škoda Octavia druga, a Dacia Duster treći
Prvi na listi najprodavanijih modela nakon jedanaest mjeseci ove godine je i dalje Renault Clio s 2532 komada (4,75 posto tržišta). A u prodaju je stigao i novi, redizajnirani Clio, na čijoj smo premijeri u Bruxellesu bili u srpnju.
Škoda Octavia je druga s 2342 komada (4,4 posto), a Dacia Duster je treći s 1523 komada (2,86 posto). Renault Captur je na četvrtom mjestu s 1420 komada, a Dacia Sandero je peti na ljestvici najprodavanijih modela u 2023. s 1373 prodana primjerka.
Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, nakon jedanaest mjeseci u prvih 30 prodanih marki Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) drži i dalje prvo mjesto s ukupno prodanih 16.926automobila ili 31,76 posto (u deset mjeseci 31,79 posto). Drugo mjesto drži Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) s 9168 automobila ili 17,21 posto (u deset mjeseci 17,49 posto). Dodamo li ovome i Nissan sa 645 automobila ili 1,21 posto, kao i Mitsubishi sa 16 vozila ili 0,03 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 9829 prodanih automobila ili 18,45 posto. Treće mjesto prema ovom kriteriju drži veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) drži treće mjesto sa 6381 automobilom ili 11,98 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s ukupno 6016 prodanih vozila ili 11,29 posto.
Gledamo li samo studeni ove godine, onda vidimo da je na prvom mjestu Škoda Octavia sa 207 prodana primjerka. Na drugom mjestu je Toyota Yaris Cross sa 139 komada, a na trećem mjestu slijedi Dacia Sandero sa 102 komada. Četvrto mjesto je zauzeo Renault Clio sa 88 komada, a peto mjesto Dacia Duster sa 182 komada registriranih samo u studenom.
Prodaja marki prema tipu goriva
U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2023-toj. Ukupno je prošle godine prodano 50 različitih marki automobila, što je čak 10 marki više nego u 2021. Sada ih je nakon mjeseca rujna ukupno 45 različitih marki.
Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za jedanaest mjeseci 2023. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 27.085 komada ili 50,8 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu 2022. godinu benzinaca je bilo 51,8 posto svih novih prodanih automobila.
Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili, sada nakon studenog s 13.116 komada ili 24,6 posto. Ovdje primjećujemo daljnji porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2022., kada je taj udio 20,7 posto (u 2021. je taj udio bio 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto). Top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (3073), Toyota (1660) i Renault (1313).
Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu nakon kolovoza s 9992 komada (18,8 posto). Da spomenemo, godinu 2022. su završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.
Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 1603 komada ili 3,0 posto. U ovoj kategoriji smo na nešto nižoj razini nego u cijeloj prošloj 2022. sa 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto. 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia s 1361 komadom, tu je još Renault sa 198 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse), a slijedi na trećem mjestu Fiat s 44 komada. Treba reći da su na prva dva mjesta dvije sestrinske marke i jedine uz Fiat koje prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača.
Potpuno električni automobili su na petom mjestu. Tako je novoregistrirano u jedanaest mjeseci ove godine njih 1603 ili 2,8 posto. Treba spomenuti da ove godine nije raspisan natječaj za energetski učinkovita vozila (EV i PHEV).
Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti skoro dvostruko bolji rezultat u postotku u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.
Da podsjetimo, nakon cijele 2022. je na vrhu u ovoj kategoriji opet završila marka Renault s 349 (u 2021. su imali 294 prodana komada), Tesla sa 213 komada (2021. imali 183 komada) je druga, Volkswagen je treći sa 157 komada (u 2021. bilo 131 komad), Dacia s modelom Spring je četvrta sa 121 komadom, a peti Audi sa 108 komada, slijede Opel sa 72 komada te Škoda s 57.
Sada nakon studenog 2023., listu predvodi Tesla s 392 komada, Volkswagen je drugi sa 194 komada, treći je Renault sa 151 električnim automobilom. Dacia s modelom Spring sa 115 primjeraka je četvrta, a poredak od top 5 marki zatvara Škoda sa 113 vozila. Ukupno je 29 proizvođača (od 45 marki u 2023.) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima u 2023.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon studenog 2023. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 23.197 komada ili 43,54 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.
Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 4513 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,47 posto hrvatskog tržišta (u cijeloj 2022. su bili drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto). Istarska županija je na trećem mjestu sa 4043 komada ili 7,59 posto (u cijeloj 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto). Primorsko-goranska županija je i dalje četvrta sa 3691 komadom ili 6,75 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila (u cijeloj 2022. su bili treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto).
Kao i 2021. i godine 2022. je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, sa 194 prodana automobila ili 0,44 posto tržišta. Nakon studenog 2023. je ova županija i dalje na posljednjem mjestu s 248 automobila ili 0,47 posto tržišta.
No treba dodati i kako im se na neslavnom posljednjem mjestu pridružila i Virovitičko-podravska županija s identičnim prodajnim brojkama. Da podsjetimo, ova je županija prošlu godinu završila na pretposljednjem, 19. mjestu s 237 automobila ili 0,54 posto hrvatskog tržišta.
Tportal je i na WhatsAppu
Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'