Novi automobili u RH

U travnju porast od 39,6 posto u odnosu na travanj 2022., najprodavanija Škoda Octavia

04.05.2023 u 13:53

Bionic
Reading

U travnju je u Hrvatskoj novoregistrirano 6240 novih osobnih automobila, što je tek 37 komada manje nego u proteklom rekordnom mjesecu ožujku 2023. Renault preuzeo prvo mjesto od Volkswagena, a Renault Clio ukupno najprodavaniji model s 938 komada

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec travanj, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za četvrti mjesec ove, 2023. godine. Generalno, travanj nam je donio ekstremno bolje rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za čak 2392 registracija novih automobila.

Novoregistrirano je ukupno u travnju 6240 novih osobnih automobila, što je tek 37 komada manje nego u proteklom rekordnom mjesecu. Uzmemo li u obzir samo mjesec travanj, to je porast od ogromnih 39,6 posto u odnosu na prošlogodišnji travanj.

Generalno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na isti period 2022. donijela rast od 36,9 posto. Nadamo se samo da izvrsni rezultati iz ožujka i travnja nisu iznimka, već pravilo koje bi nam moglo donijeti sjajne rezultate i na kraju cijele godine 2023. Ovo je odlična vijest, jer to znači da prodajne brojke više ne odražavaju donedavnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti, ali i ratnih zbivanja u Ukrajini. Čini se da ima nekih naznaka da bi se situacija s lancima opskrbe autoindustrije mogla stabilizirati ove godine, no tako smo mislili i prošle godine, ali se na kraju to ipak nije ostvarilo. U svakom slučaju, vidjeti ćemo o čemu se radi u narednom periodu.

Renault preuzeo vrh, Volkswagen je sada drugi, a Škoda treća na listi najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca travnja pripada Renaultu, koji s ukupno 2134 automobila drži 10,95 posto tržišta. Na drugom je mjestu sada Volkswagen s 2075 vozila ili 10,65 posto tržišta. Ne sjećamo se kada je Renault bio prvom mjestu, jer je u prva četiri mjeseca prodao ukupno 59 vozila više od dosad gotovo neprikosnovenog Volkswagena. Na trećem mjestu je i dalje Škoda s 1912 vozila ili 9,81 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 31,41 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2023-toj.

Renault Clio na prvom mjestu najprodavanijih modela, Dacia Duster drugi, a Opel Corsa treća

Prvi na listi najprodavanijih modela nakon četiri mjeseca ove godine je Renault Clio s 938 komada (4,81 posto tržišta). Škoda Octavia je druga sa 662 komada (3,4 posto), a Dacia Duster je treći sa 604 komada (3,1 posto). Opel Corsa je na četvrtom mjestu s 586 komada, a Suzuki Vitara je peta na ljestvici najprodavanijih modela u 2023. s 510 prodana primjerka.

Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, nakon prva četiri mjeseca u prvih 30 prodanih marki Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) drži prvo mjesto s ukupno prodanih 5718 automobila ili 29.3 posto (u prva tri mjeseca 28,66 posto). Drugo mjesto drži Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) s 3497 automobila ili 17,94 posto (prva tri mjeseca 18,11 posto). Dodamo li ovome i Nissan sa 219 automobila ili 1,12 posto, kao i Mitsubishi s 4 vozila ili 0,02 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 3720 prodanih automobila ili 19,08 posto. Treće mjesto prema ovom kriteriju drži grupacija Hyundai i Kia s ukupno 2375 prodana vozila ili 12,19 posto. Veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) drži također treće mjesto s 2375 automobila ili 12,19 posto. Dodamo li još marke iz Stellantisa koje nisu u prvih 30 prodanih (Alfa Romeo, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) onda imaju 2400 prodanih vozila ili 12,33 posto.

Gledamo li samo travanj ove godine, onda vidimo da je Škoda Octavia završila na prvom mjestu s 316 prodanih primjeraka. Na drugom mjestu prema prodaji samo u mjesecu travnju je Renault Clio s 268 komada, a na trećem mjestu slijedi Renault Captur s 237 komada. Četvrto mjesto je zauzela Opel Corsa s 206 komada, a peto mjesto Suzuki Vitara sa 196 komada isporučenih samo u travnju.

Prodaja marki prema tipu goriva

U gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2023-toj. Ukupno je prošle godine prodano 50 različitih marki automobila, što je čak 10 marki više nego u 2021. Sada ih je nakon mjeseca travnja ukupno 39 različitih marki.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prva četiri mjeseca 2023. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 10.043 komada ili 51,5 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu 2022. godinu benzinaca je bilo 51,8 posto svih novih prodanih automobila.

Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili, sada nakon travnja s 4580 komada ili 23,5 posto. Ovdje primjećujemo daljnji porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2022., kada je taj udio 20,7 posto (u 2021. je taj udio bio 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (1090), Toyota (553) i Audi (499).

Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu nakon travnja s 3632 komada (18,6 posto), Da spomenemo, godinu 2022. su završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.

Potpuno električni automobili su ispred onih na UNP pogon. Tako je novoregistrirano u nprva četiri mjeseca ove gdine njih 671 ili 3,4 posto, no taj podatak su zapravo u najvećoj količini automobili koji su naručeni još prošle godine (za vrijeme državnih poticaja). Vidjeti ćemo hoće li se taj trend nastaviti i u nastavku ove godine.

Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini je prodano 1374 primjeraka (zanimljivo u prosincu je novoregistriran samo jedan potpuno električni automobil) i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti skoro trostruko bolji rezultat u postotku u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.

Da podsjetimo, nakon cijele 2022. je na vrhu u ovoj kategoriji opet završila marka Renault s 349 (u 2021. su imali 294 prodana komada), Tesla sa 213 komada (2021. imali 183 komada) je druga, Volkswagen je treći sa 157 komada (u 2021. bilo 131 komad), Dacia s modelom Spring je četvrta sa 121 komadom, a peti Audi sa 108 komada, slijede Opel sa 72 komada te Škoda s 57.

Sada nakon travnja 2023., listu predvodi Renault sa 129 komada, Tesla je druga sa 125 komada, Dacia s modelom Spring sa 106 primjeraka je treća, slijedi Volkswagen sa 69 električnih automobila, a poredak od top 5 marki zatvara Škoda s 43 vozila. Ukupno je 27 proizvođača (od 39 marki u 2023.) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima u 2023.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 561 komadom ili 2,9 posto. U ovoj kategoriji smo na nešto nižoj razini nego u cijeloj prošloj 2022. sa 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto. 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia sa 494 komada, a tu je još Renault s 57 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse), a slijedi na trećem mjestu Fiat s 10 komada. Treba reći da su na prva dva mjesta dvije sestrinske marke i jedine uz Fiat koje prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon travnja 2023. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 8656 komada ili 44,42 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.

Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 1668 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,56 posto hrvatskog tržišta (u cijeloj 2022. su bili drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto). Istarska županija je izbila na treće mjesto s 1378 komada ili 7,07 posto (u cijeloj 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto). Primorsko-goranska županija je sada četvrta s 1315 komada ili 6,93 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila (u cijeloj 2022. su bili treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto).

Kao i 2021. i godine 2022. je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, sa 194 prodana automobila ili 0,44 posto tržišta. Nakon travnja 2023. je ova županija i dalje na posljednjem mjestu sa 76 automobila ili 0,39 posto tržišta.