Novi automobili u RH

U rujnu rast od 8,4 posto u odnosu na isti mjesec 2022., najprodavaniji Dacia Sandero

05.10.2023 u 11:20

Bionic
Reading

U rujnu je u Hrvatskoj novoregistrirano 3683 novih osobnih automobila, što je čak 3532 komada manje nego u rekordnom mjesecu lipnju ove godine. Volkswagen i dalje drži prvo mjesto među markama, a Renault Clio ove godine ukupno najprodavaniji model s 2310 komada

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec rujan, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za deveti mjesec ove, 2023. godine. Generalno, rujan nam je donio nešto bolje rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za 286 registracija novih automobila.

Novoregistrirano je ukupno u rujnu 3683 novih osobnih automobila, što je čak 3532 komada manje nego u rekordnom mjesecu lipnju ove godine. Uzmemo li u obzir samo mjesec rujan, to je rast od 8,4 posto u odnosu na prošlogodišnji rujan.

Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na isti period 2022. donijela rast od 29,5 posto. Sad smo već sigurni da izvrsni rezultati posljednjih nekoliko mjeseci nisu iznimka, već pravilo koje bi nam moglo donijeti sjajne rezultate i na kraju cijele godine 2023. Ovo je odlična vijest, jer to znači da prodajne brojke više ne odražavaju donedavnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti, ali i ratnih zbivanja u Ukrajini. U svakom slučaju, nastaviti ćemo pratiti kako se razvija situacija u narednom periodu.

Volkswagen i dalje na vrhu, Renault drugi, a Škoda treća na listi najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca kolovoza i dalje pripada Volkswagenu, koji s ukupno 5479 automobila drži 11,87 posto tržišta. Na drugom je mjestu Renault s 5086 vozila ili 11,02 posto tržišta. Na trećem mjestu je i dalje Škoda s 5079 vozila ili 11,0 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 33,89 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2023-toj.

Renault Clio i dalje na prvom mjestu najprodavanijih modela, Škoda Octavia druga, a Dacia Duster treći

Prvi na listi najprodavanijih modela nakon devet mjeseci ove godine je i dalje Renault Clio s 2310 komada (5,0 posto tržišta). Zanimljivo, stigao je i novi, redizajnirani Clio, na čijoj smo premijeri u Bruxellesu bili nedavno.

Škoda Octavia je druga s 1955 komada (4,23 posto), a Dacia Duster je treći s 1342 komadom (2,91 posto). Renault Captur je na četvrtom mjestu s 1295 komada, a Suzuki Vitara je peta na ljestvici najprodavanijih modela u 2023. s 1222 prodana primjerka.

Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, nakon prvih devet mjeseci u prvih 30 prodanih marki Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) drži i dalje prvo mjesto s ukupno prodanih 14.663 automobila ili 31,76 posto (u prvih osam mjeseci 31,83 posto). Drugo mjesto drži Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) s 8135 automobila ili 17,62 posto (u prvih osam mjeseci 17,73 posto). Dodamo li ovome i Nissan s 521 automobilom ili 1,13 posto, kao i Mitsubishi sa 16 vozila ili 0,03 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 8672 prodanih automobila ili 18,78 posto. Treće mjesto prema ovom kriteriju drži veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) drži treće mjesto s 5690 automobila ili 12,33 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s ukupno 5233 prodanih vozila ili 11,31 posto.

Gledamo li samo rujan ove godine, onda vidimo da je na prvom mjestu Dacia Sandero sa 196 prodanih primjeraka. Na drugom mjestu prema prodaji samo u mjesecu rujnu je Škoda Octavia sa 149 komada, a na trećem mjestu slijedi Renault Clio sa 120 komada. Četvrto mjesto je zauzeo VW Tiguan sa 105 komada, a peto mjesto Suzuki SX4 s 85 komada isporučenih samo u rujnu.

Prodaja marki prema tipu goriva

U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2023-toj. Ukupno je prošle godine prodano 50 različitih marki automobila, što je čak 10 marki više nego u 2021. Sada ih je nakon mjeseca rujna ukupno 43 različite marke.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prvih devet mjeseci 2023. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 23.876 komada ili 51,7 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu 2022. godinu benzinaca je bilo 51,8 posto svih novih prodanih automobila.

Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili, sada nakon kolovoza s 10.993 komada ili 23,8 posto. Ovdje primjećujemo daljnji porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2022., kada je taj udio 20,7 posto (u 2021. je taj udio bio 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (2740), Toyota (1246) i Renault (1106).

Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu nakon kolovoza s 8708 komada (18,9 posto), Da spomenemo, godinu 2022. su završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 1313 komada ili 2,8 posto. U ovoj kategoriji smo na nešto nižoj razini nego u cijeloj prošloj 2022. sa 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto. 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia s 1115 komada, a tu je još Renault sa 157 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse), a slijedi na trećem mjestu Fiat s 41 komadom. Treba reći da su na prva dva mjesta dvije sestrinske marke i jedine uz Fiat koje prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača.

Potpuno električni automobili su na petom mjestu. Tako je novoregistrirano u prvih devet mjeseci ove godine njih 1278 ili 2,8 posto. Vidjeti ćemo hoće li se taj trend nastaviti i u nastavku ove godine.

Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti skoro dvostruko bolji rezultat u postotku u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.

Da podsjetimo, nakon cijele 2022. je na vrhu u ovoj kategoriji opet završila marka Renault s 349 (u 2021. su imali 294 prodana komada), Tesla sa 213 komada (2021. imali 183 komada) je druga, Volkswagen je treći sa 157 komada (u 2021. bilo 131 komad), Dacia s modelom Spring je četvrta sa 121 komadom, a peti Audi sa 108 komada, slijede Opel sa 72 komada te Škoda s 57.

Sada nakon rujna 2023., listu predvodi Tesla s 312 komada, Volkswagen je drugi sa 152 komada, treći je Renault sa 150 električnih automobila. Dacia s modelom Spring sa 115 primjeraka je četvrta, a poredak od top 5 marki zatvara Škoda s 88 vozila. Ukupno je 28 proizvođača (od 43 marke u 2023.) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima u 2023.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon rujna 2023. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 20.033 komada ili 43,39 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.

Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 3934 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,52 posto hrvatskog tržišta (u cijeloj 2022. su bili drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto). Istarska županija je na trećem mjestu sa 3628 komada ili 7,86 posto (u cijeloj 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto). Primorsko-goranska županija je i dalje četvrta sa 3044 komada ili 6,59 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila (u cijeloj 2022. su bili treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto).

Kao i 2021. i godine 2022. je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, sa 194 prodana automobila ili 0,44 posto tržišta. Nakon rujna 2023. je ova županija i dalje na posljednjem mjestu s 201 automobilom ili 0,44 posto tržišta.