MG-ova pogonska tehnologija Hybrid+ imala je svoju premijeru u MG3 i prvi je konvencionalni hibridni sustav bez priključka ugrađen u neki model ovog kinesko-britanskog proizvođača. U osnovi postoji pet ključnih elemenata potpuno novog sustava Hybrid+, a to su motor, mjenjač, baterija, električni motor i generator
MG Motor je model MG3 svijetu predstavio na Salonu automobila u Ženevi (GIMS) prošle godine. Radi se o tehnološki naprednom hibridnom hatchbacku B-segmenta, no njegovo ime nije novo u nomenklaturi marke MG. Naime, ovo je treća generacija modela MG3 popularnog još od 2008. u Ujedinjenom Kraljevstvu, no prvi puta je dostupan i na drugim europskim tržištima.
Ono što je karakteristično za MG3 je činjenica da koristi potpuno novi pogonski sklop Hybrid+. Ovaj hibridni sustav (HEV) sada uključuje veću bateriju i snažniji električni motor, a za europsko tržište se nudi kao Hybrid+ ukupne snage sustava od čak 143 kW (195 KS). Mi smo na svom testu imali i najopremljeniju verziju ovog modela točne oznake MG3 Hybrid+ Luxury.
Vanjski dizajn i dimenzije
MG3 opećenito izvana ima novi i suvremeni izgled jednog gradskog automobila B-segmenta. Od odvažne prednje rešetke do stražnjeg svjetla, MG3 Hybrid+ je koncentrat dinamike iz svakog kuta iz kojeg ga pogledate. Upravo ono što biste očekivali od marke rođene s agilnim i sportskim DNK: kompaktno, elegantno i lijepo proporcionalno tijelo. Ipak, nakon predstavljanja potpuno električnog kompakta MG4 Electric prije tri godine, za novi MG3 nemože se reći da je baš toliko avangardan.
Novi MG3 koji je osmislio MG-ov studio u Šangaju (Kina), nudi niz stilskih značajki koje kupci mogu izabrati, uključujući aluminijske naplatke, LED prednja svjetla i novu paletu boja. Recimo i kako je za Europu dostupno sedam boja: Dover bijela, Pastel žuta, Diamond crvena, Pebble crna, Hampsted siva, Cosmic srebrna i Como plava. Naš testni Luxury model je bio upravo ove doplatne plave boje.
Njegov izgled prije svega plijeni poglede zahvaljujući kompaktnom i definiranom bočnom dizajnu vozila, kao i njegovih prednjih svjetala.
Glavna prednja svjetla u našoj razini opreme Luxury integriraju 11 LED elemenata (niže razine opreme Standard i Comfort još uvijek imaju halogena prednja svjetla), u kombinaciji sa suptilnim gornjim detaljem.
Tu su i LED dnevna svjetla, a pohvalno je to da su ona standardna na svim razinama opreme.
Dojmljiv je i stražnji dio, koji djeluje moderno i sportski, a tu se posebno ističu i njegova stražnja svjetla. Naravno, niti donji, crni plastični završetak branika nije iznimka u prilog modernosti ovog gradskog automobila.
Nov od temelja, MG3 i dulji je i širi od svog prethodnog modela koji je bio dostupan kupcima na tržištu Ujedinjenog Kraljevstva, oslobađa više unutarnjeg prostora za putnike te nudi najveći prostor prtljažnika u klasi hibridnih vozila B-segmenta. No zadržao je kompaktan otisak koji čini MG3 tako popularnim modelom u Ujedinjenom Kraljevstvu, posebno za one koji uglavnom voze gradske rute.
Njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 4113 mm, širina 1797 mm (s otvorenim retrovizorima 2014 mm), visina 1502 mm, međuosovinski razmak kotača 2570 mm. Visina od podloge je 140 mm, a krug okretanja 10,5 m.
Masa neopterećenog testnog Luxury modela je 1308 kg, a može potegnuti prikolicu od 500 kg, bez obzira je li riječ o kočenoj ili nekočenoj prikolici.
Zapremina prtljažnika je 293 l (241 litra prema metodi mjerenja VDA bloka), a volumen raste do maksimalnih 983 l kad se preklopi naslon (iz jednog dijela) stražnjih sjedala.
Kad je riječ o njegovim kotačima, naša Luxury verzija ima standardne, dojmljive 16-colne aluminijske naplatke. Imali smo zimske gume Continental WinterContact TS 870 dimenzija 195/55R16 87H. Umjesto rezervnog kotača smo imali set za popravak eventualno oštećene gume.
Unutrašnjost
Za razliku od vanjskog dizajna, unutrašnjost ima dosta dodirnih točaka s modelom MG4, što je dobra stvar. Dizajnirana je tako da vozači i putnici u svakom trenutku uživaju u maksimalnoj udobnosti, kvaliteti i tehnologiji. Vodoravni raspored prednje konzole stvara osjećaj prostora i otvora. Osim toga, tu su i brojni integrirani pretinci za pohranu.
Značajka koja se ističe je kokpit s dvostrukim zaslonom. Vozači imaju 7-inčni digitalni zaslon s instrumentima, kao i 10,25-inčni središnji sustav za informiranje i zabavu. Infotainment sustavom sa zaslonom u boji od 10,25 inča, umreženim uslugama, DAB+ radiom kao i Apple CarPlay™ i Android Auto™ može se upravljati intuitivno putem dodirnih unosa, kao i 7-inčnim zaslonom s instrumentima za vozača, kojim se upravlja putem multifunkcionalnog upravljača.
Inženjeri MG-a poboljšali su grafiku i odziv za dvostruke plutajuće zaslone, a na središnjoj je konzoli zadržan niz prekidača kako bi se maksimalno povećala sigurnost i praktičnost tijekom vožnje.
Satelitska navigacija postavljena je kao standardna, kao i integracija pametnog telefona putem značajke Apple CarPlay/Android Auto. MG iSMART korisnicima MG3 pruža razine povezivosti i značajki koje bi se najčešće povezivale s premium modelima.
Ostala oprema uključuje klima uređaj, audio sustav s Bluetooth vezom, četiri USB ulaza te stražnje parkirne senzore i kameru. Više razine opreme uključuju kožne presvlake, ulazak bez ključa, grijana prednja sjedala i upravljač, kao i kameru od 360 stupnjeva.
Sjedala su lijepo dizajnirana i udobna, baš kao i ona u MG4. Presvlake sjedala u našem testnom modelu su od PU kože s detaljima od tkanine. Sjedalo vozača ručno je podesivo u 6 smjerova, a ono od suvozača ručno podesivo u 4 smjera. Oba prednja sjedala imaju i grijanje.
Mjesta straga ima za troje odraslih, ali treba voditi računa da je ovo ipak subkompaktno gradsko vozilo duljine tek nešto malo iznad 4 metra.
Rekli smo već, MG3 ima dosta detalja iz MG4 Electric, a posebno je dojmljivo 'kolo' volana četvrtastog oblika presvučeno kožom od mikrovlakana.
Osim toga, na raspolaganju su nam: automatski klima uređaj, ventilacijski otvori za putnike na stražnjoj klupi, PM2.5 sustav filtriranja zraka, centralno otključavanje i zaključavanje vrata ključem na daljinsko upravljanje, ulaz u vozilo bez uporabe ključa 'Keyless Entry' te pokretanje vozila bez ključa. Kao i audio sustav sa 6 zvučnika te USB konektori u prednjem dijelu kabine (2x u centralnim dijelu i 1x u retrovizoru) te 1 USB konektor u stražnjem dijelu kabine.
Sigurnost i sustavi pomoći vozaču
MG3 ima koristi od najnovijih naprednih sustava za pomoć u vožnji (ADAS). Povećana sigurnost postiže se putem tehnologije MG Pilot koja uključuje sustav pomoći pri zadržavanju trake (LKA) sa sustavom upozorenja na napuštanje trake, prilagodljivi tempomat (ACC), upozorenje na frontalni sudar (FCW) i pomoć pri vožnji u prometnim gužvama.
Kao i: Sustav automatskog kočenja u slučaju nužde (AEB); Sustav inteligentne asistencije u vožnji (ICA); Sustav pomoći pri održavanju brzine s prepoznavanjem prometnih znakova (SAS); Sustav pomoći pri promjeni trake (LCA); Sustav nadzora mrtvih kutova (BSM); Sustav upozorenja o stražnjem bočnom nailasku vozila (RCTA); Sustav praćenja umora i budnosti vozača (DAA); Sustav održavanja vozila unutar trake u slučaju nužde (ELK).
Naš je testni MG3 Hybrid+ Luxury model imao i sljedeće: Imobilizator (sustav protiv krađe vozilla); Sustav za hitne pozive (E-CALL; Sustav za nadzora tlaka u gumama (TPMS); Prednji zračni jastuci za vozača i suvozača; Bočni zračni jastuci za vozača i suvozača; Bočne zračne zavjese za vozača i suvozača (zračni jastuk suvozača može se isključiti); Sigurnosni pojas vozača i suvozača u 3 točke sa zatezačem i limitatorom opterećenja; Sigurnosni pojas za putnike sa zatezačem u 3 točke i limitatorom opterećenja; Signal upozorenja za nevezani sigurnosni pojas; ISOFIX sustav za pričvršćivanja dječjih sjedalica (uključujući pričvrsni pojas iznad i sidrište dolje).
Hibridni pogonski sklop Hybrid+
MG-ova pogonska tehnologija Hybrid+ imala je svoju premijeru u MG3 i prvi je konvencionalni hibridni sustav bez priključka ugrađen u neki model ovog kinesko-britanskog proizvođača. U osnovi postoji pet ključnih elemenata potpuno novog sustava Hybrid+, a to su motor, mjenjač, baterija, električni motor i generator.
Premda usredotočena na učinkovitost, elektrificirana tehnologija prirodno osigurava izvrsne prednosti u pogledu performansi. MG-ov pogonski sklop Hybrid+ čini MG3 hibridnim modelom B-segmenta s najbržim ubrzanjem u klasi, s vremenom ubrzanja od 0 do 100 km/h za 8,0 s. Ubrzanje do brzine na autocesti, od 80 do 120 km/h za samo 5,0 s jednako je impresivno. Krajnja brzina je ograničena na 170 km/h.
Proizvodeći kombiniranu snagu od 143 kW (195 KS), MG3 Hybrid+ daje ekonomične brojke s potprošnjom goriva od 4,4 l/100 km i emisijama CO2 od 100 g/km. Tome pridonosi baterija kapaciteta 1,83 kWh, koja omogućuje širok domet vožnje samo na električnu energiju značajno povećavajući učinkovitost. Recimo i to kako je spremnik benzinskog goriva volumena 36 litara.
Potpuno novi MG3 ima četverocilindrični 1,5-litreni benzinski motor snage 75 kW (102 KS) i električni motor snage 100 kW (136 KS), kao i odvojeni generatorski motor koji omogućuje široki raspon načina rada pogonskog sklopa. Ovo ne samo da daje vodeće brojke u klasi, već omogućuje i fleksibilan rad bez obzira na voznu okolinu.
Hybrid+ sustav automatski odabire sljedeće načine vožnje:
- EV – rad isključivo na električnu energiju onoliko dugo koliko punjenje to dopušta
- Serijski – ICE motor prolazi kroz generator koji pokreće električni motor za vožnju
- Serijski i Punjenje – serijska vožnja uz nadopunu baterije pri niskom opterećenju
- Vožnja i Punjenje – motor pokreće kotače dok puni bateriju putem generatora
- Paraleleno – i ICE motor i električni motor pokreću kotače
S ugrađenim jačim motorom, veliki dio vožnje pri velikom opterećenju, kao što je ubrzavanje, može se izvesti na električni pogon, s benzinskim motorom koji neprimjetno podržava ili preuzima pri većim brzinama.
Motor je povezan s trostupanjskim automatskim mjenjačem, što omogućuje učinkovito i ugodno iskustvo vožnje. Ključno je da MG3 nudi odgovarajuće ubrzanje, a istovremeno pruža glatko i profinjeno mijenjanje brzina.
Vozači mogu prilagoditi odziv modela MG3 biranjem između tri načina vožnje – Eco, Standard i Sport. Eco način kalibriran je za optimalnu uštedu goriva i vozačima pruža nježan odziv gasa, dok Standard pruža spoj ekonomičnosti i performansi te dobro funkcionira za većinu vrsta putovanja. Sport ima osjetljiviju kalibraciju, izvlači najbolje iz kombinirane izlazne snage, pružajući neke od najboljih performansi u klasi hibridnih hatchback vozila B-segmenta.
Vožnja
MG3 Hybrid+ nudi dinamično iskustvo vožnje, kao i visoku razinu udobnosti, zahvaljujući zajedničkom radu MG-ovih inženjera u Europi i Kini koji su fino prilagodili šasije i ovjese za različita tržišta.
S kompaktnim proporcijama i agilnom postavom, MG3 nudi profinjenu vožnju, ali zadržava MG-ovu 'zabavnu vožnju' u svojoj osnovi. Ostvaruje korist od upotrebe novih komponenti ultra visoke krutosti u šasiji, dok su elementi ovjesa dizajnirani za smanjenje težine i poboljšanje prianjanja za sportsko upravljanje i udobnu vožnju.
Osim što nudi idealno uravnoteženu postavu između udobnosti i dinamike, djelomično zahvaljujući novom hibridnom pogonskom sklopu sa svojom sposobnošću da radi na električnu energiju tijekom kraćih razdoblja, MG3 nudi i nove vrhunce u profinjenosti i smanjenju buke. Inženjeri su se usredotočili na nosače motora i ovjesa, materijale koji apsorbiraju zvuk i konstrukciju mjenjača kako bi smanjili buku, vibracije i oštrinu s ciljem pružanja vrhunskog iskustva vožnje.
MG3 Hybrid+ Standard kreće od 20.990 eura dok je bogatije opremljeni Comfort model dostupan od 22.490 eura, a model u najvišoj razini opreme, Luxury 23.990 eura. Naš testni model MG3 Hybrid+ Luxury s doplatnom bojom (500 eura) stoji 24.490 eura.
MG također nudi 7-godišnje jamstvo ili 150.000 km.
Financiranje putem leasinga
Za kupce koji se odluče na financiranje leasingom, u prilogu je informativna ponuda tvrtke Impuls Leasing Hrvatska:
Prvi mjesečni obrok iznosi 224,41 € (ne uključuje PDV)*
*Informativna ponuda operativnog leasinga s nepromijenjivom visinom leasing obroka uz 25% predujma naknade u trajanju od 60 mjeseci te uz godišnje ograničenje kilometraže od 15.000 km.