Obje značajke ilustriraju kako proizvođači automobila mogu preuzeti aktivnu odgovornost za nastojanje postizanja nula prometnih nesreća podržavajući bolje ponašanje vozača
Prije nešto više od godinu dana smo pisali o zanimljivoj ideji švedskog proizvođača premium automobila Volvo Cars, koji su za ovu godinu najavili svoj projekt Vizija 2020. Taj projekt Volva, podsjetimo, detektirao je tri osnovna uzroka nesreća s ozbiljnim ozljedama i smrtnim ishodima. To su redom: prevelika brzina, alkoholiziranost i konzumiranje opijata, i ometanje vozača za vrijeme vožnje. Švedski proizvođač automobila, u sklopu Geely grupe, ne odstupa od svojih zamisli o sigurnosti u prometu.
Tako će sada svaki novi Volvo automobil imati tvornički ograničenu maksimalnu brzinu od 180 km/h, čime Volvo Cars samostalno i bez ikakve zakonske obveze uvodi takvo ograničenje nadilazeći propise i zakone kako bi se smanjio preostali jaz do njihovog cilja od nula ozbiljnih ozljeda i smrtnih slučajeva u prometu.
Osim ograničenja brzine, svaki Volvo automobil sada će dobiti i Care Key ključ, koji omogućava vlasnicima Volvo automobila postavljanje dodatnih ograničenja najveće brzine automobila, na primjer, prije davanja na upotrebu automobila drugim članovima obitelji ili mlađim i neiskusnim vozačima.
Ograničenje brzine od 180 km/h i Care Key šalju snažan signal o opasnostima od prebrze vožnje, naglašavajući položaj tvrtke Volvo Cars kao svjetskog lidera u sigurnosti. Obje značajke ilustriraju kako proizvođači automobila mogu preuzeti aktivnu odgovornost za nastojanje postizanja nula prometnih nesreća podržavajući bolje ponašanje vozača.
'Vjerujemo da proizvođač automobila ima odgovornost pomoći poboljšati sigurnost u prometu', rekla je Malin Ekholm, voditeljica Centra za sigurnost Volvo Carsa. 'Naša tehnologija za ograničavanje brzine i dijalog koji je pokrenula odgovaraju ovom razmišljanju. Ograničenje brzine i Care Key pomažu ljudima da razmisle i shvate da je prebrza vožnja opasna, a ujedno pružaju dodatan mir i podržavaju bolje ponašanje vozača.'
Najviša brzina automobila pokazala se kontroverznom otkako je objavljena, a neki promatrači dovode u pitanje prava proizvođača automobila da nametnu takva ograničenja dostupnom tehnologijom. Ne slažu se svi proizvođači automobila da je maksimalna brzina vozila presudni faktor nesreća s ozbiljnim posljedicama, navodeći da visoka brzina sama po sebi nije problem, nego je glavni problem u neprilagođenoj brzini. Dakle, oni kažu da se nesreće događaju i pri nižim brzinama od one maksimalno ograničene na 180 km/h. Drugi se, poput Carlosa Tavaresa iz PSA Grupe, zalažu protiv ograničenja slobode pojedinca i njegovog vlastitog donošenja odluka.
Ipak, Volvo Cars vjeruje da ima obvezu nastaviti tradiciju pionira u raspravama o pravima i obvezama proizvođača automobila da poduzmu mjere koje bi u konačnici mogle spasiti živote, čak i ako to znači gubitak potencijalnih kupaca.
Problem s brzinama je taj što iznad određenih brzina tehnologija zaštite u automobilu i pametni dizajn infrastrukture više nisu dovoljni da se izbjegnu teške ozljede i smrtni slučajevi u slučaju nesreće. Zbog toga su u većini zapadnih zemalja na snazi ograničenja brzine, a prebrza vožnja je i dalje sveprisutna i jedan je od najčešćih razloga smrtnih slučajeva u prometu. Milijuni ljudi i dalje dobivaju kazne za prebrzu vožnju svake godine.
Istraživanje pokazuje da ljudi u prosjeku slabo razumiju opasnosti prebrze vožnje. Mnogi često voze prebrzo i imaju slabu prilagodbu brzine u odnosu na prometnu situaciju.
Volvo Cars, bez obzira na sve, ne odustaje od zacrtanih planova vezanih uz sigurnost, s tim da će se u buduće automobile uvesti još značajki.