Za razliku od benzinskog HS-a s istim motorom s unutarnjim izgaranjem, EHS ima i dodatni električni motor od 90 kW (122 KS), koji daje kombiniranu snagu cijelog sustava od 258 KS (184 kW) te ukupni maksimalni okretni moment od 370 Nm i EV domet do 52 km
MG je u veljači ove godine održao svoju hrvatsku premijeru kompaktnog crossover/SUV-a C-segmenta, modela HS s benzinskim motorom, a zanimljivo prije njega smo na testu imali njegovu elektrificiranu verziju pod nazivom EHS.
Riječ je o PHEV verziji koja za razliku od benzinskog modela HS ima plug-in hibridni sklop, koji se sastoji od 1,5-litrenog četverocilindričnog T GDI benzinskog motora s turbopunjačem snage 162 KS (119 kW), baterije od 16,6 kWh i 90 kW (122 KS) snažnog elektromotora.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
MG EHS izvana izgleda identično svojoj bratskoj benzinskoj verziji, modelu HS, a razlika je jedino u poklopcu priključka za punjenje strujom s desne strane kod plug-in hibridne verzije. Dakle, oba modela: EHS i HS su dizajnirani da izgledaju svrhovito, sportski, baš onako kako bi se očekivalo od modernog modela za europske ceste.
Počevši od prednjeg dijela automobila, EHS nosi najnoviju iteraciju MG-ove zvjezdane rešetke ukrašene dojmljivim osmerokutnim znakom legendarne britanske marke, u vlasništvu kineskog SAIC-a.
Elegantne linije sa strane i straga stvaraju osjećaj kretanja i zamaha, dok uredno uokviruju elemente kao što su prozori i lukovi kotača. Kromirani detalji raspoređeni su po automobilu, od prednje maske i krovnih nosača do ručki na vratima (iste su djelomično kromirane, dok je ostatak u boji karoserije) i praga (donji dio je kromiran, a gornji je u crnoj boji od plastične mase). Tu su i tonirana stakla te zatamnjena stražnja stakla.
Veliki kotači od aluminijske legure do veličine 18 cola također donose kontrast i odvažnost na cesti. Elegantan dizajn prikriva njegovu prostranu SUV građu, a velika prednja i stražnja vrata omogućuju jednostavan pristup cijeloj obitelji, mladoj ili staroj.
Straga, baš kao i benzinska verzija HS, plug-in hibridna verzija EHS ima dvostruke ispušne cijevi i aluminijski donji branik , koji mu daju elegantan i sportski izgled. Što se tiče ovih dvostrukih cijevi ispuha, pojasniti ćemo malo kasnije i zašto između ove dvije verzije nema razlike. Osim toga, ova elektrificirana verzija ima s desne strane natpis modela EHS i ispod njega oznaku PHEV.
LED prednja (podesiva po visini) i stražnja svjetla imaju sprijeda i straga sekvencijalne pokazivače smjera na verzijama Luxury. Osim što pružaju moderne i elegantne naglaske u svakom kutu automobila, prednja svjetla nude poboljšanu vidljivost za jasnije i sigurnije skretanje.
Po pitanju strukture, za EHS je po cijeloj karoseriji vozila upotrijebljeno mnogo čelika visoke čvrstoće i toplo valjanog čelika kako bi se osigurala čvrstoća i sigurnost vozila. Treba podsjetiti, kako je benzinska verzija vozila MG EHS dobila najveću ocjenu od pet zvjezdica na testovima Euro NCAP-a, vodeće svjetske agencije za sigurnost. Dizajniran i opremljen lepezom sustava za aktivnu i pasivnu sigurnost u seriji, model je postigao najviše ocjene na najnovijim Euro NCAP testovima zaštite i izbjegavanja sudara, najstrožim testovima koji su ikad provedeni.
Što se dimenzija EHS-a tiče, one su identične benzinskoj HS verziji: dužina 4574 mm, širina 1876 mm (s otvorenim retrovizorima 2078 mm), visina 1664 mm (s krovnim nosačima) i međuosovinski razmak 2720 mm. Udaljenost od tla je 145 mm.
MG EHS je sredje veliki SUV C-segmenta koji nudi ne samo impresivnu količinu prostora i udobnosti, već i povišen položaj za vožnju, te prostor za glavu iznad ostalih konkurenata. Što se prtljažnog prostora tiče, on je zbog smještaja baterije volumena 448 l (benzinska verzija HS ima nešto veći prtljažnik: 463 l), a kad se preklope nasloni stražnjeg reda sjedala (omjer 60/40) volumen raste do 1375 l (HS ima 1454 l). U našem slučaju, u verziji Luxury, stražnja vrata su električno podizna. Težina EHS modela je u ovisnosti o opremi između 1737 i 1775 kg, a može povući i kočenu prikolicu s teretom od 1500 kg ili nekočenu od 750 kg.
Kad je riječ o gumama, naša Luxury verzija je imala 18-colne aluminijske naplatke Hurricane, sa zimskim gumama Klebér Krisalp HP3 SUV dimenzija 235/50R18. Treba napomenuti da EHS u Comfort razini opreme dolazi sa 17-colnim alu kotačima s gumama dimenzija 215/60R17.
Unutrašnjost kabine
Unutar MG EHS-a, vozači i putnici imaju na raspolaganju prostranu unutrašnjost, s različitim materijalima mekim na dodir i ugodnim dodirom, kontrastnim bojama i metalnim detaljima. Vlasnici koji se odluče za vrhunsku razinu opreme Luxury imat će koristi od iznimne udobnosti i luksuza kožnih sjedala, uključujući grijana i električno upravljana jednodijelna sportska sjedala sprijeda.
Ekskluzivne verzije vrhunskih specifikacija nude izbor između presvlake od prave kože Bader crne kože ili vrlo dojmljive kombinacije crveno-crne kože i alkantare (kao u našem slučaju). Kombinacija obaju materijala ne samo da pruža bolju kvalitetu zahvaljujući vrhunskim materijalima mekanim na dodir, već i poboljšava držanje tijela tijekom dinamične vožnje. Vozačevo sjedalo, kao i suvozačevo, su električno podesivi, a tu je ručna lumbalna potpora vozačevog sjedala.
Putnici sprijeda mogu uživati u najboljem prostoru za ramena, bokove i glavu u klasi s materijalima mekanim na dodir na svim pravim mjestima. Tipke klavira, ventilacijski otvori dizajna turbine i vrata mekana na dodir ugodno su taktilna, dodajući osjećaj udobnosti i kvalitete u automobilu. Putnici straga imaju sjedala s nagibom koja nude mnogo prostora, dvostrukim ventilacijskim otvorima, dva USB-a i elegantnim sklopivim naslonom za ruke, koji se pametno otvara i otkriva prostor za pohranu i dvostruke držače za čaše.
To je dobro promišljen i skladan komad dizajna koji je zamišljen da privuče napredne, moderne obiteljske vozače, nudeći hrabro stiliziranu i visokokvalitetnu alternativu uobičajenim SUV vozilima. Ne smijemo zaboraviti i sustav pročišćavanja zraka s filtrom PM2.5 koji može filtrirati štetne čestice, uključujući pelud i određene viruse, kako bi zrak u kabini ostao čist.
Kolo volana, inače lijepo dizajnirano s crvenim prošivima, je trokrako sportsko s mnogobrojnim korisnim funkcijama na vodoravnim krakovima. Ono što nas je malo zasmetalo, kao i kod oba modela ZS-a, je to što je sam volan na dodir prilično plastičan i relativno tvrd. Ipak, MG je pokazao na nedavnoj premijeri potpuno električnog modela MG4, da zna kako osmisliti efektan i kvalitetan volan.
Ambijentalno osvjetljenje 'Aurora' sa 64 različite boje izražavaju jedinstvenu osobnost vozila. Proteže se kroz unutrašnjost na verzijama Luxury, stvarajući topao i privlačan društveni prostor. Tu su i stražnja svjetla za čitanje. Vrlo efektni panoramski krovni otvor Sky Roof koji se otvara (površina 1,19 m²), a koji se prvi put pojavio u MG ZS EV-u, nalazi se u novom vodećem modelu MG-a, preplavljujući kabinu svjetlom i stvarajući osjećaj svjetlije, ekspanzivnije atmosfere u cijelom automobilu.
Naša testna Luxury verzija ima i standardnu premium ukrasnu ploču vrata, kao i sportske aluminijske papučice. Sveukupni dizajn interijera i eksterijera MG HS-a odražava napore, strast i kreativnost Advanced Design Studio marke u središtu Londona.
Tehnologija i povezivost u središtu su MG EHS-a, s 12,3-inčnim vozačkim potpuno digitalnim zaslonom. Sa središnjim 'lebdećim' infotainment zaslonom u boji osjetljivim na dodir od 10,1”, sustav je kompatibilan s Apple CarPlayTM i Android AutoTM za vrhunsku udobnost, povezivanje i besprijekornu integraciju s vašim telefonom, aplikacijama i glazbom. Zvučni sustav sa šest zvučnika vozaču i putnicima pruža bogato audio iskustvo.
MG Pilot – pomoć vozaču visoke tehnologije
Kao i MG HS model, EHS ima koristi od visokotehnološkog paketa same marke za pomoć u vožnji pod nazivom MG Pilot, nakon što je debitirao na MG ZS EV u srpnju 2019. MG Pilot dolazi kao standard u svim verzijama i pomaže da iskustvo vožnje bude opuštajuće i sigurno.
Prvo, MG Pilot uključuje autonomno kočenje u nuždi. Pri brzinama ispod 20 km/h automobil će automatski aktivirati kočnice kako bi izbjegao sudar s automobilom, biciklom ili pješakom. Pri brzinama iznad 20 km/h vozilo će automatski kočiti kako bi se smanjila vjerojatnost ili ublažila ozbiljnost sudara.
Koristeći inteligentnu kombinaciju radara usmjerenog prema naprijed i tehnologije kamere, MG Pilot izvrstan je suputnik na dugim putovanjima. Lane Keep Assist će automatski intervenirati ako otkrije da automobil napušta traku ili kolnik, usmjeravajući vozilo da ostane na cesti. Detekcija mrtvog kuta vizualno upozorava vozača na sva vozila u blizini u susjednim trakama.
Vozači EHS-a imaju koristi od opuštenog iskustva vožnje zahvaljujući prilagodljivom tempomatu MG Pilota. Postavljanjem ciljane brzine i udaljenosti za praćenje, vozač daje upute MG Pilotu da automatski prilagodi brzinu automobila kako bi održao sigurnu udaljenost od vozila ispred. Ako se cesta oslobodi, MG Pilot će ubrzati i zadržati postavljenu brzinu. Kada je prilagodljivi tempomat aktivan, integrirani tempomat, pri brzinama iznad 90 km/h, održavat će položaj vozila u voznoj traci uz minimalno upravljanje upravljačem od strane vozača. Inteligentna pomoć pri poštivanju ograničenja brzine/ Intelligent Speed Limit Assist očitat će znakove ograničenja brzine i prikazati vozaču trenutno ograničenje brzine.
MG Pilot također uključuje Pomoć u gradskim gužvama/Traffic Jam Assist, koji omogućuje automobilu da automatski prati automobil ispred pri brzinama ispod 60 km/h, automatski upravlja, koči i ubrzava unutar iste trake. Ako se vozilo ispred potpuno zaustavi, EHS će jednako postupiti, a ako se udalji unutar kratkog vremena, MG HS će učiniti isto.
Uz aktivne sustave MG Pilota, izbor značajki upozorenja nadopunjuje vozača, održavajući sigurnost i pojednostavljujući svakodnevnu vožnju. Standardno na svim razinama opremljen je i sustavom upozorenja na sudar/Forward Collision.
Upozorenje, prednji radari MG Pilota aktivirat će poruku upozorenja ako vozilo ispred naglo uspori, ostavljajući dovoljno vremena za uspješnu primjenu kočnice u nuždi.
Vozači mogu biti sigurni znajući da imaju izvrsnu vidljivost uz prednost sustava za otkrivanje mrtvog kuta i sustava pomoći pri promjeni trake. Nadzirući područje iza C-nosača automobila, sustav za otkrivanje mrtvog kuta upozorit će vozača, putem svjetla upozorenja postavljenog na A-stup, ako je nevidljivo područje okupirano drugim automobilom. Upozorenje na poprečni promet straga i također pomaže u smanjenju rizika od sudara.
Plug-in hibridni pogonski sklop i prijenos
MG EHS plug-in hibrid je treći MG-ov model s elektrificiranim pogonskim sklopom i prvi PHEV u povijesti tvrtke. Da podsjetimo, uz etablirane potpuno električne modele ZS EV i MG5 EV, odnedavno imamo i novi potpuno električni MG4.
Naš testni EHS, baš kao i benzinski MG HS, standardno ima 1,5-litreni četverocilindrični turbo benzinski T GDI motor od 162 KS (119 kW), s maksimalnim okretnim momentom od 250 Nm pri 1700-4300 okr./min. No razlika je kod EHS-a u tome što ima i dodatni električni motor od 90 kW (122 KS), s maksimalnim okretnim momentom od 230 Nm pri 500-3700 okr./min., koji daje kombiniranu snagu od 258 KS (184 kW) te ukupni maksimalni okretni moment od 370 Nm.
Plug-in pogonski sklop je uparen s automatskim mjenjačem s 10 stupnjeva prijenosa koji snagu prenosi na prednje kotače pomaže u postizanju tih performansi i ekonomičnosti, te pruža neprimjetno glatke promjene stupnjeva prijenosa. Druga je to generacija ovog mjenjača, a stopa učinkovitosti je više od 94 posto, dok je vrijeme odziva manje od 0,2 s što čini prebacivanje brzina glatkim i brzim.
Snaga iz benzinskog motora kanalizira se kroz automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, dok električni motor prenosi snagu preko elektroničke pogonske jedinice s četiri stupnja prijenosa. Zajedno se kombiniraju kako bi pružili 10 elektronički kontroliranih prijenosnih omjera koji uvijek pružaju optimalnu kombinaciju stupnjeva prijenosa, održavajući emisije što nižima, a užitak vozača i performanse što je više moguće.
Tu je i nova inteligentna hibridna kontrolna jedinica (HCU), koja može analizirati zahtjeve za energijom prepoznajući stanje na cesti, a zatim odlučiti o distribuciji izlazne energije i prilagoditi razinu baterije. Još važnije, ona će aktivno učiti vozačev način vožnje kako bi prilagodila distribuciju energije.
S impresivnom kombiniranom snagom i dodatnom voznošću i trenutnim odzivom elektromotora, EHS će ubrzati od 0 do 100 km/h za samo 7,1 s, dok je krajna brzina 190 km/h, a krajnja brzina samo u EV modu 130 km/h.
Unatoč ovim impresivnim brojkama snage i performansi, EHS se može pohvaliti vrlo impresivnim pokazateljima ekonomičnosti i niskom emisijom CO2 od samo 43 g/km. U načinu rada samo za EV emisije su 0 g/km i to daje domet do 52 km (WLTP), što je dovoljno lako za pokrivanje prosječnog dnevnog putovanja na posao.
Proizvođač navodi i kombiniranu potrošnju goriva od 1,8 l/100 km, no ovaj podatak (kao i za emisije CO2) treba uzeti s određenom dozom rezerve, jer za takav rezultat u realnim okvirima ipak treba podosta samodiscipline i lagana noga na papučici akceleratora. I naravno, kako je riječ o plug-in hibridnoj verziji, razina napunjenosti baterije bi trebala uvijek biti optimalna. Ukoliko ćete se ipak voziti samo na benzinski motor, na autocesti, potrošnja je ipak malo ozbiljnija. Kapacitet spremnika benzinskog goriva je 37 litara.
Treba napomenuti kako zahvaljujući XDS (Elektronička blokada diferencijala) sustavu, EHS može spriječiti podupravljanje i smanjiti gubitak snage kako bi se pretvorio u sportsko vozilo s iznimnom upravljivošću.
Baterija i punjenje
Model EHS nasljeđuje napredne EV tehnologije od električnih modela tvrtke MG, uključujući visoko integrirani motor s višeslojnim valovitim namotom koji se hladi uljem i aktivnu bateriju visoke gustoće koja se hladi tekućinom iz CATL-a.
Baterija se nalazi straga, a nazivni kapacitet joj je 16,6 kWh, dok joj je korisni kapacitet 14,9 kWh. Premda paket baterije nije tako velik kao kod isključivo električnih vozila, standard sigurnosti je isti i u skladu s različitim sigurnosnim protokolima: razina vodonepropusnosti IP67, sigurnosni standard baterije US UL2580, specijalni zahtjev EU ECE R100 EV, zahtjev za siguran transport UN38.3.
Najveća snaga punjača u vozilu je 3.7kW, a korištenjem brzog punjača tipa 2, EHS se može napuniti od nule do 100 posto na kućnoj utičnici od 2,2 kW za 7 sati, dok je na 7kW potrebno samo 3 sata.
Za kraj, cijene MG EHS plug-in hibrida kreću od razine opreme Comfort od 38.390 eura, dok Luxury stoji 41.190 eura. Naravno, u ovu cijenu nije uključena eventualna potpora Fonda koja se može dobiti na plug-in hibride u iznosu od 5309 eura.
Što se tiče EHS garancije, osnovno jamstvo za vozilo je 7 godina/150.000 km, na HV Electric Driven sustav je 7 godina /150.000 km, na Power Pack (visokonaponska baterija) je 7 godina /150.000 km te Anti-perforation od 7 godina /neograničeno. Tu je pomoć na cesti: 1. godina uključena, 2. do 7. godina za sve kupce koji imaju kompletnu servisnu knjižicu vođenu kod MG zastupnika.