Nova verzija Euro 7 značiti će da osobni automobili podliježu sličnim zahtjevima za emisiju kao prema trenutnim propisima Euro 6, umjesto nametanja drastično strožih ciljeva i obavezne ugradnje skupe nove tehnologije pogona protiv koje se nekoliko velikih proizvođača pobunilo
Europski Parlament je danas objavio kako su njegovi zastupnici spremni započeti razgovore s vladama EU-a o novim pravilima za smanjenje emisija u cestovnom prometu za osobne automobile, kombije, autobuse i kamione.
Nova uredba ažurirat će trenutna ograničenja za emisije ispušnih plinova (kao što su dušikovi oksidi, čestice, ugljični monoksid i amonijak) i uvest će nove mjere za smanjenje emisija iz guma i kočnica te povećati trajnost baterije.
Nova verzija Euro 7 značiti će da osobni automobili podliježu sličnim zahtjevima za emisiju kao prema trenutnim propisima Euro 6, umjesto nametanja drastično strožih ciljeva i obavezne ugradnje skupe nove tehnologije pogona protiv koje se nekoliko velikih proizvođača pobunilo.
Zastupnici Europskog parlamenta slažu se s razinama koje je Komisija predložila za emisije štetnih tvari za osobne automobile i predlažu dodatnu raščlambu emisija u tri kategorije za laka gospodarska vozila na temelju njihove težine. Također predlažu stroža ograničenja emisija ispušnih plinova izmjerenih u laboratoriju i u stvarnim uvjetima vožnje za autobuse i teška vozila. Parlament također želi uskladiti EU-ove metodologije izračuna i ograničenja za emisije čestica kočnica i stope habanja guma s međunarodnim standardima koje trenutno razvija Gospodarska komisija Ujedinjenih naroda za Europu.
Više detalja potražite u ovom nedavnom priopćenju za javnost.
Citat
Izvjestitelj Alexandr Vondra (ECR, Češka) je rekao: 'Uspješno smo uspostavili ravnotežu između ekoloških ciljeva i vitalnih interesa proizvođača. Bilo bi kontraproduktivno provoditi politike zaštite okoliša koje štete i europskoj industriji i njezinim građanima. Našim kompromisom služimo interesima svih uključenih strana i klonimo se ekstremnih pozicija.'
Konferencija za novinare
Izvjestitelj Alexandr Vondra izvijestio je novinare nakon glasovanja u četvrtak, 9. studenoga, u 13.30 po srednjoeuropskom vremenu, u prostoriji za konferencije za novinare Anne Politkovskaya (SPAAK 0A50) u Bruxellesu. Prijenos uživo i snimku konferencije za novinare ste mogli pratiti na stranicama Parlamenta.
Sljedeći koraci
Parlament je sada spreman započeti razgovore s vladama EU-a o konačnom obliku zakona.
Pozadina
Dana 10. studenoga 2022. Komisija je predložila strože standarde za emisije onečišćujućih tvari u zrak za vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem, bez obzira na gorivo koje se koristi. Trenutna ograničenja emisija primjenjuju se na automobile i kombije (Euro 6) te na autobuse, kamione i druga teška vozila (Euro VI). Kao novost, prijedlog Euro 7 bavi se emisijama koje nisu ispušni plinovi (mikroplastika iz guma i čestice iz kočnica) i uključuje zahtjeve koji se tiču trajnosti baterije.
Usvajanjem ovog izvješća Parlament odgovara na očekivanja građana da se promiče kupnja električnih vozila koja su u skladu sa standardima dobrog vijeka trajanja baterije, da se unaprijedi razvoj digitalne i električne infrastrukture i da se smanji energetska ovisnost EU-a o stranim akterima, kao što je izraženo u prijedlozima 4(3), 4(6), 18(2) i 31(3) zaključaka Konferencije o budućnosti Europe.
Tportal je i na WhatsAppu
Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'