Od 2020 na snagu stupaju strože ekološke norme EU koje zahtijevaju od proizvođača automobila da zadrže prosjek emisije CO2 flote ispod 95 grama po kilometru
Do 2015 proizvođači su nadmašili propisanu kvotu, te su automobili emitirali u prosijeku 118,5 grama CO2 po kilometru, premda je EU propisivala granicu od 135 g/km.
U međuvremenu je prodaja većih, težih i rastrošnijih SUV-ova eksplodirala, dok su dizelaši, koji emitiraju manje CO2 od benzinaca, izgubili na popularnosti zbog Volkswagenove afere Dieselgate.
Tako je prošle godine po prvi put prosječna emisija CO2 lakih motornih vozila na razini EU skočila na 122,9 grama po kilometru, odnosno 8 grama više od ciljane.
Iako proizvođači pokušavaju progurati hibridne i električne automobile kako bi nadomjestili pad prodaje dizelaša, analitičari vjeruju da će kazne EU teško biti izbjegnute.
Navodno bi industriju moglo pritisnuti više od 14 milijardi eura troška, budući da će proizvođači morati plaćati po 95 eura kazne za svako vozilo koje probije kvotu.