test automobila

Vozili smo VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion R-Line: Top verzija s najjačim dizelašem i 4x4 pogonom

14.09.2024 u 23:01

Bionic
Reading

Pogoni ga dvolitreni četverocilindrični turbodizelski motor sa 193 KS (142 kW) i 400 Nm. Uparen je sa 7-brzinskim DSG mjenjačem s dvije spojke. Ubrzanje od 0-100 km/h je 7,7 s, a krajnja brzina 220 km/h, uz emisije CO2 od 161-194 g/km i potrošnju umjerenih 6,1-7,4 l/100 km/h

Nakon svjetske premijere nove, treće generacije VW Tiguana u rujnu prošle godine te nakon hrvatske u travnju ove godine imali smo priliku voziti već tri različite verzije ovog modela. Prvo smo isprobali turbodizelski Tiguan 2.0 TDI DSG Elegance 110 kW (150 KS), potom smo na testu imali blagohibridni benzinski Tiguan NF 1.5 eTSI DSG Life Plus sa 150 KS.

Oba su modela imala i 7-brzinski automatizirani DSG mjenjač, baš kao i cijela linija novog Tiguana jer ručni mjenjač je otišao u prošlost, barem kad je riječ o ovom Volkswagenovom modelu. Kad na tržište stignu najavljena dva plug-in hibridna modela eHybrid od 150 kW (204 KS) i 200 kW (272 KS) imati će 6-brzinski automatizirani DSG mjenjač.

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion R-Line 193 KS (142 kW) Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Treći model koji smo imali na testu je i turbodizelska top verzija Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion R-Line snage 193 KS (142 kW), a posebnost ove verzije je pogon na sva četiri kotača 4Motion.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Kao što smo već nekoliko puta naglasili, vanjski stil treće generacije Tiguana temeljen je na uspješnim postavkama prethodne dvije generacije ovog SUV-a. No stvoren je potpuno novi dizajn karakterističan za Volkswagen, a ipak potpuno nov.

Sprijeda je novi Tiguan viši nego prije, što mu daje markantniji izgled. Istovremeno, prednji kraj odmah vizualno ističe da je riječ o aerodinamičkom SUV vozilu s koeficijentom otpora zraka od samo 0,28. U usporedbi s prethodnikom (cd vrijednost od 0,33), primjetno je da poklopac motora ima atletski i organski prijelaz u bočno područje. Prema naprijed, lagano pada prema prednjim svjetlima. Dok je Tiguan druge generacije imao visoku i otvorenu masku hladnjaka u klasičnom stilu, novi Tiguan ima vodoravnu traku prekrivenu staklom ispod poklopca motora između znatno ravnijih LED glavnih svjetala.

Ovisno o verziji glavnih svjetala, područje prekriveno staklom lijevo i desno od Volkswagen oznake ima LED traku. To novom modelu Tiguan daje jedinstveni dizajn svjetala za dnevnu i noćnu vožnju. Prava rešetka hladnjaka s otvorima za zrak nalazi se u braniku. S lijeve i desne strane prednjeg branika nalaze se zračne zavjese koje aerodinamički usmjeravaju protok zraka prema kućištima kotača, istovremeno hladeći kočnice.

Što se stukture tiče, treći Tiguan se temelji na najnovijem evolucijskom stupnju modularne poprečne platforme: MQB evo. Nova tehnološka dostignuća ostvarena ovom platformom poboljšavaju Tiguan u praktički svakom području. Nova adaptivna regulacija voznog postroja DCC Pro optimizira udobnost i dinamiku. Najnovija generacija sustava potpore za parkiranje (Park Assist) automatizira vožnju pri ulasku i izlasku iz parkirnih mjesta.

Tiguan je i prvi MQB model koji je dostupan s novorazvijenim IQ.LIGHT HD matrix glavnim svjetlima, što je doplatna opcija u naše testnom R-Line modelu. U toj opciji je uključena 'Dynamic Light Assist' kontrola dugog svjetla, što znači automatsko paljenje i gašenje dugog svjetla ovisno o nadolazećim vozilima, odnosno svjetlosnim uvjetima

Interaktivni sustav osvjetljenja također je paralelno razvijen za model Touareg – oba Volkswagen SUV-a stoga dijele isti osnovni dizajn glavnih svjetala. HD stoji za 'High Definition', što znači visoku rezoluciju izvora svjetlosti.

Naš je model imao i doplatni paket 'Black Style' u što su uključeni: Volkswagen R - laminirana sigurnosna stakla na vratima, uz poboljšano prigušenje vanjske buke i dodatno zatamnjena bočna stakla straga i stražnje staklo, branici u R-Line stilu, krovni nosači uzdužni crni, crne dekorativne lajsne oko bočnih prozora, kućišta vanjskih ogledala lakirana u crnoj boji. Isto tako, oznaku 'R' smo imali na prednjoj masci i na prednjim vratima.

Gledano sa strane, dizajn modela Tiguan postao je izražajniji i evidentno naglašenije atletski. Dok je prethodnu verziju karakterizirala kontinuirana karakterna linija u visini ručki vrata na bočnom dijelu, novi model ima zakrivljeno udubljenje iznad prednjih i stražnjih blatobrana, što daje snažne ramene dijelove. Same ručke vrata su spuštenije. Kao i na prednjem kraju, linije i modulacije na površinama također su organskije i stoga puno napetije, drugim riječima novi Tiguan sad ima sportski struk.

A stupovi i vjetrobransko staklo izgledaju ravnije, čineći poklopac motora dužim i snažnijim. Straga su C stupovi nagnuti prema naprijed – stilski element koji modelu Tiguan daje dinamički štih. Linija krova novog modela proširena je krovnim spojlerom koji se proteže daleko u stražnji dio. Zajedno s elementima bočnog protoka zraka na D stupovima, to smanjuje turbulencije straga i optimizira aerodinamiku. Vanjska zrcala također su savršeno aerodinamički uravnotežena.

Novi stražnji kraj modela Tiguan također ima upečatljiv dizajn. Na vrhu, veliki krovni spojler i bočni elementi za usmjeravanje zraka na C stupovima elementi su koji definiraju stil. Nova značajka dizajna SUV-a je kontinuirana horizontalna traka LED stražnjih svjetala. Napomenimo kako je u dvije top specifikacije Elegance i R-Line (u našem slučaju) ili u kombinaciji s višim verzijama glavnih svjetala, LED traka između sklopova stražnjih svjetala također je osvijetljena kao sprijeda. Poklopac prtljažnika s električnim upravljanjem proteže se prema dolje do branika što je serijska značajka na modelu Tiguanu Elegance. Obje top verzije imaju upečatljive kromirane elemente u donjem dijelu branika.

Što se vanjskih dimenzija tiče, novi je Tiguan 30 mm duži (4539 mm) od svog prethodnika, (bez krovnih nosača) no visina je tek neznatno porasla za 4 mm (1639 mm), sa krovnim nosačima 1657 mm. Širina (1842 mm) (s otvorenim retrovizorima 2140 mm) i međuosovinski razmak (2681 mm) ostali su isti. Visina od podloge je lijepih 176 mm. Naš 4Motion model je imao nešto bolje terenske kuteve od običnog Tiguana s pogonom na dva kotača: prilazni 17°, odlazni 20,4°, kut pregiba 17,2°. Krug okretanja je 11,7 metara.

Kapacitet prtljažnika nove generacije pokazuje koliko je dobro iskorišten prostor: iako je SUV samo malo dulji, obujam prtljažnika verzija s pogonskim sklopom eTSI, TSI i TDI povećan je za 37 l na 652 l (natovaren do visine naslona stražnjih sjedala). Kads e preklope nasloni stražnjih sjedala volumen raste do 1650 litara. Stražnja se klupa može pomicati naprijed-natrag i moguće je namjestiti kut naslona. Izvrstan prostor za glavu poboljšan je za dodatnih 9 mm sprijeda (1058 mm) i za 10 mm straga (1022 mm).

Što se težine vozila tiče, naš je testni model težio 1816 kg, u što je uključena masa vozača od 75 kg kao i masa 90 posto punjenja rezervoara te masa dodatne opreme. Inače, naš testni model može vuči kočenu prikolicu (uspon 12 posto) od 2200 kg, nekočenu od 750 kg. A imali smo i doplatnu kuku za vuču, električno otklopivu uključujući 'Trailer Assist' funkciju.

Kad je riječ o kotačima, naš je testni model imao Volkswagen R doplatne 20-colne lakometalne sjajno-crne naplatke 'York' (8Jx20), s ljetnim gumama Contiental ContiSportContact 5 dimenzija 255/40R20 V XL. Umjesto rezervnog kotača smo u prtljažniku imali Tire Mobility set s 12V kompresorom i sredstvom za krpanje gume.

Naš je testni model imao doplatnu Cipressino Green zelenu metalik boju karoserije.

Unutrašnjost

Pri predstavljanju nove generacije smo već rekli kako je Volkswagen potpuno redizajnirao interijer modela Tiguan. Tako interijer novog modela Tiguan karakteriziraju dodatna poboljšanja kvalitete i optimiziran osjećaj na dodir svih materijala te vrlo čist i ergonomski dizajn instrumente ploče, obloga vrata i sjedala. Uz to, upotrebljava se potpuno nova platforma upravljanja i prikaza temeljena na četvrtoj generaciji modularne infotainment platforme (MIB4). Volkswagen je značajno poboljšao izgled digitalnog cockpita u usporedbi s prethodnim modelom. To se posebno odnosi na infotainment sustav i upravljanje klima-uređajem. Obje su značajke sada integrirane u jednu komponentu i smještene su puno više u vozilu.

Zajedno sa serijskim digitalnim instrumentima, svi zasloni novog modela Tiguan nalaze se na jednoj vizualnoj osi i na taj su način jednostavniji i pregledniji za rukovanje. Zaslon infotainment sustava blago je okrenut prema vozaču, tako da ga može vidjeti krajičkom oka i njime lako upravljati. Poput digitalnih instrumenata (digital cockpit), infotainment sustava i upravljanja klima uređajem, i dizajn head-up zaslona potpuno je nov. Za razliku od prethodne verzije sa sustavom koji je prikazivao informacije na malom zaslonu od pleksiglasa, novi Tiguan ima head-up zaslon vjetrobranskog stakla. Informacije se projiciraju na vjetrobransko staklo i time u virtualni prostor ispred modela Volkswagen. Tiguan je također jedini model marke Volkswagen opremljen višenamjenskim prekidačem za iskustvo vožnje s intuitivnim upravljanjem.

Veličina novog serijskog infotainment zaslona modela Tiguan je 285,6x160,6 mm (dijagonala od 12,9 inča ili 32,8 cm) s 1920x1080 piksela (kao u slučaju prethodno testiranog modela 1.5 eTSI DSG Life Plus). No mi smo imali zaslon veličine 332,07x185,79 mm (15 inča ili 38,1 cm) s 2240x1260 piksela. Vizualno samostojeći zaslon karakteriziraju novorazvijena grafika i struktura izbornika, intuitivna i jednostavna za rukovanje.

Dijagonala zaslona digitalnog cockpita ispred vozača iznosi 26,o cm (10,25 inča) s 1280x480 piksela. Zahvaljujući novom površinskom premazu za smanjenje refleksije i odsjaja, cockpit ima ravan dizajn i integriran je u instrumentnu ploču poput vodoravno usmjerenog tablet računala jer više nema potrebe za prevjesom na vrhu koji bi pružao sjenu.

Mi smo imali doplatni navigacijski sustav 'Discover Pro Max', koji uključuje: head-up zaslon, IDA govorna asistentica i pojačivač glasa, 2 USB-C priključka sprijeda, 2 USB-C utičnice za punjenje na središnjoj konzoli straga, kapacitet punjenja do 45 W, pripremu za telefon 'Comfort' s mogućnošću induktivnog punjenja.

IDA govorna asistentica također je nova. Omogućuje jednostavno upravljanje brojnim funkcijama vozila i infotainment sustavom korištenjem prirodnog govora. K tomu, IDA odgovara na pitanja o svim mogućim temama. U tu svrhu, sustav pristupa online bazama podataka i, kao novoj značajci, ChatGPT-u (umjetna inteligencija, AI). ChatGPT će biti dostupan kao update.

Središnja konzola nudi više prostora za odlaganje jer se – kao na modelima ID.7 i ID. Buzz – promjene stupnjeva prijenosa sada provode pomoću prekidača na stupu upravljača s intuitivnim načinom upravljanja: prekidač se okreće prema naprijed u položaj 'D' za vožnju naprijed i nazad do 'R' za vožnju unatrag, dok se parkirna kočnica aktivira pritiskom na bočnu stranu prekidača. I kao u modelu ID.7, Tiguan također ima novi, višenamjenski upravljač presvučen kožom na stupu upravljača na lijevoj strani za funkcije pokazivača smjera i brisača vjetrobranskog stakla. Dodatni prostor u središnjoj konzoli upotrebljava se, primjerice, za već spomenute dvije ladice za indukcijsko punjenje smartphonea (15 W, hlađene) i dva USB-C priključka (kapacitet punjenja od 45 W).

Moderan i praktičan prekidač za iskustvo vožnje i IDA reinterpretacija je prekidača 4MOTION Active Control iz prethodnog modela i nalazi se sada u sredini središnje konzole. Višenamjenskim se prekidačem sada ne upravlja samo profilima i modusima vožnje, već i glasnoćom zvuka i unaprijed konfiguriranom opcijom 'Atmospheres'. Ova opcija kombinira postavke pozadinskog osvjetljenja i audiosustava radi stvaranja širokog raspona svjetlosnih i audiougođaja.

Dodatno su uključeni popisi pjesama iz servisa za reprodukciju glazbe Spotify i Apple Music savršeno usklađeni s odgovarajućom atmosferom. Mogu se aktivirati načini rada Lounge, Energetic, Joy, Minimal i Me. Lounge, primjerice, karakteriziraju prigušene boje, tihi zvukovi i klasična glazba. Suprotno tome, Energetic uključuje više boja, zvukovi su glasniji, a pjesme na popisu za reprodukciju življe. Uz novi govorni asistent IDA, funkcije vozila i infotainmenta, kao što je glasnoća zvuka, jednostavno je upravljati prirodnim govorom.

Naš je testni model imao boju unutrašnjosti Soul-Black, uz doplatnu kožnu opremu 'Varenna' kod koje su umetci prednjih sjedala i vanjskih stražnjih sjedala presvučena kožom. Imali smo i izvrsna ergoActive električno podesiva prednja sjedala s memorijskom funkcijom. Ona nude električno podešavanje (do 14 smjerova, ovisno o modelu i opremi). Između ostalog, opremljena su pneumatskom lumbalnom potporom s namještanjem u četiri smjera i novom funkcijom pneumatske masaže s 10 komora – značajke koje se inače obično nalaze u modelima premium klase.

Osim toga, sjedala ergoActive Plus imaju neovisno grijane površine sjedala i naslona, kao i ventilaciju sjedala. Vozač može upotrebljavati infotainment sustav za programiranje automatskog uključivanja grijanja ili ventilacije sjedala kada se postigne zadana vanjska temperatura.

Mi smo u R-Line opreme imali i višenamjenski sportski upravljač s oznakom 'R', presvučen kožom, grijan, kao i aluminijske papučice te aluminijske ulazne letvice.

Mjesta straga ima za troje odraslih, iako je središnje sjedalo izvedeno kao pomoćno. Stražnja klupa asimetrično je djeljiva, preklopiva, podesiva po dužini, sa središnjim naslonom za ruke i otvorom za utovar dugačkih predmeta.

Treba reći kako smo imali doplatni panoramski krovni otvor, kao i izvrsni doplatni sound sistem 'Harman Kardon' koji uključuje digitalno 16-kanalno pojačalo, 10+1 zvučnik (Subwoofer), ukupna snaga sustava je 700 W.

Sustavi potpore i sigurnosti

Model Tiguan u ponudi je s dodatno razvijenim asortimanom najsuvremenijih sustava potpore. Ovisno o verziji opreme, to uključuje opcijski ili serijski Park Assist Plus, novu funkciju memorije za sustav potpore pri parkiranju (Park Assist). Osnovna funkcija potpore Park Assist Plus je sustav koji je poznat iz drugih Volkswagen vozila i omogućuje potpomognutu vožnju u paralelna ili bočna parkirna mjesta. Jednako je moguća i potpomognuta vožnja iz paralelnih parkirnih mjesta. SUV u tu svrhu preuzima kontrolu nad ubrzavanjem, kočenjem i upravljanjem. Nova značajka je funkcija memorije za poboljšani sustav potpore za parkiranje (Park Assist Plus).

Ovom značajkom sustav bilježi zadnjih 50 prijeđenih metara, a time i situaciju parkiranja. Manevar parkiranja može se pohraniti kada se Tiguan zaustavi. Kad vozilo opet dođe u tu poziciju, automatski nudi preuzimanje parkiranja. Moguća je i nezavisna vožnja iz parkirnih mjesta. Moguće je pohraniti do 5 parkirnih manevara.

Naš je testni model 2.0 TDI DSG 4Motion R-Line imao serijske: Side Assist - pomoć pri promjeni vozne trake; Rear Traffic Alert - upozorenje na vozila koja se nalaze u 'mrtvom'kutu; ACC 'Stop& Go' automatsko održavanje razmaka; Paket 'Assistance' (uključuje Front Cross Traffic Assist - Kameru za vožnju unatrag - Prediktivni limitator brzine - Višenamjensku kameru (senzor), senzor za sustave asistencije - Sustav prepoznavanja prometnih znakova, Dynamic Road Sign Display - Isofix pripremu za dvije dječje sjedalice na stražnjoj klupi + Isofix pripremu na suvozačkom sjedalu (kompatibilna sa i-Size) - 2 sigurnosna pojasa sprijeda učvršćena u 3 točke, podesiva po visini, sa zatezačima - Sigurnosne pojase učvršćeni u 3 točke, straga, sa zatezačima - Potpora prilikom skretanja i potpora za izbjegavanje prepreka - Zračni jastuk za vozača i suvozača, suvozački s mogućnošću deaktiviranja – Bočne zračne jastuke naprijed i straga, zračne jastuke za glavu (zavjesa), središnji zračni jastuk - Lane Assist, asistencija prilikom nehotičnog prelaska uzdužnih linija vozne trake - Front Assist, city kočnica u nuždi, sustav prepoznavanja pješaka i biciklista - Park Assist Plus - Park Distance Control sprijeda i straga - Pomoć pri kretanju uzbrdo.

Uz sve gore navedeno smo imali i doplatni Paket 'Comfort' sa SAFELOCK-om, memoriju rute parkiranja za Park Assist, sistem centralnog zaključavanja i pokretanja motora bez ključa 'Keyless Access', Easy Open & Close, otvaranje vrata prtljažnika virtualnom pedalom, alarmni uređaj s nadzorom unutrašnjosti i nagiba vozila. Kao i doplatni paket 'IQ.DRIVE' koji uključuje Area View uz kameru za vožnju unatrag, Travel Assist, Lane Assist, Emergency Assist' el. preklopiva vanjska osvrtna zrcala, grijana, sa memorijom; proaktivna zaštita putnika.

Volkswagen je razvio novo centrifugalno njihalo za sustav 4MOTION koje neutralizira vibracije i optimizira akustični komfor. Osim toga, najnovija spojka 4MOTION s inteligentnim sustavom upravljanja energijom koristi se na stražnjoj osovini. Kada, primjerice, vučete prikolicu, automatski se aktivira profil vožnje prikolice za optimalnu kontrolu raspodjele snage između prednje i stražnje osovine za rad s prikolicom.

Dakle, sustav potpore Trailer Assist automatski kontrolira kut upravljanja prikolicom tijekom vožnje unatrag pomoću aktivne intervencije upravljanja. Potpora za manevriranje prikolicom (Trailer Assist) omogućuje vozaču da više ne mora razmišljati o složenom zadatku okretanja upravljača ulijevo kako bi prikolica skrenula udesno (i obrnuto) kada vozi unatrag s prikolicom na vozilu.

  • +54
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion R-Line 193 KS (142 kW) Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Pogonski sklop 2.0 TDI DSG 4Motion

Rekli smo već u nekoliko navrata kako novi Tiguan ima široku paletu pogonskih sklopova. Četiri od osam verzija motora su novi hibridni pogoni. Spektar se proteže od dva cjenovno povoljnija i ekonomična 48 V blaga hibrida (eTSI) do dva plug-in hibridna pogonska sustava nove evolucijske faze (eHybrid). Nudeći električni doseg od otprilike 100 km, ovi plug-in hibridni pogoni čine novi Tiguan električnim vozilom za svaki dan.

Naš je testni model imao dvolitreni četverocilindrični turbodizelski motor 2.0 TDI (serije EA288 evo) snage 193 KS (142 kW), najvećeg okretnog momenta od 400 Nm pri 1750-3250 okr./min. Rekli smo već da je ovaj motor uparen sa 7-brzinskim DSG mjenjačem s dvije spojke, a osim toga naš model ima 4Motion pogon na sva četiri kotača. Ručica mjenjača je iza kola volana, a postoji i mogućnost ručnog mijenjanja brzina polgicama iza kola volana.

Ovim sustavom se raspoređuje snaga između prednje i stražnje osovine, kao i između pojedinačnih kotača. Do 100 posto pogonskog momenta može se usmjeriti na stražnju osovinu, a čak 85 posto na jedan kotač.

Ubrzanje našeg modela od 0-100 km/h je 7,7 s, a krajnja brzina 220 km/h. Volkswagen deklarira emisije CO2 u kombiniranim uvjetima od 161-194 g/km, a potrošnja je umjerenih 6,1-7,4 l/100 km/h (sve WLTP). Volumen spremnika benzinskog goriva je 58 litara.

Treba reći i kako vozač okretnom sklopkom na središnjoj konzoli može birati između čak šest načina vožnje: Eco, Comfort, Sport, Individual, Offroad i Snow. Odabrani način se grafički jako lijepo vizualno prikazuje na središnjem infotainment zaslonu.

Elektroničko upravljanje voznim postrojem

MQB evo predstavlja osnovu za novu generaciju voznog postroja za model Tiguan. Uz brojne pojedinačne mjere, Volkswagen je razvio novu generaciju DCC adaptivne regulacije voznog postroja za svoj najprodavaniji model, opcijski 'DCC Pro'. K tomu je model Tiguan sada opremljen upravljanjem dinamikom vozila (Vehicle Dynamics Manager). Naš je model imao i standardni elektromehanički servo upravljač, ovisan o brzini kretanja (servotronic).

Sustav upravlja funkcijama elektroničke blokade diferencijala (XDS) i komponentama bočne dinamike kontroliranih amortizera u sustavu 'DCC Pro'. Zahvaljujući upravljanju dinamikom vozila (Vehicle Dynamics Manager), koje provodi intervencije kočenja specifične za kotače i selektivne prilagodbe tvrdoće amortizera za kotače, karakteristike upravljanja su neutralnije, stabilnije, agilnije i preciznije. Osnovna arhitektura voznog postroja sastoji se od prednje MacPherson osovine i stražnje osovine s četiri spone.

Za kraj, cijene se novog Tiguana kreću od verzije Plus s 2.0 dizelskim motorom 110 kW (150 KS) od 36.896,79 eura, a u benzinskoj varijanti 1.5 eTSI u varijanti Life od 35.770,79 eura. U varijanti Elegance s dostupnim benzinskim 1.5 eTSI motorom 110kW (150 KS) cijene kreću od 40.466,82 eura te dizelskim motorom od 44.729,45 eura. R-Line varijanta opreme s dizelskim motorom kreće od 46.706,76 eura. Elegance varijanta s dostupnim pogonom na sva četiri kotača 4Motion te 2.0 TDI motorom od 142 kW (193 KS) kreće od 51.613,35 eura, dok u R-Line opremi 4Motion s istim motorom kreće od 53.629,88 eura. Ostali motori bit će dostupni kasnije.

Naš testni model 2.0 TDI DSG 4Motion R-Line snage 193 KS (142 kW) s jako bogatom dodatnom opremom stoji 70.209,72 eura (uključeni PDV i PPMV).