Naš testni model ubrzava od 0-100 km/h za 8,8 s, uz krajnju brzinu 170 km/h. Prosječna potrošnja u kombiniranim uvjetima vožnje je 17,5-18,1 kWh/100 km. U gradskim uvjetima vožnje troši 14,3-14,9 kWh/100 km za domet od 596 do 621 km (WLTP)
Peugeot je u rujnu 2023. predstavio potpuno novi E-3008. Zanimljivo, bila je to zapravo svjetska premijera nove generacije modela 3008, zbirnog imena linije, a prva verzija u projekcijama Stellantis grupe je bila potpuno električna verzija ovog pravog predstavnika C-SUV segmenta. Tada su iz 'lavlje marke' rekli kako su baš ciljano jednim od svojih najprodavanijih modela krenuli u novu eru elektrificiranja cjelokupne game svojih vozila i da će do 2025. svi modeli imati elektrificiranu verziju, a do 2030. planira prodaju u Europi bazirati isključivo na električnim vozilima.
Predstavljanjem novog E-3008, Peugeot je tako otvorio vrata novog, električnog doba. Osim toga, E-3008 će se proizvoditi isključivo u Francuskoj. Baterije su dizajnirane u Stellantisovom pogonu u Mulhouseu, a sastavljaju se u pogonu u Sochauxu u kojem se model E-3008 i proizvodi.
Linija modela 3008 temelji se na razinama opreme Allure i GT, s tri paketa opcijske opreme kako bi izbor bio što jednostavniji. Osim različitih razina opreme kupci će moći izabrati između tri potpuno električna motora (210 KS, 230 KS s produljenim dosegom i 326 KS s dva motora (pogon na sve kotače). U ponudi su dostupni i hibridni 1.2L motor 136 KS odnosno plug-in hibridni 1.6L motor 195 KS. Treba reći kako ova najjača električna verzija s 326 KS još nije u ponudi.
Model E-3008 je bio i prvi model napravljen na novoj Stellantisovoj platformi, STLA Medium. Riječ je o inovativnoj platformi osmišljenoj da u najvećoj mjeri ispuni sve najvažnije kriterije kupaca: doseg (do 700 km), vrijeme punjenja (30 minuta), užitak u vožnji, performanse, učinkovitost te povezane usluge i funkcije (planiranje putovanja, pametno punjenje, funkcija Vehicle to Load, Plug&Charge i bežično ažuriranje).
Nakon toga slijedio je i novi, veći električni SUV E-5008 više klase, na čijoj smo dinamičkoj premijeri bili u srpnju 2024. Potom je u listopadu prošle godine E-408, potpuno električna verzija fastback modela 408. Rečeno-učinjeno, Peugeot je tako doista na tržište i doveo potpuno električnu gamu svojih modela (BEV): E-208, E-2008, E-3008, E-408, E-5008, E-308, E-308 SW i model E-Rifter i E-Traveller. Ne zaboravimo, tu su još i električne verzije LCV programa: E-Partner, E-Expert i E-Boxer.
Primjetili ste, nedostaju još modeli 508 i 508 SW, a hoće li i oni dobiti svoje potpuno električne modele ili će otići najdalje u elektrifikaciji sa svojim plug-in hibridnim verzijama, ostaje za vidjeti. Naravno, svi ovi nabrojani modeli imaju i druge pogonske sklopove (osim Riftera): benzinskog, dizelskog, 48V hibridnog (MHEV) ili plug-in hibridnog (PHEV). Naravno, nema baš svaki od nabrojanih modela baš sve verzije pogonskih sklopova, no nećemo ulaziti u detalje svakog od aktualnih Peugeot modela.
No vratimo se ipak ovotjednom testnom, potpuno električnom modelu E-3008, odnosno modelu koji čak niti u službenom cjeniku nema prefiks 'E' za potpuno električnu verziju. Neka vas to ne buni, straga na vratima prtljažnika stoji natpis 'E 3008' i to je očito dovoljno. Dakle, naš testni model je imao točnu oznaku Peugeot 3008 GT 210 e-EAT Standard range, a što to točno znači objasniti ćemo kasnije u tekstu. Mi ćemo se referirati na testni model kao na E-3008.
Za kraj ovog podužeg uvoda recimo samo kako smo u kolovozu prošle, netom završene godine, imali na testu model 3008 Hybrid 136 e-DCS6 Allure, 48-voltnu blagohibridnu verziju s trocilindričnim benzinskim 1.2L motorom snage 136 KS.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Novi E-3008 lako je prepoznatljiv po svojem fastback SUV dizajnu. Dok njegova dinamična i aerodinamična konstrukcija (Cx 0,28) spaja profinjenost, učinkovitost i prostranost.
Usporedimo li prednji kraj modela 3008 i 5008 vidimo da su isti, a kasnije ćemo vidjeti da su i prema dimenzijama identični. Dok se stražnji kraj razlikuje u gornjem dijelu, jer je 3008 fastback model skošenog stražnjeg stakla, a 5008 ima više oblik klasičnog poimanja SUV vozila, koji ima i opciju sa sedam sjedala, pa putnicima u trećem redu sjedala razumljivo treba prostora za gornji dio tijela.
Peugeot na E-3008 predstavlja novi dizajn prednjeg kraja, zadržavši svoj prepoznatljiv svjetlosni potpis u obliku triju kandži, ali je dizajn prednjih svjetala i maske posve nov. U središtu dizajna prednjeg kraja nalazi se novi logo marke koji, zahvaljujući gradacijskom učinku boje, bez vidljivih granica povezuje novi svjetlosni potpis i prednju masku.
Prednja svjetla, izvedena u obliku tankih i profinjenih linija, smještena su iznad prednje maske te se protežu cijelim prednjim krajem. Riječ je o posebnoj značajci dizajna koja novom e-3008 pruža impozantan izgled koji naglašava njegove suvremene karakteristike i osobnost.
Sve inačice modela imaju LED prednja svjetla. Testni E-3008 GT, u našem slučaju, serijski je dodatno opremljen novom Pixel LED tehnologijom francuske marke koja automatski prilagođava snop prednjih svjetala, održavajući optimalno osvjetljenje bez ometanja drugih sudionika u prometu.
Peugeot je modernizirao klasičan dizajn stražnjeg dijela fastbacka 'lebdećim' spojlerom. Ta inovativna značajka povećava zakrivljenost karoserije novog modela E-3008, istodobno poboljšavajući aerodinamična svojstva.
Velik stražnji kraj dinamičnog je dizajna, naglašen prepoznatljivim svjetlosnim potpisom u obliku triju kandži (u 3D izvedbi na inačicama GT u našem slučaju), te osigurava obilje prostora u drugom redu sjedala i velik obujam prtljažnika.
Na novom e-3008 svaki je detalj dizajna pomno osmišljen kako bi bio još inovativniji i učinkovitiji. Brtve stakala skrivene su u vratima, što pridonosi elegantnom izgledu bočne strana automobila. Peugeot nastavlja s inovacijama započetima na modelu 408 pa je opremio i novi E-3008 kotačima koji pridonose suvremenijem izgledu i aerodinamičnim svojstvima.
Kad je riječ o vanjskoj završnoj obradi, na modelu E-3008 primijenjen je nov, suvremeniji pristup usmjeren na izdržljivost.
Što se same strukture tiče, rekli smo već, 3008 je prvi model napravljen na novoj platformi, STLA Medium. Ova platforma uključuje novi prednji Pseudo MacPherson i stražnji Multi-link ovjes ((torziona greda (polukruta osovina) samo u slučaju MHEV verzije)) dizajniran tako da omogući dinamično prianjanje uz cestu. Struktura same platforme pridonosi dinamičnim svojstvima jer maksimalno iskorištava lagane i krute materijale te snižava težište vozila zahvaljujući idealnom položaju jednoslojne baterije na najnižoj mogućoj točki između kotača.
Riječ je o inovativnoj platformi osmišljenoj da, u našem slučaju, potpuno električnog modela E-3008, u najvećoj mjeri ispuni sve najvažnije kriterije kupaca: doseg (do 700 km), vrijeme punjenja (30 minuta), užitak u vožnji, performanse, učinkovitost te povezane usluge i funkcije (planiranje putovanja, pametno punjenje, funkcija Vehicle to Load, Plug&Charge i bežično ažuriranje).
Njegove dimenzije su za sve verzije pogona identične: duljina 4542 mm (4791 mm model 5008), širina 1895 mm (isto kao 5008), a s retrovizorima 2108 mm (isto kao 5008), visina 1641 mm (1694 mm model 5008), međuosovinski razmak 2739 mm (2901 mm model 5008). Prednji prevjes od 940 mm je i kod manjeg 3008 i većeg 5008 identičan. Ono što je isto tako zanimljivo jest podatak da oba modela imaju i identične dimenzije tragova kotača: prednji 1895 mm, a stražnji 1636 mm. No razlika je u visini od podloge; 198 mm kod 3008 i 204 mm kod 5008. Krug okretanja 3008 je 10,6 m, za model 5008 ova vrijednost je 11,20 m.
Iskoristivi obujam od 520 dm³ (VDA) ili 588 litara ispod police čini prtljažnik jednako prostranim kao kod prethodnika. Volumen prtljažnika 3008 raste do 1480 dm³ (VDA) ili 1663 litara kad se preklope nasloni stražnjih sjedala (40/20/40). Zahvaljujući novoj platformi STLA Medium, obujam prtljažnika sad je jednak neovisno o odabranom motoru.
Težina našeg testnog modela je 2108 kg (bez vozača), u našem slučaju Standard Range baterija je korisnog kapaciteta 73 kWh i teži 520 kg. Naš E-3008 može vući kočenu prikolicu od 1250 kg.
Kad je riječ o kotačima, naš je testni E-3008 imao 19-colne dijamantne aluminijske naplatke 'Fuji' (Orbital sjajnocrna obrada) s cjelogodišnjim gumama Michelin CrossClimate 2 SUV dimenzija 235/55R19 105V Extra Load. Umjesto rezervnog kotača smo imali set za popravak eventualno oštećene gume.
Naš testni model je bio metalik Obssesion plave boje (bez nadoplate), a krov i stražnji krovni spojler Black Diamond crne boje. Isto tako, donji dijelovi prednjeg i stražnjeg odbojnika, blatobrani i zaštite pragova vrata su izvedeni u crnoj boji. Zahvaljujući inovativnim dvobojnim pigmentima, plava boja Obsession mijenja se iz plave u zelenu, ovisno o osvjetljenju i kutu promatranja automobila.
Unutrašnjost
Putnički prostor E-3008 nudi putnicima opuštajuće iskustvo te obilje prostora i svjetlosti. Naš je model imao Executive Mistral interijer. Nova prednja sjedala u inačici GT pružaju udobnost bez premca. Sjedala su iznimno udobna i izrađena od pjene visoke gustoće.
Naš je testni model imao presvlake od luksuzne crne perforirane Nappa kože s Iced Clay šavovima, vozačevo i suvozačevo sjedalo s AGR certifikatom (dodjeljuje ga njemačko udruženje liječnika i terapeuta zbog sprječavanja bolova u leđima). Oba sjedala su električno podesiva, imaju i ručno podešavanje duljine sjedala, pneumatski prilagodljive naslone i lumbalno podešavanje, postoje memorijske postavke za vozača, grijana su, masažna i ventilirana. Stražnja sjedala su grijana. Mjesta straga ima za troje odraslih.
U putničkom prostoru je na raspolaganju 17 različitih prostora za odlaganje, ukupnog obujma od oko 34 litre: lako pristupačan bežični punjač pametnih telefona na središnjoj konzoli, hlađeni pretinac ispod središnjeg naslona za ruke, pretinac za naočale na stropnoj konzoli, držači čaša i pretinac ispred suvozača.
Mala zamjerka, kao i na prethodno testiranom hibridnom 3008, ide na prostor za odlaganje mobilnog telefona na središnjoj konzoli, jer iako je dobro zamišljen u vozilu koje je u pokretu odloženi telefon neće dugo i ostati na svom mjestu već će skliznuti na pod. S druge strane ispred njega je prostor za bežično punjenje pametnog telefona, koji je malo previše uvučen pa vozač ne može vidjeti tko ga zove dok pazi na cestu ispred sebe.
Uz izvrstan, standardan za GT verziju, 21-inčni lebdeći panoramski zaslon na novom Peugeot Panoramic i-Cockpitu®, privlačnost i tehnološke značajke putničkog prostora dodatno su naglašeni ambijentalnim LED osvjetljenjem koje se može prilagoditi u osam različitih boja.
Osvjetljenje se reflektira u elegantnom obrubu od pravog aluminija koji se proteže cijelom armaturnom pločom i nastavlja na vratima. Kombinacija aluminija, svjetla i tkanine s uzorkom stvara jedinstven i kvalitetan sklad prvorazrednih materijala.
Timovi marke su odlučili spojiti dva od tri glavna elementa i-Cockpita®, head-up zaslon i veliki središnji dodirni zaslon. Oni su sad integrirani u zakrivljeni panoramski zaslon koji čini jedinstveni 21-inčni zaslon visoke razlučivosti koji se proteže s lijeve strane armaturne ploče do središnje konzole. Taj panoramski zaslon lebdi iznad armaturne ploče. Efekt 'lebdenja' naglašen je ambijentalnim LED osvjetljenjem koje se emitira ispod zaslona.
Smješten tako da osigura najbolje ergonomske značajke, taj je 21-inčni zaslon blago zakrivljen prema vozaču, a opet posve pristupačan suvozaču. Dakle, ovaj veliki i iznimno kvalitetan digitalni zaslon spaja dvije ključne funkcije i-Cockpita®.
Prvo, s lijeve strane panoramskog zaslona, instrumentalna ploča prikazuje sve informacije povezane s vožnjom (brzina, snaga, sustavi za pomoć u vožnji, protok energije) iznad kompaktnog upravljača.
Drugo, s desne strane panoramskog zaslona, u središtu armaturne ploče, smješten je dodirni zaslon pristupačan i vozaču i suvozaču. Može ga se koristiti za upravljanje grijanjem / klima-uređajem, navigacijom, medijskim sadržajem, sustavima za povezivanje itd.
Na središnjem dijelu armaturne ploče smještene su tipke i-Toggle koje se mogu u potpunosti prilagođavati i programirati kako bi omogućile brz pristup deset omiljenih funkcija korisnika: pozivanje omiljenog kontakta, pokretanje navigacije do često korištenog odredišta, namještanje radija na omiljenu postaju, postavljanje idealne temperature klima-uređaja itd.
Središnja konzola prostrana je i pročišćena, čime se povećava prostor za odlaganje i postiže zaista ugodan i otvoren prostor u području suvozačeva sjedala.
Ta je prostranost rezultat premještanja ručice automatskog mjenjača na armaturnu ploču. Mjenjač se sad nalazi s desne strane upravljača, pored tipke stop/start. To omogućuje veću ergonomiju te lakši pristup mjenjaču i tipki za zaustavljanje i pokretanje vozila jednim pokretom.
Kompaktni upravljač je pomno redizajniran za veći užitak u vožnji. Naravno, zadržao je kompaktna svojstva i dobio moderniji izgled: redizajnirani središnji dio smanjen je i 'odmaknut' od krakova kako bi se postigao efekt lebdenja sličan onome na panoramskom zaslonu armaturne ploče.
Nove Tipke na kompaktnom upravljaču automatski detektiraju prste vozača, ali aktiviraju se tek kad ih vozač pritisne, čime se izbjegavaju nenamjerne radnje. Upravljač je standardno grijan od GT verzije.
Novi Panoramic i-Cockpit® uvodi dva nova, tanka i elegantna prekidača i dvije ručice za regenerativno kočenje iza kompaktnog upravljača.
Mi smo imali dolatni Zimski paket, koji uključuje sustav Grip Control, 4 moda rada (standard, blato, pijesak, snijeg), sustav za kontrolu brzine na strmom spustu, allSeason gume M+S, grijano vjetrobransko staklo, visokoelastičnu mrežu za osiguranje tereta u prtljažniku.
Imali smo i doplatni Sensation paket koji uključuje: električni panoramski krovni otvor, Clean Cabin sustav za praćenje kvalitete i filtriranje zraka, FOCAL audio - Soundsystem®.
Posebno pažljivo izvedena zvučna izolacija može se dodatno unaprijediti opcijskim laminiranim prednjim staklima (u našem slučaju) u kombinaciji s vrlo kvalitetnim sustavom Focal® Premium Hi-Fi koji je rezultat dugogodišnje suradnje marke Peugeot s timovima Focal®, francuskog brenda specijaliziranog za najkvalitetnije audio sustave.
Focal® Premium Hi-Fi sustav uključuje 10 zvučnika opremljenih ekskluzivnim patentiranim tehnologijama: 4 TNF zvučnika s invertiranom kupolom od aluminija ;4 zvučnika s membranom od materijala Polyglass i 165 mm TMD (Tuned Mass Damper) za prigušivanje ovjesa; 1 središnji zvučnik s membranom od materijala Polyglass poboljšanih performasi; 1 Power Flower™ optimizirani Subwoofer.
Svi su oni povezani na novo 12-kanalno pojačalo od 690 W (tehnologija iz D-segmenta). Glazbeno iskustvo još je bogatije zahvaljujući inovativnom 'Front-Optimised' načinu slušanja koji pretvara prvi red sjedala u pravu pozornicu.
Kako bi se osigurala zdrava atmosfera u unutrašnjosti, novi e-3008 opremljen je sustavom AQS (Air Quality System) koji kontinuirano prati kvalitetu zraka koji ulazi u putnički prostor i, prema potrebi, automatski aktivira pročišćavanje zraka.
Najnovija generacija povezanih informacijskih sustava
Tehnološko iskustvo upotpunjuje sustav i-Connect® Advanced, serijski na razini opreme GT modela E-3008. Dodatno opremljen naprednim povezanim navigacijskim sustavom TomTom s funkcijom 'trip planner' koja optimalno planira putovanja kako bi se maksimalno iskoristio doseg vozila i olakšalo punjenje. Sustav pri izračunu rute u obzir uzima velik broj informacija, među ostalim udaljenost koju je potrebno prijeći, razinu napunjenosti baterije pri polasku, željenu razinu napunjenosti baterije po dolasku, brzinu, potrošnju energije, promet, vrstu ceste, nagib... te, naravno, punionice koje su dostupne po putu ili na odredištu.
Funkcija glasovnog upravljanja 'OK PEUGEOT' omogućuje pristup multimedijskom sadržaju, grijanju, klima-uređaju i telefonu. Funkcija glasovnog upravljanja sad može razlikovati naredbe vozača i suvozača.
Kako bi pružio podršku korisnicima i odgovorio na sva moguća pitanja, sustav dolazi uz dokumentaciju i vodič u vozilu (dostupan putem QR koda). Ažuriranja sustava provode se bežično.
Svi modeli E-3008 imaju dvije USB-C utičnice smještene s prednje strane središnje konzole, jednu za punjenje i prijenos podataka, a drugu isključivo za punjenje. Modeli E-3008 opremljeni sustavom Peugeot i-Connect® Advanced imaju dodatne dvije USB-C utičnice (za punjenje), smještene na stražnjoj strani središnje kontrole za putnike u drugom redu.
Svi modeli E-3008 opremljeni su 12-V utičnicama smještenima na prednjoj i stražnjoj strani središnje konzole te u prtljažniku. Bežični punjač mobitela (15 W) smješten je na središnjoj konzoli, ispod iToggle tipki.
Nove povezane usluge
- Aplikacija za pametne telefone My PEUGEOT omogućuje korisnicima modela E-3008 stalnu povezanost sa svojim vozilom
- Geolociranje vozila, primanje upozorenja za potrebe održavanja,
- Daljinsko upravljanje zatvaranjem vrata i aktiviranje svjetala ili trube u cilju lociranja automobila,
- Pokretanje ili planiranje rasporeda grijanja i hlađenja. Osim što osigurava veću udobnost, funkcija pridonosi i optimizaciji dosega jer prilagođava temperaturu dok se vozilo puni,
- Provjera, planiranje, pokretanje ili odgoda punjenja baterije. Osim što štedi vrijeme, omogućuje vam i optimizaciju troškova,
- App Store je skup aplikacija iz različitih kategorija (glazba, putovanja, vijesti, zabava, vrijeme...) dostupan izravno u multimedijskom sustavu novog E-3008.
Treba napomenuti i kako su neke usluge dostupne samo uz pretplatu.
Cjelovit raspon aktivnih sigurnosnih sustava
E-3008 je opremljen najnovijim Peugeot aktivnim sigurnosnim tehnologijama, uključujući: Automatsko kočenje s upozorenjem na sudar: otkriva vozila, pješake i bicikliste, u dnevnoj i noćnoj vožnji, pri brzinama do 140 km/h; Aktivni sustav upozorenja na nenamjerno napuštanje traka s ispravljanjem putanje; Sustav praćenja pozornosti vozača, koji prepoznaje smanjenu pozornost analizirajući kretanje vozila; Prepoznavanje i digitalni prikaz prometnih znakova: obvezno zaustavljanje, jednosmjerna cesta, zabrana pretjecanja, završetak zabrane pretjecanja, kao i uobičajeni znakovi za ograničenje brzine; Sustav za nadzor mrtvog kuta dugog dometa i upozorenje na promet straga (do 75 metara); Hill Descent Control: smanjuje rizik od proklizavanja ili gubitka nadzora nad vozilom u vožnji nizbrdo pri brzinama manjim od 30 km/h, bilo prema naprijed ili natrag, automatski regulirajući brzinu kretanja; Advanced Traction Control: optimizira prianjanje na skliskim podlogama. Može se aktivirati u tri položaja: snijeg, blato i pijesak.
Naš testni E-3008 ima doplatni sustav Peugeot VisioPark 360° koji, zahvaljujući četirima kamerama postavljenima tik uz prednje i stražnje kotače i 12 senzora raspoređenih po cijelom automobilu, nudi prikaz okruženja u 360 °. To vozaču omogućuje izbjegavanje bilo kakvih prepreka u blizini vozila.
Peugeot ide korak dalje kad je riječ o poluautonomnoj vožnji i predstavlja sustav Drive Assist Plus koji je doplatan u našem E-3008. Ovaj sustav vozaču pomaže tako što koristi sve senzore automobila (kamere, radar itd.) i informacije koje prikuplja iz povezanog navigacijskog sustava.
Ti su sustavi za pomoć osmišljeni da olakšaju život vozaču na cestama s više traka, kao što su autoceste ili brze ceste. Prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop & Go i održavanje vozila u voznom traku prilagođava upravljanje i brzinu kako bi ga zadržao u traku i na brzini koju unaprijed postavi vozač.
Poluautomatska promjena traka, ovdje vozilo prelazi u drugi trak kad vozač to zatraži. Jednostavno aktivirajte pokazivač smjera i pritisnite tipku 'OK' na upravljaču i sustav će vas usmjeriti u drugi trak.
Rane preporuke za brzinu omogućuju da se na temelju očitanih prometnih znakova i prikupljenih informacija iz povezanog navigacijskog sustava otkrivaju moguće promjene u ograničenju brzine te preporučuju vozaču da prilagodi postavke prilagodljivog tempomata. Ukoliko vozilo detektira kišu, sustav odmah predlaže smanjenje brzine u skladu s ograničenjem brzine, na primjer sa 130 na 110 km/h na autocesti.
Za tu sposobnost poluautonomne vožnje potrebno je odobrenje vozača. Senzori osiguravaju da vozač u svakom trenutku drži ruke na upravljaču.
Električni pogonski sklop 210 KS (157 kW) i baterija korisnog kapaciteta 73 kWh
Nova električna platforma STLA Medium omogućuje marki da ispuni očekivanja kupaca posve električnih vozila u pogledu performansi, učinkovitosti, dosega i kapaciteta punjenja. Platforma STLA Medium je razvijena za buduća električna vozila Grupe i postavlja nova pravila na tržištu.
E-3008 je od samih početaka dizajniran kao električni model nudi tri posve električna pogonska sklopa s nultom stopom emisija.
Nova generacija sinkronih motora s permanentnim magnetima nudi više snage i veću učinkovitost. Inačice s pogonom na dva kotača isporučuju 210 KS (157 kW) uz 343 Nm okretnog momenta u rasponu od 250 do 4370 okr./min., u našem slučaju ili 230 KS (170 kW) i 343 Nm. Inačica s dualnim motorom s pogonom na sva četiri kotača isporučuje ukupno 326 KS (240 kW) snage (157 kW – 343 Nm sprijeda te 83 kW – 166 Nm straga).
Elektromotor proizvodi zajednički STELLANTIS-NIDEC u mjestu Trémery (Francuska), dok mjenjač proizvodi Stellantis u Valenciennesu (Francuska). Prijenosni omjer inačice s pogonom na dva kotača (525 km) iznosi 9,77.
Što se performansi tiče, naš testni E-3008 ima ubrzanje od 0-100 km/h od 8,8 s, a krajnju brzinu ograničenu na 170 km/h. Prosječna potrošnja u kombiniranim uvjetima vožnje našeg E-3008 je između 17,5 i 18,1 kWh/100 km. U gradskim uvjetima vožnje podaci su i bolji: 14,3-14,9 kWh/100 km za domet od 596 do 621 km, sve po WLTP-u.
Baterija
Visokonaponska litij-ionska baterija od 400 V, kemijskog sastava NMC (nikal, mangan i kobalt), smještena je ispod podnice i napaja elektromotor koji pokreće vozilo. Drugi elementi koji troše električnu energiju (svjetla, multimedijski sustav itd.) i dalje se napajaju iz 12 V baterije koju pak putem pretvarača napaja visokonaponska baterija.
Tri su tehničke definicije relevantne za visokonaponsku bateriju: Standard Range doseg od 525 km (uz bateriju kapaciteta 73 kWh), Extended Range inačica s produljenim dosegom od 700 km (uz bateriju kapaciteta 98 kWh) te inačica s dualnim motorom s dosegom od 525 km (uz bateriju kapaciteta 73 kWh).
Toplinsko upravljanje baterijom postiže se cirkuliranjem rashladne tekućine kako bi se postiglo ultra-brzo punjenje, optimalan doseg i dulji životni vijek. Toplinska pumpa također pridonosi toplinskoj ugodi putnika, a istodobno štedi energiju baterije.
Napomenimo kako je baterija pokrivena jamstvom u trajanju od osam godina (ili 160.000 km) na 70 posto kapaciteta punjenja.
Brzo punjenje
Priključak za punjenje s lijeve stražnje strane omogućuje povezivanje s punjačima Mode 2/3 (izmjenična struja) i Mode 4 (istosmjerna struja). Za punjenje izmjeničnom strujom dostupne su dvije vrste punjača u vozilu koje odgovaraju svim potrebama kupaca i svim vrstama punjenja, pri čemu je trofazni punjač od 11 kW serijski, a trofazni punjač od 22 kW dostupan je uz nadoplatu.
Za punjenje istosmjernom strujom putem brzog punjača, priključak za Mode 4 prikladan je za punjenje snagom od 160 kW, što omogućuje punjenje baterije sa standardnim dosegom u modelu E-3008 od 20 do 80 posto za 30 minuta (manje od 30 minuta u inačici s produljenim dosegom). U slučaju punjenja na kućnoj utičnici (10A, 2,2 kW) naš E-3008 treba gotovo 23 sata.
Više električnih funkcija
Funkcija V1G ili funkcija Smart Charging je kompatibilna s uslugama dobavljača energije i prilagođava vrijeme i snagu pri kojoj se puni baterija E-3008 kako bi se optimizirali troškovi punjenja (u ovisnosti o zemlji korištenja).
Funkcija V2L (Vehicle to Load) je iznimno praktična koja omogućuje kupcima napajanje drugih električnih uređaja putem visokonaponske baterije E-3008. Mogu, na primjer, napuniti električni bicikl ili pokrenuti neki električni kućanski uređaj. Sustav može isporučiti do 3 kW i 16 A.
Funkcija Plug & Charge pojednostavnjuje postupak provjere autentičnosti vozila na punionici. Ako je punionica kompatibilna s funkcijom Plug & Charge, automatski će identificirati i prepoznati novi E-3008. Sve što kupac treba učiniti jest povezati E-3008 s punionicom da bi započelo punjenje i izravno terećenje računa, bez potrebe za vađenjem bankovne kartice ili kartice za identifikaciju.
Tri razine regenerativnog kočenja
Ova funkcija omogućuje instinktivno i jednostavno prilagođavanje razine obnove energije, kao i razine usporavanja vozila. S pomoću polugica smještenih iza kompaktnog upravljača možete aktivirati neku od tri razine regenerativnog kočenja, pri čemu lijeva ručica povećava snagu regenerativnog kočenja, a desna je smanjuje.
Prva razina regenerativnog kočenja je Nisko (–0,6 m/s²), za dojam kakav obično ostavljaju vozila s termičkim motorom. Srednje (–1,2 m/s²), služi za snažnije usporavanje pri otpuštanju papučice gasa. Visoko (–1,8 m/s²), za najsnažnije usporavanje pri otpuštanju papučice gasa te stoga i najveću regeneraciju. Posljednje dvije razine automatski aktiviraju stražnja kočiona svjetla.
Dinamični ovjes za učinkovitost i užitak u vožnji
Nova platforma STLA Medium uključuje novi prednji i stražnji ovjes dizajniran tako da omogući dinamično prianjanje uz cestu. Struktura same platforme pridonosi dinamičnim svojstvima jer maksimalno iskorištava lagane i krute materijale te snižava težište vozila zahvaljujući idealnom položaju jednoslojne baterije na najnižoj mogućoj točki između kotača.
Četiri načina vožnje za optimalne performanse
Vozač može odabrati jedan od četiriju načina vožnje s pomoću upravljača smještenog na središnjoj konzoli kako bi se omogućila savršena prilagodba performansi željama vozača i/ili uvjetima na cesti:
1. Način rada Normal
Osnovni način vožnje. Snaga i okretni moment neznatno su smanjeni kad se papučica gasa pritišće između 0 i 70 posto; iznad 70 posto dostupni su puna snaga i okretni moment.
2. Način rada Eco
Omogućuje ugodniju vožnju i manju potrošnju energije korištenjem posebne postavke papučice gasa, ograničava snagu i okretni moment te smanjuje učinkovitost grijanja i hlađenja.
3. Način rada Sport
Omogućuje dinamičniju vožnju korištenjem specifičnih postavki za servo upravljač, papučicu gasa i mjenjač.
4. Način rada 4WD ((samo u slučaju modela 326 KS (240 kW) snage))
Ovaj način rada dostupan je pri brzinama iznad 135 km/h te raspoređuje snagu na sva četiri kotača ako je podloga skliska (snijeg, blato itd.).
Za kraj, kad je riječ o cijenama, novi 3008 najprije kreće s modelima Hybrid PureTech 136 e-DCS6 Allure od 35.490 eura, Hybrid PureTech 136 e-DCS6 GT od 39.990 eura. Verzija s plug-in hibridnim pogonom 195 e-DCS7 stoji u Allure razini 45.990 eura, a u GT razini 50.207 eura.
Nadalje, potpuno električna verzija snage 157 kW (210 KS) s baterijom od 73 kWh Allure kreće od 48.490 eura te verzija sa 157 kW (210 KS) s baterijom od 73 kWh GT od 52.690 eura. Verzija s produljenim dosegom sa 230 KS (170 kW) i baterijom kapaciteta 98 kWh kreće u Allure razini od 52.950 eura, a GT razini od 57.150 eura.
Naš je testni model E-3008 GT 210 e-EAT Standard range je sa svom dodatnom opremom (Executive MISTRAL interijer od 2500 eura, 360° Vision i Drive Assist paket od 1800 eura, Sensation paket 2400 eura, Zimski paket 600 eura) stajao 60.250 eura (PDV i PPMV uključeni). Napomenimo kako je PPMV za potpuno električne automobile 0 eura.