U srpnju je u Hrvatskoj novoregistrirano 5211 novih osobnih automobila, što je čak 2004 komada manje nego u rekordnom prošlom mjesecu lipnju 2023. Volkswagen i dalje drži prvo mjesto među markama, a Renault Clio ove godine ukupno najprodavaniji model s 2125 komada
Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec srpanj, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za sedmi mjesec ove, 2023. godine. Generalno, srpanj nam je donio nešto lošije rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za 179 registracija novih automobila.
Novoregistrirano je ukupno u srpnju 5211 novih osobnih automobila, što je čak 2004 komada manje nego u rekordnom prošlom mjesecu lipnju. Uzmemo li u obzir samo mjesec srpanj, to je pad od neznatnih 3,3 posto u odnosu na prošlogodišnji srpanj.
Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na isti period 2022. donijela rast od 25,8 posto. Sad smo već sigurni da izvrsni rezultati posljednjih nekoliko mjeseci nisu iznimka, već pravilo koje bi nam moglo donijeti sjajne rezultate i na kraju cijele godine 2023. Ovo je odlična vijest, jer to znači da prodajne brojke više ne odražavaju donedavnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti, ali i ratnih zbivanja u Ukrajini. Čini se da ima nekih naznaka da bi se situacija s lancima opskrbe autoindustrije mogla stabilizirati ove godine, no tako smo mislili i prošle godine, ali se na kraju to ipak nije ostvarilo. U svakom slučaju, nastaviti ćemo pratiti kako se razvija situacija u narednom periodu.
Volkswagen i dalje na vrhu, Renault drugi, a Škoda treća na listi najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca srpnja i dalje pripada Volkswagenu, koji s ukupno 4741 automobila drži 12,15 posto tržišta. Na drugom je mjestu Renault s 4560 vozila ili 11,69 posto tržišta. Na trećem mjestu je i dalje Škoda s 4128 vozila ili 10,58 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 34,42 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2023-toj.
Renault Clio i dalje na prvom mjestu najprodavanijih modela, Škoda Octavia druga, a Renault Captur treći
Prvi na listi najprodavanijih modela nakon sedam mjeseci ove godine je i dalje Renault Clio s 2125 komada (5,45 posto tržišta). Zanimljivo, uskoro dolazi i novi, redizajnirani Clio, na čijoj smo premijeri u Bruxellesu bili nedavno.
Škoda Octavia je druga s 1654 komada (4,24 posto), a Renault Captur je treći s 1169 komada (3,0 posto). Dacia Duster je na četvrtom mjestu s 1099 komada, a VW Taigo je peti na ljestvici najprodavanijih modela u 2023. s 1063 prodana primjerka.
Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, nakon prvih sedam mjeseci u prvih 30 prodanih marki Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) drži i dalje prvo mjesto s ukupno prodanih 12.353 automobila ili 31,66 posto (u prvih šest mjeseci 30,95 posto). Drugo mjesto drži Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) sa 7012 automobila ili 17,98 posto (u prvih šest mjeseci 18,44 posto). Dodamo li ovome i Nissan s 401 automobilom ili 1,03 posto, kao i Mitsubishi s 15 vozila ili 0,04 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 7428 prodanih automobila ili 19,05 posto. Treće mjesto prema ovom kriteriju drži veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) drži treće mjesto s 5044 automobila ili 12,94 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s ukupno 4250 prodanih vozila ili 10,9 posto.
Gledamo li samo srpanj ove godine, onda vidimo da je Škoda Octavia na prvom mjestu s 277 prodanih primjeraka. Na drugom mjestu prema prodaji samo u mjesecu srpnju je Renault Clio s 245 komada, a na trećem mjestu slijedi VW Taigo sa 140 komada. Četvrto mjesto je zauzeo Renault Captur sa 139 komada, a peto mjesto Kia Stonic sa 135 komada isporučenih samo u srpnju.
Prodaja marki prema tipu goriva
U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2023-toj. Ukupno je prošle godine prodano 50 različitih marki automobila, što je čak 10 marki više nego u 2021. Sada ih je nakon mjeseca srpnja ukupno 42 različite marke.
Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prvih sedam mjeseci 2023. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 20.572 komada ili 52,7 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu 2022. godinu benzinaca je bilo 51,8 posto svih novih prodanih automobila.
Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili, sada nakon srpnja s 8984 komada ili 23,0 posto. Ovdje primjećujemo daljnji porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2022., kada je taj udio 20,7 posto (u 2021. je taj udio bio 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (2293), Toyota (1015) i Renault (929).
Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu nakon srpnja sa 7390 komada (18,9 posto), Da spomenemo, godinu 2022. su završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.
Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 1033 komada ili 2,6 posto. U ovoj kategoriji smo na nešto nižoj razini nego u cijeloj prošloj 2022. sa 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto. 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia s 884 komada, a tu je još Renault sa 119 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse), a slijedi na trećem mjestu Fiat s 30 komada. Treba reći da su na prva dva mjesta dvije sestrinske marke i jedine uz Fiat koje prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača.
Potpuno električni automobili su pali na četvrto mjestoj iza onih na UNP pogon. Tako je novoregistrirano u prvih sedam mjeseci ove godine njih 1031 ili 2,6 posto. Vidjeti ćemo hoće li se taj trend nastaviti i u nastavku ove godine.
Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini je prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti skoro dvostruko bolji rezultat u postotku u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.
Da podsjetimo, nakon cijele 2022. je na vrhu u ovoj kategoriji opet završila marka Renault s 349 (u 2021. su imali 294 prodana komada), Tesla sa 213 komada (2021. imali 183 komada) je druga, Volkswagen je treći sa 157 komada (u 2021. bilo 131 komad), Dacia s modelom Spring je četvrta sa 121 komadom, a peti Audi sa 108 komada, slijede Opel sa 72 komada te Škoda s 57.
Sada nakon srpnja 2023., listu predvodi Tesla s 208 komada, Renault je drugi sa 142 komada, Dacia s modelom Spring sa 115 primjeraka je treća, kao i Volkswagen sa 115 električnih automobila, a poredak od top 5 marki zatvara Škoda sa 75 vozila. Ukupno je 28 proizvođača (od 42 marke u 2023.) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima u 2023.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon srpnja 2023. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 16.936 komada ili 43,41 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.
Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 3268 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,38 posto hrvatskog tržišta (u cijeloj 2022. su bili drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto). Istarska županija je na trećem mjestu sa 3217 komada ili 8,25 posto (u cijeloj 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto). Primorsko-goranska županija je i dalje četvrta sa 2440 komada ili 6,25 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila (u cijeloj 2022. su bili treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto).
Kao i 2021. i godine 2022. je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, sa 194 prodana automobila ili 0,44 posto tržišta. Nakon srpnja 2023. je ova županija i dalje na posljednjem mjestu sa 152 automobila ili 0,39 posto tržišta.