Nissan GT-R NISMO

Uravnotežen, ali ekstreman: Nissan je sportsku jurilicu spustio na normalnu cestu. Jako uspješno

24.04.2019 u 14:42

Bionic
Reading

Nissanovi inženjeri kod modela modela GT-R NISMO odlučili su se za tehnologiju koja je dokazana na utrkama i učinili su je pristupačnom i udobnom za vozače svih razina vozačkih vještina

U ovo predelektrično doba pravi dašak osvježenja stigao je od japanskog proizvođača Nissana. Na autosalonu u New Yorku ovih dana predstavljeno je najnovije izdanje njihova najsportskijeg cestovnog modela GT-R NISMO (2020) s nadogradnjama inspiriranim trkaćim automobilima i poboljšanjima u tuningu koja maksimiziraju njegove performanse. Oznaka Nismo inače je skraćenica od Nissan Motorsport i predstavlja odjel koji se bavi tuningom, motorsportom i performansama unutar samog brenda Nissan. Odjel je osnovan prije 35 godina, 1984., kad su se ujedinila dva motorsport odjela. Dugačka je lista natjecanja na kojima je ovaj japanski proizvođač sudjelovao sa svojim modelima; od '24 sata Le Mansa', '24 sata Daytone' pa sve do 'Blancpain GT Serije'. Ono što je još posebnije jest činjenica da je Nissan u New Yorku proslavio 50 godina svog GT-R naslijeđa.

'GT-R NISMO (2020) evoluirao je u uravnotežen, ali ekstreman automobil,' rekao je Hiroshi Tamura, glavni stručnjak GT-R linije modela. Osnovna premisa modela pod oznakom GT-R je u tome da se njime nastoji doseći vrhunski užitak u vožnji, a performanse novog Nisma sugeriraju da se radi o automobilu koji je namijenjen trkaćim stazama, ali i za vožnju po normalnim cestama.

Nissan GT-R Nismo (2020) na stazi Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Nissanovi inženjeri kod ovog su se modela odlučili za tehnologiju koja je dokazana na utrkama i učinili su je pristupačnom i udobnom za vozače svih razina vozačkih vještina. Kontrola vozila i predvidljivost bili su presudni u postizanju toga, tako su se držali teme 'apsolutne performanse ulica i staza' pri razvoju automobila.

Postavljanje najmoćnijeg i najekskluzivnijeg od svih GT-R-ova, za razliku od ostatka game GT-R, je količina ugljičnih vlakana koja se nalazi u automobilu, uključujući prednje i stražnje odbojnike, poklopac motora, krov, bočne pragove, prtljažnik i stražnji spojler. Svaka komponenta je poboljšana kako bi se smanjila težina, povećala potisna sila i poboljšala aerodinamika. Samo ovi vanjski dijelovi rezultirali su ukupnom uštedom mase od 10,5 kilograma, uz gotovo 20 kg smanjenja u odnosu na druge nadogradnje i nove komponente.

Nissan GT-R Nismo na štandu u New Yorku 2019.
  • Ispušne cijevi od titana
  • Nissan GT-R Nismo na stazi
  • Nissan GT-R Nismo na stazi
  • Nissan GT-R Nismo na stazi
  • Nissan GT-R Nismo na stazi
    +18
Nissan GT-R Nismo (2020) Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Prednji branici sada nalikuju onima na modelu GT3 GT-R. Rebrasti otvori pomažu u odvođenju vrućeg zraka nastalog pri radu motora i pružaju izuzetnu potisnu silu na prednjim gumama, bez dodatnog otpora. Oni također poboljšavaju aerodinamičnost stvarajući glatki protok zraka uz tijelo automobila, s posebnim naglaskom na izbjegavanje utjecaja na stražnji spojler, omogućujući mu dodatnu stabilnost pri velikim brzinama. Posebni 20-inčne Rays lijevane aluminijske felge lakše su nego prije i njihov dizajn s devet krakova povećava njihovu krutost. Novo dizajnirane Dunlop gume SP SPORT MAXX GT 600, s većim gaznim slojem i manjim brojem utora, povećavaju kontaktnu površinu za 11 posto. Njihove dimenzije su; naprijed 255/40 ZRF20, straga 285/35 ZRF20. To rezultira većom silom prilikom skretanja, poboljšanim odzivom upravljanja i poboljšanim otporom kotrljanja u usporedbi s prethodnim modelom.

Unutar kabine, ekskluzivna GT-R NISMO prednja Recaro sjedala dizajnirana su kako bi se usredotočila na držanje lopatica i donjih točaka tijela, dajući vozaču bolji osjećaj za automobil i tijelo kao jedno.

Nissanov 3.8-litreni benzinski V6 motor s 24 ventila s dvostrukim turbopunjačem V6 - koji je izrađen posebno od vlastitog takumi tehničara - ostaje srce GT-R-ova pogona. GT-R NISMO ima ekskluzivni dizajn turbopunjača, koji dolazi izravno iz GT-R GT3 trkaćeg automobila, s modificiranim oblikom turbine i manje lopatica. Time se optimizira brzina protoka i poboljšava odziv ubrzanja za 20 posto, bez gubitka konjskih snaga.

Revidirani 6-stupanjski sekvencijalni mjenjač s dvostrukom spojkom ima rafinirani 'R' način rada, kojim ne samo da se stupnjevi prijenosa mijenjaju brže nego i optimizira njihov odabir, posebno pri izlasku iz zavoja. To povećava osjećaj ubrzanja i usporavanja na cesti i na stazi. Prilagodljivo upravljanje biranjem stupnjeva također je programirano za prilagođavanje rasporeda prebacivanja u korisnikov stil vožnje. Na taj način je moguće voziti u skladu sa zakonom na javnim cestama i na vrlo žestok način na trkaćoj stazi, bez ručnog mijenjanja stupnjeva prijenosa. Ispušni sustav je proizveden od titana s ručno izrađenim sjajnim plavim vrhovima.

Kada je riječ o upravljanju, GT-R Nismo ima dorađeno podešavanje ovjesa koje poboljšava stabilnost u zavojima, s poboljšanim odzivom brzine skretanja i boljom kvalitetom vožnje. Upravljač ima bolju linearnost i preciznost nego ikad prije, zahtijevajući minimalne korekcije pri brzinama do 300 km/h. Radi apsolutnih performansi dodane su i kočnice od ugljika i keramike. Kombinacija je to Brembo keramičkih kočionih diskova promjera 410 mm sprijeda i 390 mm straga i Brembo kočione čeljusti koje značajno poboljšavaju vrijeme reakcije, izdržljivost i ukupnu učinkovitost zaustavljanja. Struktura kočionih diskova od ugljika i silicijevog karbida izuzetno je čvrsta. Kad su upareni s novim materijalom kočionih pločica, oni stvaraju više trenja za poboljšani kontrolirani osjećaj u svim vrstama situacija kočenja. Nove čeljusti visoke čvrstoće obojane su u svijetložutu boju koja može odoljeti temperaturama većim od 1000 Celzijevih stupnjeva.

Pogon ovog modela je na sva četiri kotača, a okretni moment može se prebaciti od 100-postotnog iznosa na stražnjim kotačima do 50:50 posto na prednje i stražnje kotače, što ovisi o brzini, bočnom ubrzanju, površini podloge po kojoj se vozi i nagibu.

Što se cijene tiče, prošlogodišnji model stajao je u SAD-u 177.000 američkih dolara, a za ovogodišnji model cijena još nije poznata, no mogla bi ići i do 200.000 dolara.

Tehničke specifikacije

Motor: VR38DETT benzinski V6 motor s 24 ventila s dvostrukim turbopunjačem

Obujam: 3,8 litara

Najveća snaga:  600 KS

Najveći okretni moment: 652 Nm pri 3600-5600 okr/min

Mjenjač: 6-stupanjski sekvencijalni mjenjač s dvostrukom spojkom

Kočnice: BREMBO - sprijeda φ410 mm, straga φ390 mm

Gume: SP SPORT MAXX GT 600; sprijeda 255/40 ZRF20, straga 285/35 ZRF20.

Dužina / širina / visina (mm): 4690 / 1895/ 1370

Međuosovinski razmak (mm): 2780