Scalable Systems Platform (SSP) će predstavljati sljedeću generaciju potpuno električne i potpuno digitalizirane platforme temeljene na jedinstvenoj sistemskoj arhitekturi. Svjetska premijera je zakazana za 2027.
Na jučerašnjem radnom sastanku u Wolfsburgu, Thomas Schäfer, CEO marke Volkswagen osobna vozila, je predstavio planove za budućnost marke. Zaposlenici su također imali priliku prvi put vidjeti dizajn budućeg ulaznog električnog modela marke Volkswagen, čija će cijena biti oko 20.000 eura.
'S rezultatima pregovora u prosincu, krenuli smo u najveći plan za budućnost u povijesti Volkswagena. Sada slijedimo ambiciozan plan kako bismo postigli ciljeve koje smo zajedno dogovorili. Ovo će biti ključan korak k cilju da e-mobilnost postane atraktivna za sve - jasan cilj naše marke.', izjavio je Thomas Schäfer.
Istovremeno, naglasio je da će Wolfsburg ostati centar za inovacije i proizvodnu kompetenciju te da će glavni pogon postaviti nove standarde u proizvodnji automobila.
Svjetska premijera serijskog modela 2027. godine
Volkswagen planira predstaviti ulazni konceptni automobil početkom ožujka, a Svjetska premijera serijskog modela zakazana je za 2027. godinu. S osnovnom cijenom od oko 20.000 eura, novi ulazni električni model bit će atraktivan širokom spektru korisnika. Thomas Schäfer je još rekao: 'Povoljan, visokokvalitetan, profitabilan električni Volkswagen iz Europe za Europu. Ovo je Liga prvaka u proizvodnji automobila.'
Daniela Cavallo, predsjednica radničkog vijeća Volkswagen AG, je dodala: 'Novi potpuno električni ulazni model će biti Volkswagen u pravom smislu te riječi. Stoga je prikladno da naši zaposlenici u pogonu Wolfsburg prvi imaju priliku vidjeti dizajn - prije šire javnosti.'
Niskobudžetna početna mobilnost u električnoj eri će biti jedan od temelja budućeg plana marke. Zajedno s proizvodnom verzijom modela ID. 2all, novi električni model dio je nove obitelji malih električnih automobila razvijenih pod okriljem Brand Group Core unutar Volkswagen Grupe. Obitelj modela uključuje kompaktna potpuno električna vozila temeljena na novoj fazi evolucije modularne platforme za električni pogon (MEB).
Prvi novi model će biti proizvodna verzija konceptnog automobila ID.2all, koji će stići u prodajne salone 2026. godine kao prvi potpuno električni mali automobil Volkswagena – po osnovnoj cijeni manjoj od 25.000 eura.
Volkswagen je već dobro pozicioniran u području potpuno električnih vozila (BEV). Od lansiranja ID. obitelji proizvoda 2019. godine, marka je prodala ukupno više od 1,35 milijuna ID. vozila širom svijeta, uključujući oko 500.000 modela ID.3. Prošle godine, marka Volkswagen je prodala 383.100 potpuno električnih vozila.
Volkswagenov plan: ubrzanje, napad i postignuće
Sa sporazumom 'Zukunft Volkswagen' (Volkswagen budućnosti), Volkswagen AG se krajem prosinca 2024. godine dogovorio s predstavnicima zaposlenika o viziji budućnosti koja kombinira ekonomsku stabilnost, zaposlenost i tehnološko vodstvo u području održive mobilnosti. Obvezujući ciljevi i mjere dogovorene za njihovo postizanje postavljaju temelj za buduće projekte.
Zajednički dogovoreni cilj je da marka Volkswagen osobna vozila, kao jezgra Volkswagen AG, postane tehnološki vodeći proizvođač volumenskih vozila na globalnoj razini do 2030. godine. U tu svrhu, Volkswagen je usvojio ambiciozan trostupanjski plan:
- Ubrzanje: konkurentnost će se ojačati optimizacijom troškovnih struktura i ciljanim proširenjem postojećeg portfelja modela
- Napad: predstavljanje devet novih modela do 2027. godine, uključujući serijsku verziju modela ID.2all za manje od 25.000 eura i ulazni električni automobil za oko 20.000 eura
- Postignuće: kao tehnološki vodeća marka u volumenskom segmentu, Volkswagen postavlja nove standarde i predvodi mobilnost širom svijeta
Jasna perspektiva za pogon Wolfsburg
Na radnom sastanku, izvršni direktor marke Thomas Schäfer je naglasio da će pogon Wolfsburg ostati srce marke Volkswagen u električnom dobu: 'Pogon Wolfsburg ima jasnu perspektivu za budućnost. Dogovoreno preseljenje Golfa u Meksiko će osloboditi prostor za napredne tehnologije. U Hali 54 bit će uvedeni novi proizvodni postupci. Namjeravamo tamo proizvoditi nasljednika električnog Golfa na novoj SSP platformi, kao i električni T-Roc. Na taj način učinit ćemo Wolfsburg glavnim gradom naše nove potpuno električne kompaktne klase.'
Scalable Systems Platform (SSP) će predstavljati sljedeću generaciju potpuno električne i potpuno digitalizirane platforme temeljene na jedinstvenoj sistemskoj arhitekturi.
Daniela Cavallo je izjavila: 'Wolfsburg, središte cijele Volkswagen grupacije, suočit će se s ključnim zadacima koje ćemo morati rješavati s odlučnošću. Tehnički razvoj obavljat će pionirski rad za sve ostale marke putničkih automobila sa SSP platformom, koja će se koristiti u cijeloj grupaciji. Ova poluga bit će jednako važna za naš budući uspjeh kao i naša platforma strategija za naše trenutne ICE modele. U našem glavnom pogonu, nećemo samo raditi na razvoju već i snažno proizvoditi u narednim godinama.'
'Budući električni 'flagship' modeli - Golf i T-Roc proizvedeni u Wolfsburgu – trenutno predstavljaju volumen veći od 500.000 jedinica godišnje. Glavni pogon je stoga osigurao vrlo atraktivan segment vozila i nastavit će tradiciju Golfa iz Wolfsburga, koja traje više od 50 godina. Sada će biti ključno dosljedno raditi na pripremama potrebnim za uspjeh u godinama koje dolaze. Volkswagen mora postaviti kurs u smislu složenosti, radnih postupaka i sinergijskih efekata. Radničko vijeće i top menadžment će blisko surađivati na ovim razvojnim projektima. Naša suradnja će uključivati zajednički sastanak o napretku svaka tri mjeseca.' dodala je Cavallo.