Njemački proizvođači sportske odjeće Adidas i Puma upozorili su u srijedu da im je prodaja u Kini snažno pala zbog koronavirusa a negativne posljedice epidemije počeli su osjećati i na drugim tržištima
Adidas i Puma ostvaruju gotovo trećinu prihoda u Aziji koja je proteklih godina bila veliko tržište za proizvođače sportske opreme, s visokim stopama rasta.
U regiji, posebno u Kini, smješteni i brojni njihovi podizvođači.
Adidas je u veljači upozorio da je od početka novogodišnjih praznika 25. siječnja njegovo poslovanje u kontinentalnoj Kini palo oko 85 posto na godišnjoj razini.
Danas su izvijestili da su počeli primjećivati prve naznake „blagog poboljšanja” poslovnih aktivnosti u Kini, no da se prodaja sada pogoršava u Japanu i Južnoj Koreji. Dodali su i da još nisu sigurni kakve će biti posljedice u drugim zemljama.
Procjenjuju da će im prihodi u Kini u prvom kvartalu pasti do milijardu eura. Operativna dobit trebala bi se smanjiti za 400 do 500 milijuna eura.
Puma je odvojeno objavila da više ne očekuje da će se njezino poslovanje u skorije vrijeme normalizirati, unatoč ohrabrujućim znakovima iz Kine. Istaknuli su i da odustaju od najavljenih smjernica za 2020. godinu, baziranih na pretpostavci da će kriza biti kratkog vijeka.
„S obzirom na trajanje situacije u Kini, negativni utjecaj u drugim azijskim zemljama, a sada i širenje na Europu i SAD, moramo, nažalost, zaključiti da se situacija neće normalizirati u skorije vrijeme”, priopćila je njemačka kompanija.
Azijska tržišta poput Singapura, Malezije, Japana i Južne Koreje, kamo kineski turisti često putuju radi kupovine, bilježe veliki pad prodaje, a snažno je pao i promet u cijeloj Europi, dodaju iz Pume.