Nekih detaljnijih informacija o njegovom električnom pogonu ili planovima za ulazak u serijsku proizvodnju zasad nema, ali Polestar Precept će se uživo moći vidjeti u Ženevi za koji dan
Polestar otkriva koncept Precept, viziju budućeg smjera marke i jasan izraz namjere. Precept izlaže izvedbu novih, više održivih materijala za unutrašnjost, stalni razvoj digitalnog korisničkog sučelja i bit Polestar dizajna. Inače, Polestar je automobilska marka u zajedničkom vlasništvu Volvo Car Group i matične tvrtke Geely. Sjedište joj je u Geteborgu, u Švedskoj, a proizvodnja se odvija u Chengduu, u Kini. Tvrtka razvija automobile s električnim performansama i nudi nadogradnju hardvera za performanse i optimizacije softvera za Volvo modele putem odjela Polestar Engineered.
Naziv modela 'Precept' odabran je kako bi naglasio ulogu vozila u postavljanju Polestarove namjere kao suvremene marke električnih performansi. Ovaj automobil predstavlja važnu prekretnicu za Polestar kao samostalnu marku, opisujući jedinstvenu filozofiju dizajna koja ostaje čvrsto uklopljena u Polestarove vrijednosti marke: čisto, progresivno i performanse.
'Precept je deklaracija, vizija onoga što Polestar predstvlja i što marku čini relevantnom', izjavio je Thomas Ingenlath, izvršni direktor Polestara. 'Automobil je odgovor na jasne izazove s kojima se suočava naše društvo i industrija. Ovo nije san o dalekoj budućnosti, Polestar Precept daje uvid u buduća vozila i pokazuje kako ćemo primijeniti inovacije kako bi umanjili svoj utjecaj na okoliš.'
Minimalistički atletizam, isklesana forma Polestar Percepta postavlja ton budućim vozilima marke Polestar. Proporcije vozila definiraju njegovu prisutnost uz suzdržanu površinu i fokus na aerodinamičku učinkovitost. Međuosovinski razmak od 3,1 metar, u kojem se smjestio veliki paket baterija, daje zadivljujućem četverovratnom GT automobilu vrlo nisku i uglađenu siluetu s naglaskom na prostor u stražnjem dijelu za noge i glave putnika.
Prednju rešetku zamjenjuje Polestarova 'pametna zona' (SmartZone), što predstavlja pomak od disanja do gledanja. Područje koje je nekada usmjeravalo zrak na hladnjake i motor s unutarnjim sagorijevanjem, sada sadrži tehnologiju sigurnosnih senzora i funkcija pomoći vozaču. Namjerno okupljeni iza prozirnog panela posvećenog inteligentnom hardveru su dva radarska senzora i kamera visoke razlučivosti. 'LiDAR pod' (sklop optičkog mjernog instrumenta) , montiran na staklenom krovu, pruža optimalnu vidljivost kao sljedeći korak ka većoj pomoći u vožnji. Thor's Hammer LED far s potpisom razvija se s odvojenim elementima, poprimajući dinamičnu, robotičniju i interpretaciju koja definira samu marku.
Što je LiDAR?
Prema definiciji hrvatske Wikipedije - Lidar (akronim od engl. Light Detection and Ranging: svjetlosno zamjećivanje i klasifikacija) je optički mjerni instrument koji odašilje laserske zrake koje se odbijaju od vrlo sitnih čestica raspršenih u Zemljinoj atmosferi (aerosola, oblačnih kapljica i drugo) i potom registriraju u optičkom prijamniku (obično teleskopu). Ima široku primjenu u mjernim instrumentima za mjerenje podnice i unutarnje strukture oblaka, otkrivanje turbulencije u bezoblačnome zraku, u istraživanju mikrofizike oblaka te onečišćenja zraka. Dopplerovski lidar mjeri brzinu čestica oblaka ili aerosola. Drugi naziv za lidar je optički radar (eng. light radar) i laserski radar.
Precept ima integrirano prednje krilo iznad SmartZone-a koje ubrzava protok zraka preko duge prednje haube. To omogućava zraku da se ranije pričvrsti na površinu, što poboljšava aerodinamičku učinkovitost i na taj način poboljšava raspon vozila. Straga, široka svjetlosna oštrica obuhvaća čitavu širinu automobila, protežući se u vertikalnim zračnim krilima - još jedna aerodinamička značajka i naglašavanje da je ovaj automobil dizajniran da bude lagan.
Konvencionalni bočni vanjski retrovizori zamjenjuju se jedinicama s kamerom, montiranim na aerodinamičkim nosačima. U unutrašnjosti je tradicionalno ogledalo za gledanje unatrag zamijenjeno digitalnim zaslonom, koje generira sliku prikupljenu širokokutnom kamerom postavljenom na stražnjem dijelu automobila. Odsustvo konvencionalnog stražnjeg stakla znači da se stakleni krov s jednim volumenom Precept proteže iza stražnjih sjedala, a sama vrata prtljažnika dizajnirana su s većim otvorom i višim postavljenim šarkama koje poboljšavaju pristup.
Polestar i dalje vjeruje u suradnju sa stručnjacima kako bi se ubrzao razvoj i kupcima pružile najbolje raspoložive tehnologije. Unutrašnjost modela Precept definirana je trajnošću i mogućnostima rada s novim materijalima i procesima. Slično tome, evolucija HMI-a (Human Machine Interface) temelji se na trenutnim partnerstvima koja maksimiziraju integraciju stručnosti.
HMI nove generacije, utemeljen na Androidu, nadovezuje se na Polestarovu blisku suradnju s Googleom. Prošireni, orijentirani okomiti (portretni) 15-inčni središnji zaslon osjetljiv na dodir nadopunjuje 12,5-inčni vozačev zaslon, a oba zaslona su povezana osvijetljenom oštricom koja obuhvaća cjelokupnu unutrašnjost. U ovom izvođenju, jedinstveni Polestar amblem lebdi holografski unutar čvrstog komada švedskog kristala između naslona zadnjih sjedala.
Podržavajući unapređenje personaliziranog i dinamičnog digitalnog sučelja, instrumentna ploča također pruža niz pametnih senzora. Praćenje očima omogućit će automobilu nadzor nad vozačevim pogledom i prilagođavanje sadržaja različitih zaslona. Senzori blizine također poboljšavaju upotrebljivost središnjeg zaslona tijekom vožnje.
Održivi novi materijali za unutrašnjost uravnotežuju moderan luksuz visoke tehnologije sa smanjenim utjecajem na okoliš. Bcomp-ovi kompoziti na osnovi lana za unutarnje ploče i naslone za sjedala nude značajna poboljšanja u odnosu na uobičajene materijale, uključujući uštedu do 50 posto u težini i do 8 posto smanjenje plastičnog otpada.
Podloge za sjedala su 3D pletene od recikliranih PET boca, podupirači i nasloni za glavu izrađeni su od recikliranog pluta do vinila, dok su tepisi izrađeni od starih mreža za ribolov. Ovi elementi, u kombinaciji s digitalnom umjetnošću, definiraju novi vrhunski luksuz koji nadilazi konvencije od kože, drveta i kroma.
Maximilian Missoni, šef dizajna u Polestaru, kaže: 'Estetika Polestar Precepta ukorijenjena je u vrhunskoj tehnologiji, a ne osvrtanjem na povijesne, automobilske reference. U Polestaru tehnologiju vidimo kao sredstvo za poticanje, kao alat za rješavanje problema našeg društva i takav stav smo pretočili u novi set načela dizajna. Kombinacija održivih materijala i pametnih pametnih sustava otvara posve novo poglavlje avangardnog luksuznog dizajna i pokazuje kamo ide Polestar.'
Inače, švedski proizvođač električnih automobila proizveo je već dva modela; Polestar 1 i Polestar 2. Konceptni automobil Precept će se moći vidjeti na predstojećem autoslonu u Ženevi, koji počinje početkom ožujka. Nekih detaljnijih informacija o njegovom električnom pogonu ili planovima za ulazak u serijsku proizvodnju zasad nema.