test automobila

Vozili smo Audi A3 allstreet: Svestrani premium sportski crossover za one sa stilom

28.07.2024 u 10:51

Bionic
Reading

Naš testni model pokreće blago-hibridna verzija četverocilindričnog 1,5-litrenog turbo benzinca snage 150 KS (110 kW), s najvećim okretnim momentom od 250 Nm. Ovaj je motor uparen sa 7-brzinskim S tronic automatskim mjenjačem i ima pogon na prednja dva kotača

Četvrta generacija modela Audi A3 je u proljeće ove godine opširno unaprijeđena na polovini svog životnog ciklusa. Ovaj facelift obuhvaća tri različite verzije modela: A3 Sportback, A3 Limousine (Sedan) te crossover verziju A3 allstreet. Osvježeni A3 je sada izraženijeg sportskog karaktera, komforniji i digitalno povezaniji nego ikad prije. Sve to zahvaljujući progresivnijem dizajnu, znatno proširenoj serijskoj opremi i novim materijalima.

Nas je posebno zanimala ova nova crossover verzija, pa smo iskoristili priliku i na svom jednotjednom testu vozili upravo ovu najsvestraniju verziju točne oznake Audi A3 allstreet 35TFSI S tronic. Riječ je o blago-hibridnoj verziji četverocilindričnog 1,5-litrenog benzinca snage 150 KS (110 kW) sa 7-brzinskim S tronic automatskim mjenjačem i pogonom na prednja dva kotača.

Audi A3 allstreet 35TFSI S tronic Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Uz karakterističan off-road izgled, tri centimetra veći razmak od tla od modela A3 Sportback, i povišeni položaj sjedenja, vozilo pruža iskustvo vožnje slično SUV vozilu u kombinaciji s izuzetnom funkcionalnošću. Zahvaljujući besprijekornoj integraciji aplikacija u infotainment sustav i opsežnom rasponu usluga povezivanja, A3 allstreet je digitalno povezano vozilo.

Da podsjetimo, četvrta generacija modela Audi A3 (oznaka 8Y) je ušla u proizvodnju u proljeće 2020., dok je prva generacija bila predstavljena na Salonu automobila u Parizu 1996. Prvi A3 (oznaka 8L), s kojim je njemački proizvođač iz Ingostadta 1996. utemeljio klasu premium kompakta, je bio razvijen na platformi Golfa IV, koji je - što je zanimljivo - predstavljen nešto kasnije, 1997. godine.

U početku je A3 bio dostupan isključivo kao hatchback s troja vrata u tri linije opreme i s četiri različita benzinska i dizelska motora. U rujnu 1998. Audi je u kompaktni segment prvi put u A3 uveo stalni pogon na sve kotače quattro. Varijanta s petero vrata pridružila se modelnoj seriji u ožujku 1999. godine. Mi smo sredinom 2020. godine vozili A3 Sportback 35TFSI S line+, a radilo se o modelu s benzinskim 1,5-litrenim turbo motorom snage 150 KS (110 kW) i 6-brzinskim ručnim mjenjačem.

Za kraj ovog uvoda, spomenimo samo da će u vrlo kratkom roku A3 doći ni manje ni više nego u 8 različitih izvedbi i u 3 podizvedbe vezane uz pogonske sklopove (dizel, benzin ili plug-in hibrid). Uostalom pogledajte sami ovu zgodnu grafiku njemačkog proizvođača iz Ingolstadta, koja samo pokazuje koliko im je zapravo sam model A3 zanimljiv u svrhu ostvarivanja dobrih prodajnih rezultata. Audi A3 allstreet se proizvodi u tvornici u njemačkom Ingolstadtu.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Off-road karakter modela A3 allstreet je postignut, između ostalog, vertikalnim isticanjem mat crne Singleframe rešetke. Velika osmerokutna rešetka hladnjaka saćaste strukture nalazi se povišenije nego na modelu A3 Sportback. Rekli bismo, ova crossover verzija je namjera njemačkog proizvođača da nastavi s onime što je dobio kod modela A1 citycarver iz 2019., koji je 2022. unaprijeđen u model naziva – allstreet. Ovaj naziv je vrlo blizu onome što je već dugi niz godina Audi allroad, sinonim za jedno od najsvestranijih vozila na svijetu s quattro pogonom na sva četiri kotača. Kad je riječ o kompaktnom crossover modelu A3 allstreet, zasad samo s pogonom na prednjim kotačia, najbliže je to modelima iz Audijeve Q-serije.

Jedinstvena za allstreet model su i tri utora sprijeda i straga, koji naglašavaju off-road karakter. Sprijeda su rubovi integrirani u karakteristični rub spojlera, koji podsjeća na zaštitu podvozja, a straga u difuzor kao dio robusno dizajniranog stražnjeg branika.

Što se svjetala tiče, svojim klinastim, ravnim oblikom i širokom svjetlosnom grafikom, prednja svjetla naglašavaju sportski karakter modela A3 allstreet. Po prvi put u modelu serije A3, sada je u MMI-ju moguće odabrati i prebacivati između četiri različita digitalna potpisa dnevnih svjetala. To nudi veći stupanj individualizacije, a isto vrijedi i za scenarije funkcija coming home/leaving home koje su dizajnirane zasebno za svaki potpis.

Na LED i matrix LED glavnim svjetlima, 24 pikselna elementa u tri reda na gornjem rubu kućišta čine digitalna svjetla za dnevnu vožnju. Vrhunska matrix LED glavna svjetla nude izuzetno visoku rezoluciju i omogućuju duga svjetla većeg dosega. Višenamjenska kamera prati promet ispred vozila i selektivno zatamnjuje onaj dio ceste gdje se nalaze drugi automobili kako LED svjetla ne bi zaslijepila njihove vozače.

Istovremeno osigurava najbolje osvjetljenje ostalog dijela kolnika za odličnu vidljivost. Matrix LED glavna svjetla, koja kod modela A3 allstreet uvijek dolaze u kombinaciji s LED stražnjim svjetlima, također imaju ugrađene dinamičke žmigavce, svjetla za sve vremenske uvjete u donjem modulu kućišta glavnog svjetla i dinamičku coming home/leaving home funkciju.

Treba reći kako se LED i matrix LED glavna svjetla teško mogu vizualno prepoznati, no naš je testni model imao standardna LED prednja i LED stražnja svjetla s dinamičnim žmigavcima. Sadrži LED svjetla za skretanje(dodavanje bočnog osvjetljenja u uskim zavojima i pri okretanju), 2 dodatna svjetla za dnevnu vožnju koja se mogu odabrati u MMI-u, svjetla za autocestu (prošireni raspon rasvjete od brzine 110 km/h), svjetla za raskrižje (u kombinaciji s MMI navigacijskim sustavima) i svjetla za sve vremenske uvjete.

Stražnji kraj također odražava dizajn trapezoidnih otvora za usis zraka. Njihov izraženi dvostruki okvir u Selenite srebrnoj i Manhattan sivoj boji stvara snažan kontrast, dajući modelu A3 allstreet moćan izgled. Isto se odnosi i na tamne obloge na pragovima u donjim dijelovima vrata. Vizualno ističu povećani razmak od tla i također naglašavaju dužinu vozila.

Serijski uzdužni krovni nosači dodatno zatežu liniju krova, a široka kućišta kotača u Manhattan sivoj boji istovremeno vizualno skraćuju prevjese. To modelu A3 allstreet pruža sportski, robustan izgled. Serijski je opremljen 17-colnim kotačima čime su za jedan col veći od onih u modelu A3 Sportback. Opcijski su dostupni i kotači promjera 18“ i 19“.

Kad je riječ o strukturi našeg vozila treba reći kako su prve dvije generacije Audija A3 bile temeljene na A platformi Volkswagen grupe, dok treća i četvrta generacija koriste platformu Volkswagen grupe MQB, s time da najnovija generacija koristi MQB Evo (2019.) platformu.

Zanimljivo, Audi A3 dijeli MQB Evo platformu dijeli s nekim drugim Audijevim modelima, ali i npr. VW Golfom 8 i VW Tiguanom (Mk3), Seatom Leonom četvrte generacije (Mk4), Cuprom Formentor i najnovijom generacijom Škode Octavije (Mk4) te Škodom Superb (Mk4) i Škodom Kodiaq (Mk2).

Kad je riječ o dimenzijama A3 allstreeta one su sljedeće: duljina 4353 mm (Sportback 4352 mm, Limuzina 4504 mm), širina bez retrovizora 1816 mm (1984 mm s otvorenim retrovizorima), visina 1470 mm (Sportback 1441 mm, Limuzina 1417 mm), međuosovinski razmak 2629 mm (Sportback i Limuzina 2635 mm). U ovoj analizi nismo uzeli u obzir sportske verzije S3 ili RS3 Sportback ili Limuzina verzije, no i tu ima nekih sitnih razlika u dimenzijama.

Ovjes modela A3 allstreet je 15 mm viši od serijskog ovjesa u modelu A3 Sportback. Uz veći promjer kotača nego na A3 Sportback modelu to rezultira oko 30 mm većim razmakom od tla. Kao takav, model A3 allstreet nudi povećani komfor tijekom ulaska i izlaska iz vozila te bolju preglednost zbog povišenijeg položaja sjedenja. Kao i kod modela A3 Sportback, prtljažnik je kapaciteta 380 litara odnosno 1200 l s preklopljenim stražnjim sjedalima.

Mi smo imali doplatnu opciju koja uključuje naslon podesiv po nagibu u omjeru 40:20:40, sa središnjim naslonom za ruke i držačima za piće. Kao i doplatnu opciju električno otvaranje/zatvaranje poklopca prtljažnika. Moguće je i otvaranje i zatvaranje putem ručice u poklopcu prtljažnika, tipkom na ključu vozila ili tipkom u vozačevim vratima. U kombinaciji sa komfornim ključem dostupna je funkcija otvaranja i zatvaranja poklopca prtljažnika pokretom nogom ispod stražnjeg branika.

Težina našeg testnog A3 allstreet 35TFSI S tronic modela je 1425 kg (samo za usporedbu: 1395 kg kod modela A3 allstreet 35TFSI s ručnim mjenjačem, 1510 kg A3 allstreet 35TDI S tronic). Kod mase praznog vozila podrazumijevamo vozilo s vozačem (75 kg) i 90 posto punim spremnikom goriva, što je određeno prema Uredbi (EU).

Naš testni model može vuči prikolicu kočenu i uz uspon od 12 posto težine 1500 kg i nekočenu 710 kg (1500 /690 kg kod modela A3 allstreet 35TFSI s ručnim mjenjačem, 1600/750 kg A3 allstreet 35TDI S tronic).

Što se kotača tiče, naš testni A3 allstreet je imao doplatne 18-colne aluminijske lijevane naplatke (7.5 J x 18) s 5 krakova, grafitno sive boje, s ljetnim gumama Falken Azenis FK510R dimenzija 225/45R18. Umjesto rezervnog kotača smo u prtljažniku imali set za popravak guma.

Boja karoserije testnog modela je doplatna atraktivna Arrow siva s bisernim efektom.

Unutrašnjost

Kao i u ostalim osvježenim A3 modelima serijska oprema značajno je proširena, pa i u allstreet modelu nalazimo brojne inovacije – od dizajna ručice za mijenjanje stupnjeva prijenosa i dekorativnih umetaka od tkanine do novog osvjetljenja interijera. Svi su ovi elementi precizni i detaljno obrađeni te naglašavaju progresivan i tehnički izgled vozila, nešto što bismo od ovog premium proizvođača i očekivali.

Treba reći kako je naš model imao doplatno uređenje unutrašnjosti S line sa sportskim sjedalima u kombinaciji Pulse tkanina/umjetna koža crne boje sa S amblemom na naslonima prednjih sjedala. Prednja sportska sjedala su s vizualno integriranim naslonima za glavu i oblikovanim bočnim podupiračima, s ručnim podešavanjem visine sjedala, uzdužnog položaja, kuta sjedala, kuta naslona, potpore za bedra i visine sigurnosnog pojasa. Imali smo električnu potporu za kralježnicu u prednjim sjedalima, koja je podesiva u 4 smjera.

Višenamjenski sportski kožni upravljač s 3 kraka, ručicama za izmjenu stupnjeva prijenosa i ravnim donjim dijelom je doplatna opcija u našem modelu. Na njemu se nalazi dvanaest višenamjenskih tipki za upravljanje funkcijama putnog računala, navigacije, telefona i radio uređaja.

Model A3 allstreet je digitalan i povezan zahvaljujući brojnim uslugama povezivanja i trgovini za aplikacije Audi Application Store. Naš je model imao standardni Audi virtualni kokpit proširene funkcije digitalne instrumentne ploče, s 10,25-inčnim zaslonom s opcijom grafičkog prikaza 'Sport' i 'Classic'.

Uz DAB+ digitalni radio, dodirni zaslon i bežični punjač za smartphone dio su serijske opreme. Serijski uz dva prednja USB-C priključka za punjenje u središnjoj konzoli dolaze i dva dodatna priključka straga.

Mi smo imali MMI navigacijski sustav plus, zajedno s kompletnim portfeljem za povezivanje i pristupom Audi Application Store, s 10-inčnim MMI touch ekranom na središnjoj konzoli. Navigacijski sustav prikazuje satelitske slike visoke rezolucije s Google Eartha ili detaljne 3D modele mnogih velikih europskih gradova. Za izračun ruta koriste se podaci o prometu u stvarnom vremenu iz aplikacije HERE, pružatelja kartografskih i navigacijskih usluga.

Navigacijski sustav predviđa razvoj prometa i podatke o tijeku prometa od traka do traka, na primjer obavještavanjem vozača o zatvaranju prometnog traka. POI odredišta poboljšana su fotografijama, radnim vremenom i ocjenama korisnika. Osim toga, online podaci o lokaciji pomažu u pronalaženju uzdužnih parkirnih mjesta na gradskim ulicama ili pružaju informacije o opasnostima duž rute. Najnovije vijesti mogu se prikazati, a čak i pročitati naglas izravno u MMI-ju. Pretvaranje govora u tekst za SMS i email još je jedna značajka. Paket također uključuje online i hibridni radio. Prvi omogućuje pristup internetskim postajama dostupnim u cijelom svijetu, dok se drugi automatski prebacuje između FM-a, DAB-a i online streaminga kako bi uvijek osigurao najbolji mogući prijam.

Audi Application Store također je integriran u infotainment sustav, što omogućuje korištenje mnogih aplikacija izravno na zaslonu vozila. Zahvaljujući ugrađenoj trgovini kupci mogu izravno i intuitivno pristupiti popularnim aplikacijama trećih strana putem MMI zaslona osjetljivog na dodir preko podatkovne veze u vozilu. Odabrane su aplikacije instalirane u infotainment sustavu vozila, bez potrebe za korištenjem pametnog telefona korisnika. Korisnici također mogu upravljati svojim aplikacijama putem govornih naredbi.

Imali smo i doplatni Paket ambijentalnog osvjetljenja Pro koji uključuje LED osvjetljenje krovnih modula sprijeda i straga (uključujući svjetla za čitanje), svjetla za šminkanje sprijeda, ambijetalno i konturno osvjetljenje u vratima sprijeda i straga, konturno osvjetljenje instrumentne ploče, LED osvjetljenje ulazne rasvjete na donjoj strani vrata, osvjetljene umetke u vratima, višebojno osvjetljenje pretinca za odlaganje u središnjoj konzoli, prostora za noge sprijeda. Mogućnost odabira 30 predefiniranih profila boja osvjeljenja.

Naš je testni model imao izvrsno doplatno ozvučenje Sonos Premium Sound System s 3D zvukom, koji sadrži 15 zvučnika od toga 3D zvučnike, 4 zvučnika u instrumentnoj ploči, dva zvučnika u C-stupu, subwoofer te 16 kanalno pojačalo ukupne snage 680 W.

Sigurnost i sustavi pomoći

Čak i serijski model A3 ima visoku razinu sigurnosti, što podrazumijeva pametne sustave potpore za gradsku upotrebu i duge vožnje.

Tu je Audi pre sense sprijeda, potpora za izbjegavanje sudara i potpora pri skretanju te sustav upozorenja o napuštanju voznog traka pomažu kod izbjegavanja sudara s ostalim sudionicima u prometu. Upozorenje o napuštanju trake pomaže, unutar ograničenja sustava, spriječiti vozača da nenamjerno skrene s trake. Pomoć u hitnim slučajevima može zaustaviti vozilo unutar ograničenja sustava. Ako je sustav aktiviran, spreman i pokazivač nije aktiviran, upozorenje o napuštanju prometne trake spriječiti će vozilo da prijeđe prepoznate granične trake pomoću korektivne intervencije upravljanja. Dodatna vibracija upravljača može se podesiti po želji vozača. Sustav ima radni domet od približno 60 km/h. Pomoć u hitnim slučajevima detektira, unutar ograničenja sustava, kada vozač ne reagira. U takvim slučajevima daje se vizualno, zvučno i opipljivo upozorenje. Ako vozač ne reagira, sustav preuzima kontrolu nad vozilom i automatski ga zaustavlja u vlastitoj traci. Istodobno se uključuju svjetla upozorenja.

Automatska regulacija razmaka, koja pomaže pri uzdužnoj i bočnoj kontroli i dopunjena je funkcijom potpomognute promjene voznog traka, a povećava komfor tijekom vožnje.

Sustav upravlja ubrzavanjem, kočenjem i upravljanjem pri brzinama do 210 km/h te također pomaže s promjenama voznog traka pri brzinama većim od 90 km/h na autocesti. Aktiviran putem MMI-ja, sustav koristi podatke stražnjeg radara za prikaz bijelih strelica u digitalnom kokpitu i opcijskom head-up zaslonu kako bi pokazao je li i u kojem smjeru moguće sigurno promijeniti vozni trak. Ako vozač inicira promjenu voznog traka aktivacijom žmigavca, sustav aktivno pomaže vozaču u upravljanju.

Tijekom gradske vožnje, pomoć pri parkiranju pomaže vozaču pri ulasku u i izlasku iz parkirnih mjesta ciljanim manevrima upravljanja. Sustav upozorenja na napuštanje voznog traka, upozorenje pri izlasku iz vozila i potpora za bočni promet nadziru promet iza vozila i bočno od vozila s pomoću stražnjih radara, čime se dodatno povećavaju sigurnost i komfor.

  • +65
Audi A3 allstreet 35TFSI S tronic Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Naš testni A3 allstreet je imao serijski Asistent izbjegavanja prepreke i asistent skretanja na raskrižju. Asistent izbjegavanja prepreke podrazumijeva da ukoliko je prepoznata kritična situacija sustav pomaže vozaču da upravlja vozilom oko prepreke tako da ga podupire specifičnim kočenjem i intervencijom na upravljaču. Asistent skretanja na raskrižju podrazumijeva da prilikom skretanja u lijevo i niskim brzinama pomaže kočenjem da se vozilo ne sudari sa nadolazećim vozilima. Ova funkcija je dostupna samo kod upaljenog žmigavca i unutar ograničenja sustava.

Mi smo imali i doplatni Paket pomoći pri parkiranju i vožnji, koji uključuje kameru za vožnju unatrag i koja je neprimjetno integrirana u poklopcu prtljažnika, a prikaz slike je na zaslonu MMI-ija. Sustav pomoći pri parkiranju traži uzdužna ili poprečna parkirna mjesta, te samostalno okreće upravljač pri parkiranju automobila, bočnoi okomito. Vozač mora davati gas odnosno kočiti vozilo. Prikaz informacija i grafički prikaz na zaslonu MMI-ija, sadrži prednje i stražnje parking senzore.

Pogonski sklop 35TFSI 150 KS (110 kW) sa 7-brzinskim S tronic automatskim mjenjačem

Audi je objavio kako će u Europi modeli A3 prvotno biti dostupni s dvije verzije motora/prijenosa. Tako je i A3 allstreet zasad dostupan kod nas s dva pogonska sklopa: 35TFSI s turbo benzinskim motorom od 1,5 l snage 150 KS (110 kW) i S tronic automatikom sa sedam brzina i tehnologijom mild hybrid (kasnije će također biti dostupan s ručnim mjenjačem sa šest brzina). Drugi motor u startu je 2,0-litreni 35TDI turbodizelski model sa 150 KS (110 kW) i S tronicom sa sedam brzina.

Dodatne benzinske i dizelske verzije modela A3 Sportback i A3 Limousine izaći će tijekom ove godine, dok će plug-in hybrid model bit će dodan liniji krajem godine.

Naš testni model je A3 allstreet 35TFSI S tronic s blago-hibridnom verzijom četverocilindričnog 1,5-litrenog (1498 cm³) turbo benzinca snage 150 KS (110 kW), s najvećim okretnim momentom od lijepih 250 Nm pri 1500-3500 okr./min. Ovaj je motor uparen sa 7-brzinskim S tronic automatskim mjenjačem i ima pogon na prednja dva kotača.

Blagi hibridni sustav za 1.5 TFSI izgrađen je na sljedeći način: Pokretač alternatora s remenom (belt alternator starter ili BAS) ugrađen je na motor s unutarnjim izgaranjem. Napaja električni sustav od 48 volti koji integrira kompaktnu litij-ionsku bateriju ispod suvozačevog sjedala. Pretvarač napona povezuje konvencionalni 12-voltni električni sustav u radu korisnika, MHEV sustav postiže prednost u potrošnji goriva do 0,4 litre na 100 km.

Kada vozač makne nogu s papučice gasa ili lagano pritisne kočnicu, BAS može električnim putem rekuperirati do 12 kW (16 KS) snage i unijeti je u bateriju. Pri kretanju i ubrzavanju od niske brzine vrtnje, pomaže TFSI-u s do 9 kW (12 KS) i dodatnih 50 Nm okretnog momenta. U određenim situacijama vožnje, prebacuje opterećenja tako da motor radi učinkovitije u području karakteristične mape s većom učinkovitošću. Također osigurava da je baterija od 48 volti napunjena. To pohranjuje dovoljno snage kako bi automobil mogao voziti s ugašenim motorom u mnogim situacijama. BAS tada brzo i praktično ponovno pokreće TFSI, kao na kraju faze start/stop, koja već počinje pri preostaloj brzini od 22 km/h.

Naš je testni model imao serijski Audi drive select. Na pritisak gumba mijenjaju se vozne karakteristike vozila, a dostupna su 5 modova postavaka. Dolazi do promjena karakteristika motora, servo upravljača, S tronic mjenjača, Adaptive cruise controla, Matrix LED prednjih svjetala (ako ih ima).

Što se performansi našeg testnog modela tiče, one su sljedeće: ubrzanje od 0 do 100 km/h je 8,4 s, a krajnja brzina 221 km/h. Spremnik goriva je 50 litara. Za ovakvo kompaktno vozilo ovo je i više nego dovoljan pogonski sklop, čak i za zabavnu sportskiju vožnju.

Kad je riječ o emisijama, naš testni model prosječno u kombiniranim uvjetima ispušta 123-133 g/km C02 (WLTP), dok mu je potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima vožnje 5,4-5,8 l/100 km (WLTP).

Audi A3 allstreet - dinamička snimka Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi AG

A3 allstreet u vožnji

Zbog višeg težišta, A3 allstreet ima posebno podešen ovjes koji nudi izvrsnu ravnotežu visoke udobnosti tijekom vožnje i sportskog, preciznog upravljanja. Prednja osovina koristi MacPherson dizajn dok stražnja ima multilink ovjes s odvojenim oprugama/amortizerima. Njegov dizajn omogućuje odvojeno rukovanje uzdužnim i bočnim silama, osiguravajući visoku stabilnost i udobnost tijekom vožnje. Aluminijski zakretni ležajevi smanjuju neovješenu masu, pridonoseći optimalnom rukovanju i karakteristikama upravljanja.

Elektromehanički upravljač je osjetljiv i precizan. Pomoć serva prilagođava se brzini kojom vozilo vozi. Za veću agilnost opcijski je dostupno progresivno upravljanje s promjenjivim omjerom. Što vozač jače skrene u zavoj, to je reakcija upravljanja izravnija. U gradskom prometu i tijekom manevriranja ovo smanjuje napor upravljanja; A3 allstreet je precizniji u oštrim zavojima.

Za kraj, Audi A3 allstreet kreće s početnom cijenom od 35.766 eura za 35TFSI motor od 150 KS (110 kW) sa 7-brzinskim S tronic automatskim mjenjačem. Za one koji vole dizelski pogon tu je i 2.0-litreni 35TDI motor od 150 KS (110 kW) sa 7-brzinskim S tronic automatskim mjenjačem po cijeni od 40.059 eura.

Naš testni model Audi A3 allstreet 35TFSI s dodatnom opremom je stajao 44.888,93 eura (uključujući pripadajući PDV i PPMV).