test automobila

Vozili smo VW Golf 8 1.5 eTSI DSG 50 Edition: Posebna serija jednog od najomiljenijih automobila

16.01.2025 u 03:51

Bionic
Reading

Pokreće ga eTSI djelomično hibridni pogon (mild) s benzinskim 1.5-litrenim 4-cilindričnim turbo motorom snage 150 KS (110 kW) s izvrsnim 7-brzinskim DSG mjenjačem. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 8,4 s, a krajnja brzina moćnih 224 km/h

Prošle godine smo proslavili pola stoljeća otkako je na tržište izašao Volkswagen Golf, pokazati će se kasnije, najuspješniji VW i najprodavaniji europski automobil od izuma automobila. Pitate li za brojke, one pokazuju da je od 1974. do danas u svijetu prodano više od 37 milijuna primjeraka.

Osam i pol generacija je prošlo od te davne godine, a mi smo u prosincu netom završene godine na svom testu imali evoluciju osme generacije Golfa (Mk8.5), koja je svoju svjetsku premijeru imala u siječnju 2024. Bio je to model točne oznake VW Golf 8 1.5 TSI 4Life, s četverocilindričnim 1,5-litrenim benzinskim turbo motorom (bez 48 V sustava) snage 116 KS (85 kW) i sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem.

Sada smo imali na testu jedan poseban model Golfa, a riječ je o modelu proizvedenom upravo za veliku obljetnicu jednog od globalno najomiljenijih automobila. Njegova točna oznaka je VW Golf 8 PA 1.5 eTSI DSG 50 Edition čiju osnovu čini Golf Style, koji je individualiziran dodatnim značajkama. Naš testni model pokreće blago hibridni 1.5 eTSI benzinski turbo motor snage 150 KS (110 kW) sa 7-brzinskim DSG mjenjačem.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Ovo posebno izdanje Golfa nastalo je na osnovi razine opreme Style, pa je Golf Edition 50 individualiziran i dodatnim značajkama. Kada je u pitanju vanjski dizajn, te značajke uključuju 18-colne naplatke od lakog metala ('Leeds'), zatamnjena stražnja stakla, osvijetljenu rešetku hladnjaka, osvijetljeni VW logotip sprijeda i 3D pločicu s natpisom '50' na B stupovima vozila.

VW Golf 8 PA 1.5 eTSI DSG 50 Edition Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Što se osvijetljenog logotipa tiče, to znači da su slova V i W kao i krug oko slova uokvireni finim svjetlosnim konturama izvana i iznutra.

Naš testni model ima doplatna IQ.Light - LED Matrix glavna svjetla, osvijetljenu lajsnu između prednjih svjetla i osvijetljena udubljenja na ručkama vrata, s animacijom. Prednja svjetla imaju kontrolu dugog svjetla 'Dynamic Light Assist', dinamičku kontrolu dometa prednjih svjetala s dinamičkim svjetlom u zavojima. Straga ima 3D LED stražnja svjetla s dinamičnim pokazivačima smjera.

Tu su i kromirane lajsne uz donji rub bočnih prozora, dok su kućišta vanjskih osvrtnih zrcala i kvake u boji vozila. Imali smo i laminirano vjetrobransko staklo sa toplinskom i zvučnom izolacijom, kao i dodatno zatamnjena bočna stakla straga i stražnje staklo.

Kad je riječ o strukturi ponovimo kao i na prethodno testiranom modelu; osvježeni Golf se temelji na istoj MQB Evo platformi kao i Mk8, ali i cijeli niz najnovijih modela Volkswagen grupe.

Što se vanjskih dimenzijama tiče, naš testni Golf mjeri: duljina 4286 mm, širina 1789 mm (s otvorenim retrovizorima 2073 mm), visina 1459 mm, međuosovinski razmak 2620 mm. Krug okretanja je 11,1 m.

Što se težine tiče, naš testni model je težak 1426 kg (uključena masa vozača od 75 kg kao i masa 90 posto punjenja rezervoara kao i masa dodatne opreme), a može vući kočenu prikolicu od 1500 kg ili nekočenu od 680 kg. Kad govorimo o prtljažniku, naš model ima kapacitet od 381 l, a kad se preklope nasloni stražnjeg reda sjedala raste do 1237 l.

Po pitanju kotača naš je testni model imao za ovu verziju standardne 18-colne (7,5Jx18) lakometalne naplatke 'Leeds' sa zimskim gumama Continental WinterContact TS 870 P dimenzija 225/40R18 V XL. Imali smo i rezervni kotač smanjenih dimenzija T125/70R18 99M.

Njegova nova boja karoserije je Oryx Weiss Perleffekt bijela s bisernim efektom, koja je doplatna.

Unutrašnjost

Za razliku od modela 1.5 TSI 4Life koji smo nedavno testirali, naš ovotjedni Golf Edition 50 krase detalji kao što su logotipi 'Edition 50' na prednjim letvicama u pragovima i donjem segmentu kola upravljača, obloge papučica od brušenog plemenitog čelika i crna krovna obloga naglašavaju ekskluzivnost u unutrašnjosti.

Dio proširene opreme osim toga su novi vrhunski infotainment sustav 'Discover' s navigacijskom funkcijom, sustav pokretanja i zaključavanja bez ključa 'Keyless Entry', potpora za govorne naredbe IDA, odabir profila vožnje i alarmni uređaj protiv krađe.

Naš testni model je imao Soul, sivu boju unutrašnjosti, a tu su i dekorativni umeci 'Nature Cross Brushed' na instrument ploči i oblogama prednjih vratiju. Upotrebom prirodnog govora, IDA se može upotrebljavati ne samo za upravljanje funkcijama kao što su klima-uređaj, telefon ili navigacijski sustav, već i za pristup online informacijama iz svih zamislivih područja – od vremenske prognoze do pitanja opće kulture.

Mi smo imali i Paket 'Winter' koji uključuje višenamjenski grijani upravljač presvučen kožom, s funkcijom izmjene stupnjeva prijenosa, grijanje prednjih sjedala te indikator razine tekućine za pranje vjetrobranskog stakla. Imali smo i aluminijske sportske papučice. Tu je i doplatni, vrlo efektni panoramski krovni otvor, izvana crne boje koja je odličan kontrast s bijelom bojom karoserije. Električna parkirna kočnica s 'Auto Hold' funkcijom na središnjoj konzoli funkcionalno i estetski se uklapa s sklopkom DSG mjenjača.

Što se sjedala tiče, imali smo vrhunska sportska ergoActive prednja sjedala. Sjedalo vozača je električno podesivo, s memorijskom funkcijom i podesivom potporom za bedra, i s funkcijom masaže. Oba prednja sjedala imaju potporu za kralježnicu. Sjedala su standardno presvučena crnom Soul tkaninom s uzorkom.

Mjesta straga, unatoč kompaktnim dimenzijama vozila, ima za troje odraslih putnika, iako će se onaj u sredini morati malo stisnuti. Sve izgleda prilično dotjerano.

Imali smo serijsko ambijentalno osvjetljenje u 10 boja te automatski klima uređaj Air Care Climatronic s tri zone regulacije i kontrolama straga.

Rekli smo i kod modela 1.5 TSI 4Life da su hardver i softver infotainment sustava modela Golf potpuno novi. Temelje se na četvrtoj generaciji modularnog infotainment sustava (MIB4), za razliku od prethodnog MIB3 sustava. Upravljanje je značajno poboljšano i pojednostavljeno zahvaljujući potpuno novoj grafici i novoj strukturi izbornika dodirnog zaslona.

Vozač može dodijeliti omiljene funkcije izravnog pristupa velikim područjima gornje trake i početnog zaslona. Velika prednost: kada vozač otvara različite funkcije u obliku aplikacija na početnom zaslonu, individualno namjestiva gornja traka i statična donja traka stalno se prikazuju na zaslonu. To znatno pojednostavljuje upravljanje. Osim toga, novi MIB4 sustavi su vrlo brzi.

Imali smo i vrlo intuitivni infotainment sustav sa zaslonom 16:9 u vrhunskoj verziji Discover dijagonale 32,8 cm (12,9 inča). Novi MIB4 zasloni u stilu tableta dizajnirani su kako bi bili vizualno samostojeći (kao u novim VW modelima Tiguan ili npr. Passat). U sklopu toga, dodirni klizači za upravljanje temperaturom i glasnoćom također su novorazvijeni; sada nude poboljšanu ergonomiju upotrebe i osvijetljeni su.

Naš model je serijski bio opremljen s naprednim digitalnim instrumentima: Digital Cockpit Pro (dijagonala zaslona: 26 cm / 10,2 inča). Vozač može upotrebljavati odgovarajuće gumbe na novom višenamjenskom kolu upravljača za postavljanje dvije različite osnovne grafičke konfiguracije (profili informacija): Classic s okruglim instrumentima i Progressive s pločicama za prikaz.

Područje između okruglih instrumenata ili pločica može se slobodno dodijeliti – na primjer, navođenju rute navigacijskog sustava ili prikazima sustava potpore za vozača. Područja unutar okruglih instrumenata i pločica mogu se ispuniti različitim informacijama.

Osim toga kabina testnog Edition 50 modela je serijski opremljena s 2 LED svjetla za čitanje sprijeda i 2 straga, s 2 USB priključaka (Type C) sprijeda, 2 USB priključka (Type C) straga (samo za punjenje), kao i audio sustavom sa 6+1 zvučnika. Tu su i Isofix priprema za dvije dječje sjedalice na stražnjoj klupi te Isofix priprema na suvozačkom sjedalu (kompatibilna sa i-Size).

Sustavi potpore za vozača i sigurnost

Rekli smo već u najavi osvježenog Golfa 8, nova značajka je sustav potpore pri parkiranju Park Assist Pro. Sustav vozilima omogućuje ulazak i izlazak iz parkirnih mjesta pomoću smartphonea. Vozač upravlja postupkom parkiranja izvan vozila svojim smartphoneom; Golf samostalno upravlja, koči i ubrzava unutar unaprijed postavljenih parametara. Druga dodatna značajka je sustav Area View – spajanjem četiri kamere stvara se pogled od 360 stupnjeva, a odgovarajuća se slika prenosi na dodirni zaslon infotainment sustava.

Od serijske opreme smo u našem Edition 50 modelu imali sljedeće: Lane Assist' asistenciju prilikom nehotičnog prelaska uzdužnih linija vozne trake; Automatsko održavanje razmaka ACC 'Stop & Go' –'Front Assist', city kočnicu u nuždi sa sustavom prepoznavanja pješaka i biciklista; Automatsko podešavanje visine svjetlosnog snopa; kameru za vožnju unatrag.

Tu su nadalje i: Pomoć pri kretanju uzbrdo; Prediktivni limitator brzine; Centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem 'Keyless-Start' bez SAFELOCK-a; Detekciju umora vozača - upozorenje na zaslonu putnog računala; Elektronsku blokadu diferencijala XDS; Elektronsku blokadu motora protiv otuđenja; ESP - elektronski program stabilnosti; Sustav prepoznavanja prometnih znakova- Dynamic Road Sign Display; Sustav za prepoznavanje pješaka; Ultrazvučnu pomoć pri parkiranju parkpilot, sprijeda i straga; Upozorenje za nevezane sigurnosne pojaseve, sprijeda i straga; Potpora prilikom skretanja i potpora za izbjegavanje prepreka.

Tu su naravno i zračni jastuci za glavu sprijeda i straga, uključujući bočne zračne jastuke sprijeda i centralni zračni jastuk. Kao i zračni jastuk za vozača i suvozača, suvozački s mogućnošću deaktiviranja.

VW Golf 8 PA 1.5 eTSI DSG 50 Edition
  • VW Golf 8 PA 1.5 eTSI DSG 50 Edition
  • VW Golf 8 PA 1.5 eTSI DSG 50 Edition
  • VW Golf 8 PA 1.5 eTSI DSG 50 Edition
  • VW Golf 8 PA 1.5 eTSI DSG 50 Edition
  • VW Golf 8 PA 1.5 eTSI DSG 50 Edition
    +56
VW Golf 8 PA 1.5 eTSI DSG 50 Edition Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Pogonski sklop 1.5 eTSI DSG snage 150 KS

Naš je testni model imao eTSI djelomično hibridni pogon (mild) s benzinskim 1.5-litrenim (1498 cm³) 4-cilindričnim turbo motorom (1.5 TSI evo2) snage 150 KS (110 kW), uz najveći okretni moment od 250 Nm pri 1500-3500 okr./min.

Pogon je na prednja dva kotača, a uparen je s izvrsnim 7-brzinskim DSG mjenjačem.

Treba reći i kako vozač može birati između četiri načina vožnje: Eco, Comfort, Sport i Individual. Odabrani način se grafički jako lijepo vizualno prikazuje na središnjem infotainment zaslonu.

Sam motor uključuje i aktivno upravljanje cilindrima (ACT plus). Kao djelomično hibridni pogon, benzinski motor povezan je s 48 V litij-ionskom baterijom i 48 V starter generatorom pokretanim remenom. 1.5 eTSI motor nudi posebno dobre performanse pri kretanju i visoku učinkovitost budući da se motor opetovano potpuno deaktivira zahvaljujući električnim komponentama. U tim fazama, naš model vozi bez emisija iz motora.

Što se ubrzanja od 0 do 100 km/h tiče, ono je 8,4 s, a krajnja brzina moćnih 224 km/h. Kad je riječ o emisijama CO2 u kombiniranim uvjetima one iznose 122 g/km, a potrošnja je umjerenih 5,3 l/100 km/h (sve WLTP). Volumen spremnika benzinskog goriva je 50 litara.

Za kraj, što se cijene tiče 1.5 eTSI DSG 110 kW (150 KS) Edition 50 sa svom dodatnom opremom je u trenutku testa stajao 40.216 eura.