test automobila

Vozili smo MG ZS Hybrid+: Moderan crossover iz B-SUV segmenta s izvrsnim hibridnim pogonom

07.03.2025 u 03:58

Bionic
Reading

Testni model ima hibridni samopunjivi pogonski sklop kojeg pokreće električni motor od 100 kW (136 KS) i baterija od 1,83 kWh, u kombinaciji s 1,5-litrenim četverocilindričnim benzinskim motorom snage 102 KS (75 kW) za ukupnu snagu sustava od 197 KS (145 kW)

Druga generacija modela MG ZS je svoju premijeru imala u kolovozu prošle godine, a mi smo ga prvi puta isprobali u studenom iste godine. S prvom generacijom ZS-a detaljnije upoznali skoro dvije godine ranije i to u obje izvedbe; s benzinskim motorom i potpuno električnom verzijom. Ipak, smatrali smo to samo kao dobrodošlicom legendarne britanske marke MG na njezinom povratničkom putu sada pod kineskim SAIC-om.

Nije puno prošlo otada, ali MG je sada lijepo konsolidirana marka proizvođača automobila, koja je prošle godine proslavila i svojih prvih stotinu godina postojanja. Naravno, dobri prodajni rezultati agresivnijeg povratničkog nastupa u Europi donijeli su anm modernije i kvalitetnije MG modele. Prije svega radi se o MG3 Hybrid+ hatchbacku B segmenta s hibridnim pogonom (HEV) i MG HS kompaktni SUV C-segmenta s benzinskim i PHEV pogonom. Ne smijemo zaboraviti niti prvi potpuno električni model MG4 Electric koji je donio puno toga novog u dizajnerskom smjeru legendarne marke.

No tercet modela na kojima MG u ovome trenutku može graditi optimizam ne bi bio zaokružen bez druge generacije modela ZS iz B-SUV segmenta.

Novi MG ZS je za mnoga tržišta, poput Europe, dostupan samo sa samopunjivim potpunim hibridnim (HEV) sklopom Hybrid+, koji dijeli s hatchback modelom MG3 Hybrid+. Oba modela pokreće električni motor od 100 kW (136 KS) i baterija od 1,83 kWh, u kombinaciji s 1,5-litrenim četverocilindričnim benzinskim motorom koji proizvodi 102 KS (75 kW) za ukupnu snagu sustava od 197 KS (145 kW).

MG ZS Hybrid+ Luxury Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Potpuno električna verzija ZS-a više neće biti u ponudi, zamjenjuje ga model MG ES5 slične veličine koji je temeljen na namjenskoj platformi za električna vozila na baterije, Modularnoj skalabilnoj platformi koju dijeli s MG4 Electricom.

Vanjski dizajn i dimenzije

Novi ZS definitivno donosi puno moderniji vanjski izgled od prethodne generacije ovog modela, koja je bila simpatična, ali se niti u jednom detalju nije isticala od mnogih generički kreiranih crossover/SUV-ova toga doba. Sada ZS, rekli smo, niti nema električnu verziju, pa je prednja maska ponovno dobila na važnosti, jer hibridni pogonski sklop koji nužno uključuje i benzinski motor zahtijeva veću količinu zraka za hlađenje od jednog čistog EV-a.

Dizajn nove generacije MG modela u posljednje dvije godine, ne računajući pritom potpuno električni MG4 koji je lijepa dizajnerska priča sama za sebe, krenuo je od najmanjeg MG modela MG3 Hybrid+. Heksagonalna prednja rešetka benzinskog prethodnog ZS-a je zamijenjena modernom saćastom maskom koja je spuštena puno niže dolje. Tako je novi ZS dobio puno klinastiji prednji kraj.

To uvelike doprinosi i boljoj aerodinamici cijelog vozila. Dvodijelna ramena linija sada djeluje agresivnije, a kao i na svim MG modelima nove generacije veliki okomito postavljen 'MG' amblem na usisnoj rešetki je preseljen pod kutem na gornji vezni lim. Sam poklopac prednje haube ne dopire skroz do prednjeg ruba automobila.

Prednja LED projektorska svjetla i dalje sežu unazad na prednje blatobrane, ali su modernija, a tu su i LED dnevna svjetla u obliku bumeranga iznad. Novi je i sustav noćne rasvjete 'Follow me home'.

Stražnja LED svjetla su isto tako modernija i još klinastijeg oblika. Sam stražnji kraj novog ZS-a je jednostavniji i nema donjih bočnih 'otvora' na kojima su se prije nalazile 'mačje oči'. One su sada jednstavno položene na donji plastični dio branika točno iznad simboličkih trapezoidnih ispušnih cijevi bez prave funkcije. Sam završetak ispuha gotovo je nevidljiv i pozicioniran je s desne strane odmaknut je od gore navedenih 'završetaka' i pomaknut prema središnjoj osi vozila.

Koliko je novi ZS moderniji govore i krovne šine, koje su kod novog modela gotovo jedva primjetne, no itekako funkcionalne, a osim toga su u crnoj boji, umjesto srebrne. Sam krov nije posve ravan, već ima uzdužna rebra što pretpostavljamo ojačava samu konstrukciju karoserije. Iako mnogi kažu kao je ZS veći brat MG3 modela, ne bi se složili u potpunosti s tom konstatacijom jer je potonji hatchback model, a ZS ipak ima SUV-ovski izričaj.

Novi MG ZS Hybrid+ većih je dimenzija od prethodnog ZS modela: sa 4430 mm dužine (+107 mm), 1818 mm širine (+9 mm) i 1635 mm visine (-18 mm), nudi dinamičnije proporcije i više prostora u unutrašnjosti, posebno zahvaljujući produljenom međuosovinskom razmaku od 2610 mm (+30 mm). Visina od podloge je maksimalno 161 mm, što ovisi opterećenosti vozila (min. je 140 mm). To znači da je novi ZS Hybrid+ idealno pozicioniran u segmentu urbanih i kompaktnih SUV vozila. Neki od njegovih izravnih konkurenata na tržištu su Toyota Yaris Cross, Renault Captur, Hyundai Kona, Suzuki Vitara, ali ima ih još.

Težina testnog Luxury vozila je 1420 kg, a sa vozačem 1495 kg. Maksimalna težina vuče je 500 kg. Kad je riječ o prtljažniku njegov volumen je 443 l, a kad se preklope nasloni stražnjeg reda sjedala (u omjeru 40/60) raste do 1457 l.

Naš testni model je imao standardne 18-colne naplatke od lake legure, sa zimskim gumama Semperit Speed Grip 5 dimenzija 215/50R18. Umjesto rezervnog kotača smo imali set za popravak guma s kompresorom.

Vanjska boja karoserije je efektna doplatna Emerald zelena. Inače od sedam ponuđenih boja samo je Dover bijela bez doplate.

Unutrašnjost

Kabina novog modela ZS Hybrid+ je osjetno modernija od prethodnog ZS-a. Izvrsni trokraki upravljač četvrtastog oblika s prekidačima nalik joysticku dizajniran je kako bi ponudio sportski doživljaj vožnje uz iznimnu kontrolu. U Luxury razini opreme je obučen djelomično u finu perforiranu pravu kožu, a osim toga je i grijan. Može se podešavati po visini. Za razliku od 'starog' ZS-a ovaj volan doista ima i dušu.

Posebna je priča središnja konzola s automatskim mjenjačem, električnom ručnom kočnicom, Mode i start/stop tipkom te dva mjesta za odlaganje smart telefona, i ukupno odaje dojam jednostavne elegancije, kvalitetne izvedbe i kvalitetnih materijala. Sama ručica mjenjača je futurističkog plosnatog izgleda, kao na nekoj motornoj jahti. Tu je i središnji naslon za ruke vozača i suvozača s pretincem za odlaganje stvari.

Novi ZS dolazi opremljen s modernim multimedijskim sustavom koji uključuje zaslon osjetljiv na dodir visoke rezolucije, Apple CarPlay i Android Auto za intuitivno i besprijekorno korisničko iskustvo.

Vozač ispred sebe ima 12,3-inčnu digitalnu instrument ploču. Što se multimedije tiče tu je također 12,3-inčni infotainment ekran rezolucije 1920x720. Isti je smješten nisko iznad središnje konzole i ne ometa vozačev pogled. Tu su ispod zaslona i fizičke tipke za bržu dostupnost, koje omogućuju jednostavno upravljanje raznim praktičnim funkcijama poput npr. brzinom ventilatora, odmrzavanje prednjeg i stražnjeg stakla, sva četiri pokazivača smjera u kritičnim situacijama, jačinom zvuka.

Jedna od glavnih inovacija koja čini MG ZS Hybrid+ posebno praktičnim i naprednim je iSMART povezanost – sofisticirani sustav povezivosti koji omogućuje vozačima potpunu kontrolu nad vozilom putem mobilne aplikacije. Povezujući pametni telefon s vozilom, iSMART sustav omogućuje niz korisnih funkcija koje olakšavaju svakodnevnu vožnju i pružaju dodatnu sigurnost.

Kroz iSMART aplikaciju, vozači mogu na daljinu pratiti potrošnju goriva, lokaciju vozila i mnoge druge korisne informacije. Aplikacija također omogućuje daljinsko zaključavanje i otključavanje te podešavanje klima uređaja prije ulaska u vozilo. Na taj način, iSMART povezanost dodatno povećava praktičnost i ekonomičnost svakodnevne uporabe MG ZS Hybrid+ modela.

Klima uređaj je automatski, audio sustav je sa 6 zvučnika, a u kabini se nalaze i 4 USB (B i C) konektora.

Sjedala od PU kože, sa svijetlim prošivima, su lijepo oblikovana i omogućuju dovoljan prostor za petero odraslih. Prednja sjedala su i grijana, a vozačevo je i električno podesivo.

Sustavi sigurnosti i MG Pilot

Sustav sigurnosti i pomoći vozaču MG Pilot uključuje brojne pomoćne funkcije i dio je standardne opreme u svim verzijama. Paket sigurnosnih značajki uključuje: Sustav elektroničke kontrole stabilnosti vozila (ESP); Elektronska parkirna kočnica (EPB) s Auto-Hold funkcijom; Sustav za hitne pozive (E-CALL); Sustav za nadzora tlaka u gumama (TPMS); Imobilizator motora (sustav protiv krađe vozila); Sustav automatskog kočenja u slučaju nužde (AEB).

Nadalje, tu su i: Sustav upozorenja na sudar sprijeda (FCW); Sustav pomoći pri održavanju trake (LKA); Sustav upozorenja o napuštanju trake (LDW); Sustav prevencije napuštanja trake (LDP); Sustav održavanja vozila unutar trake u slučaju nužde (ELK); Sustav inteligentne pomoći i upozorenja na ograničenja brzine (ISA); Sustav pomoći za automatsko gašenje i paljenje motora (MSA); Sustav upozorenja na nestabilnu vožnju (UDW); Prilagodljivi tempomat (ACC); Stop&Go sustav pomoći u gustom prometu (S&G); Sustav inteligentne pomoći u prometu (ICA); Sustav informacija o prometu u mrtvom kutu (BLIS); Sustav nadzora mrtvih kutova (BSD); Sustav pomoći pri promjeni trake (LCA); Sustav upozorenja o stražnjem bočnom nailasku vozila (RCTA).

Nadalje tu je i pomoć pri parkiranju sa stražnjim parkirnim senzorima i kamerom od 360°.

ZS ima prednje zračne jastuke, bočne zračne jastuke i zračne zavjese.

MG ZS Hybrid+ Luxury
  • MG ZS Hybrid+ Luxury
  • MG ZS Hybrid+ Luxury
  • MG ZS Hybrid+ Luxury
  • MG ZS Hybrid+ Luxury
  • MG ZS Hybrid+ Luxury
    +59
MG ZS Hybrid+ Luxury Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Samopunjivi HEV+ pogonski sklop

Električni motor od 100 kW (136 KS) radi u kombinaciji s 1,5-litrenim (1498 cm³) četverocilindričnim benzinskim motorom snage 75 kW (102 KS), a energiju crpi iz baterije od 1,83 kWh. Zahvaljujući relativno velikoj bateriji, moguće su češće i dulje čisto električne vožnje, što se pozitivno odražava na potrošnju. Sam benzinski motor ima najveći okretni moment od 128 Nm pri 4500 okr./min., dok električni motor ima najveći okretni moment od 250 Nm pri 0-2500 okr./min. Kombinirni maksimalni okretni moment pogonskog Hybrid+ sklopa je lijepih 465 Nm.

Vozač ima pet dostupnih načina vožnje: EV (čisto električni rad sve dok punjenje dopušta); Serijski (motor pokreće generator, koji zauzvrat pokreće električni motor za putovanje); Serijski i punjenje (serijski način rada plus punjenje baterije); Drive & Charge (motor pokreće kotače i istovremeno puni bateriju putem generatora); Paralelni (motor i elektromotor pokreću kotače).

Uz visoku učinkovitost, Hybrid+ tehnologija nudi i izvrsne vozne performanse. Novi MG ZS Hybrid+ ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 8,7 s, a međusprint od 80 do 120 km/h odvija se za brzih 7,2 s. Maksimalna brzina je ograničena na 168 km/h.

Kombinirani pogon daje 197 KS (145 kW), s potrošnjom prema WLTP-u od samo 5,0 litara/100 km. Emisija CO2 u mobiniranim uvjetima je 115 g/km (WLTP). Pogon je na prednja dva kotača. Spremnik goriva je obujma 41 litru.

Hibridni automatski mjenjač s 3 stupnja prijenosa osigurava maksimalnu učinkovitost dok pruža dinamično iskustvo vožnje. Vozač može birati između tri načina vožnje: Sport, Standard i Eco. Sport način rada razvija punu snagu pogona, standardni način rada nudi uravnoteženu kombinaciju performansi i ekonomičnosti, a način rada Eco je dizajniran za maksimalnu učinkovitost.

Što se ovjesa tiče, novi ZS Hybrid+ ima prednji McPherson tip ovjesa, a straga je torzijska greda. Prednji i stražnji kočioni sustav podrazumijeva diskove.

Inovativna baterija s regenerativnim punjenjem

Novi MG ZS Hybrid+ opremljen je litij-ionskom baterijom koja donosi dugotrajnost i pouzdanost uz minimalno održavanje. Sustav regenerativnog kočenja prikuplja energiju pri svakom kočenju, automatski obnavljajući napunjenost baterije i produljujući domet vozila. Zahvaljujući ovoj tehnologiji, vozači mogu iskoristiti maksimalnu učinkovitost bez potrebe za čestim dopunjavanjem baterije, što osigurava niže operativne troškove i veću fleksibilnost u vožnji.

Za kraj, što se cijena tiče novi MG ZS Hybrid+ kreće od razine opreme Standard od 23.990 eura, slijedi Comfort od 26.490 eura te Luxury 28.490 eura.

Ne zaboravimo, MG standardno nudi 7 godina trostruke bezbrižnosti, što uključuje: 7 godina ili 150.000 km tvorničkog jamstva, 7 godina pomoći na cesti te 7 godišnjih pregleda vozila.