Kagami-Mochi

Znate li u čemu su dizajneri Lexusa pronašli inspiraciju za dizajn modela LBX?

16.08.2024 u 15:33

Bionic
Reading

U drevnom Japanu, stanovnici su vjerovali da mochi ima božansku prisutnost te se smatrao svetom hranom koja se jela za zdravlje i sreću

Japanska marka Lexus poznata je po svojim premium modelima automobila, a od samih su početaka u Lexus duboko ukorijenjene japanska filozofija, kultura te njihova bogata tradicija. Svaki Lexusov model u sebi ima nešto 'tipično japansko', a niti posljednji model, gradski crossover LBX, nije bio lišen dijela Japana u sebi.

Najmanji i najmlađi model u Lexusovoj floti od svoje se starije braće najviše razlikuje u dimenzijama. Riječ je o gradskom crossoveru kompaktnih dimenzija koji je napravljen za europsko tržište, uvažavajući potrebe i preferencije europskih vozača.

Lexus LBX - dinamično predstavljanje Izvor: Promo fotografije / Autor: Lexus

No, iako manji od svoje braće, LBX, što je kratica za 'Lexus Breakthrough Crossover', u svojem DNA ima sve ono zbog čega volimo ovaj japanski brend - pouzdan je, siguran te ga krasi premium dizajn.

Inspiracija za dizajn bio je - kolač

Uz LBX je vezana i jedna zanimljiva priča oko dizajna. Naime, inženjerima je za LBX-ov uravnoteženi oblik, koji se najbolje vidi kada automobil pogledate sa stražnje strane, nadahnuće bio - kolač! Dizajnirajući ovaj model, inspiraciju na njegove proporcije inženjeri su pronašli u tradicionalnnom japanskom rižinom kolaču Kagami-Mochi. Kagami-Mochi je vrsta mochija, japanskog kolača koji se pravi od mljevene riže.

U drevnom Japanu, stanovnici su vjerovali da mochi ima božansku prisutnost te se smatrao svetom hranom koja se jela za zdravlje i sreću. Mochiji se danas jedu u svim prigodama, posebice u vrijeme raznih festivala, a uoči Nove godine, tradicionalno se priprema spomenuti Kagami-Mochi.

Nova godina u Japanu jedan je od najvažnijih događaja u zemlji. Sam doček zove se Omisoka, a po japanskom kalendaru novogodišnje je razdoblje poznato kao Shogatsu te se slavi od 1. do 3. siječnja.

Tradicija pripreme ovog kolača potječe iz 14. stoljeća, u razdoblju Muromachi. Za Japance, Kagami-Mochi ima puno simbolike i kulturnog značaja. U Japanu se vjeruje da će novogodišnji bog zvan Toshigami posjetiti vaš dom za Novu godinu, a ako mu ponudite Kagami-Mochi, donijet će vam sreću u godini koja dolazi.

Kao ključni ukras povodom japanske Nove godine, dva naslagana kolača od riže mogu simbolizirati susret prošle godine s nadolazećom. Vjeruje se da Kagami-Mochi označava preklapanje između sreće i bogatstva pa stoga donosi sreću i pozitivne odluke u Novoj godini.

Prema nekim tumačenjima, dva dijela ove tradicionalne slastice mogu predstavljati ravnotežu yina i yanga, što je sunce i mjesec.

Uravnoteženi oblik Kagami-Mochija u LBX-u se odražava u kompaktnoj kabini postavljenoj na snažnom podvozju, a što je vizualni znak koji implicira nisko težište i stabilno upravljanje.

Lexus LBX
  • Lexus LBX
  • Lexus LBX
  • Lexus LBX
  • Lexus LBX
  • Lexus LBX
    +85
Lexus LBX - dinamično predstavljanje Izvor: Promo fotografije / Autor: Daniel Reinhardt

Moderniji prednji kraj

Kada već spominjemo dizajn gradskog crossovera LBX, vrijedi spomenuti jednu veliku promjenu koja je došla s dolaskom ovog automobila. Naime, Lexusovi modeli poznati su po velikoj vretenastoj prednjoj rešetki, a koja je na LBX-u doživjela svojevrsni ‘make over’, pozazavši pritom naznake novog, modernijeg dizajnerskog smjera kojim Lexus planira ići.

LBX sada krasi jednostavna prednja rešetka bez okvira koja stvara vretenaste linije na karoseriji, a što vozilu pruža dinamičan izgled. Rešetka je sada učinkovitija po pitanju aerodinamike te omogućava jednostavni protok zraka oko cijelog automobila.

Novu dizajnersku priču sprijeda zaokružuje i novi svjetlosni potpis s dnevnim svjetlima i pokazivačima smjera koji su ugrađeni u dvofunkcionalne jedinice.

Stvarajući ovaj potpuno novi, pomalo i neočekivani model, Lexus je želio napraviti automobil koji će biti puno opušteniji i manje formalan izgledom. Željeli su da auto ima dozu razigranosti, da bude autentičan, a opet elegantan te da ljudi odmah osjete povezanost s njime, baš kao što su Japanci duboko povezani sa svojom tradicijom.