Tradicionalna utrka na ledu bila je idealno mjesto za proslavu prošlosti, sadašnjosti i budućnosti sportskih varijanti Golfa. Spektakularna, pomalo divlja, ali potpuno stvarna staza na ledu i snijegu postala je velika pozornica
Volkswagen je godinu obljetnice Golfa započeo proteklog vikenda na vrlo sportski i spektakularan način na Ledenoj utrci u Zell am Seeu (Austrija). Novi Golf, koji će ove godine izaći na tržište uoči svog 50. rođendana, svoju je javnu premijeru imao na tradicionalnoj auto moto manifestaciji na ledu i snijegu. Volkswagen je također pružio prvi uvid u svoj najsportskiji model: Golfu R, koji je još bio kamufliran, s pogonom na sva četiri kotača i nepogrešivo R. Budući vodeći model Golfa svoju će svjetsku premijeru proslaviti sredinom 2024. godine.
Očekuje se da će ispod poklopca motora biti riječ o evoluciji, a ne revoluciji, s VW-ovim najsnažnijim hatchbackom koji će zadržati svoj 2,0-litreni četverocilindrični motor, iako je vjerojatno uz snagu malo povećanu iznad 320 KS današnjeg Golfa R predstavljenog 2021. Bit će to posljednja benzinska iteracija Golfa R, s prelaskom marke za performanse na električnu ponudu do 2030. godine.
Tradicionalna utrka na ledu bila je idealno mjesto za proslavu prošlosti, sadašnjosti i budućnosti sportskih varijanti Golfa. Spektakularna, pomalo divlja, ali potpuno stvarna staza na ledu i snijegu postala je velika pozornica. Legenda utrka Hans-Joachim Stuck i šesterostruki svjetski prvak u relikrosu Johan Kristoffersson predstavili su razna Volkswagenova vozila u pravom stilu vozeći na granicama.
Automobili su uključivali Golf I GTI, koji je svoju premijeru doživio 1975., te Golf IV R32 iz 2002., preteču svih izvedbenih varijanti s logotipom marke R. Volkswagen je predstavio i druga povijesna izložbena vozila: rally verziju Golfa I GTI i dvije rally verzije Golfa II.
Prema Reinholdu Ivenzu, voditelju Volkswagen R-a, 'Volkswagen R je Volkswagenov brand premium performansi i stoji za sportske i dinamične performanse više od 20 godina. Ovdje na Ledenoj utrci prošlost susreće budućnost. Jedva čekamo da Golf R, još uvijek ovdje maskiran, proslavi svoju premijeru ovog ljeta.'
Novi Golf u akciji
Novi Golf je bio izložen u Zell am Seeu u četiri varijante – ne samo kao izložak, već i u akciji. Uz Golf R, ponudu su upotpunili Golf GTI, Golf eHybrid i Golf GTE.
Hans-Joachim Stuck kaže: 'Utrka na ledu je pravi spektakl. Drugi bi vozači stavili lance za snijeg u ovakvim uvjetima, ali za nas vozače utrka, ovo je trenutak kada zabava stvarno počinje.' Stuck je dvostruki pobjednik Le Mansa, bivši vozač Formule 1 i sportskih automobila te njemački prvak u touring automobilima. 'Na utrci na ledu susrećete istinske ljubitelje motorsporta, ali i mnoge ljude koji inače imaju malo dodira s motosportom – ali se vraćaju kući s puno entuzijazma za njega,' kaže Stuck.
Johan Kristoffersson je rekao: 'Volim voziti snažan automobil s pogonom na sve kotače po ledu i snijegu - pogotovo ako je to R model.' Šveđanin je osvojio pet od svojih šest naslova Svjetskog prvenstva u reli krosu s Volkswagenom. Otkrio je i ovo: 'Bilo je zabavno prvi put sjesti u potpuno novi Golf. Mogu samo reći da, iako Golf R još nije otkriven, pod kamuflažom se krije pravi sportski automobil kojem se obožavatelji marke R već mogu veseliti.'
O Volkswagen R liniji
Volkswagen R je Volkswagenov brend premium performansi i odgovoran je za najsportskija vozila koja nadopunjuju ponudu proizvoda. Kupci trenutno imaju izbor između pet serijskih vozila s poboljšanim performansama – od iznimno dinamičnog Golfa R do vrhunskog modela marke, Touarega R eHybrida. S više od 35.000 proizvedenih vozila, 2023. je bila rekordna godina za Volkswagen R.
Ukupno je isporučeno više od 300.000 modela R od 2002. Volkswagen R sada se preusmjerava prema budućnosti. Na temelju četiri stupa – performanse, dizajn, inovacija i kvaliteta – portfelj će postupno vidjeti potpuno električne R modele do 2030.
Ice Race Zell am See
Utrka na ledu može se osvrnuti na dugu povijest koja je započela sa skijanjem, odvažnom aktivnošću u slobodno vrijeme koju su provodili nordijski i alpski farmeri koji su dopuštali konjima da ih vuku preko leda na skijama. Skijanje je postalo sport, ali i hrabriji i spektakularniji: motori i automobili zamijenili su konje. Godine 1937. u Zell am Seeu prvi put je pripremljena i snijegom prekrivena staza; događaj se zatim ponovno održavao od 1952. i postao redoviti motorsport spektakl do 1974. U svom sadašnjem obliku, Ledena utrka već je drugi put obnovljena: ponovno je održana 2019. prvi put od 1974. Godine 2024., četvrto izdanje suvremene Ice Race predstavila je ne samo tradicionalno skijanje, već i spektakularne trkaće automobile i serijska vozila na ledu i snijegu.
Tportal je i na WhatsAppu
Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'