Gigant sportske opreme Adidas objavio je da će carine koje je uvela administracija američkog predsjednika Donalda Trumpa dovesti do povećanja cijena svih njegovih proizvoda na američkom tržištu
Kompanija je priopćila da još nije poznato koliki će točno biti porast cijena, ali je naglasila da globalni trgovinski sukobi onemogućuju podizanje godišnjih poslovnih prognoza – unatoč snažnom rastu dobiti u prvom tromjesečju, prenosi CNBC.
'Više carine neizbježno će rezultirati višim troškovima za sve naše proizvode namijenjene tržištu SAD-a', stoji u Adidasovu službenom priopćenju.
Tvrtka je navela da je 'donekle izložena' carinama koje je Bijela kuća uvela na kineske proizvode – trenutno po efektivnoj stopi od 145 posto – ali je već uvelike smanjila izvoz proizvoda proizvedenih u Kini prema SAD-u. Unatoč tome, najveći izazov, ističu, predstavljaju opće američke carine na proizvode iz drugih zemalja, a one se za sada, dok traju pregovori, drže na razini od oko 10 posto.
'Zbog neizvjesnosti koja prati pregovore između SAD-a i različitih zemalja izvoznica trenutačno nije poznato koje će carine biti konačno uvedene', stoji u nastavku priopćenja.
Još se ne znaju konačne posljedice carina
'Zbog toga još ne možemo donijeti konačne odluke o tome kako ćemo reagirati. Povećani troškovi uzrokovani višim carinama vjerojatno će dovesti do povećanja cijena – ne samo u našem sektoru – ali trenutačno nije moguće precizno procijeniti koliki će to porast biti niti kakav će imati učinak na potrošačku potražnju za našim proizvodima.'
Adidas je dodao da trenutačno gotovo ništa od svoje proizvodnje ne obavlja u Sjedinjenim Američkim Državama.
Tvrtka, poznata po kultnim tenisicama kao što su Superstar, Samba, Stan Smith i Gazelle, kao i po sportskoj odjeći, koristi proizvodne pogone u zemljama poput Vijetnama i Kambodže – a one, u nedostatku trgovinskog sporazuma, već sada podliježu američkim carinama višim od 40 posto.
Sličan izazov, kada je riječ o povećanju cijena i mogućem utjecaju na potražnju, dijele gotovo sve maloprodajne tvrtke koje posluju u SAD-u – od ultrajeftinih online trgovaca poput Temua do luksuznih brendova poput Hermèsa.
Rast zarade unatoč izazovima
Bez pritiska američkih carina Adidas bi povećao svoje cjelogodišnje prognoze prihoda i operativne dobiti zahvaljujući narudžbama i pozitivnom raspoloženju prema robnoj marki, navodi se u izvješću. Umjesto toga, tvrtka je zadržala postojeće prognoze, ali je istaknula da se 'raspon mogućih scenarija znatno proširio'.
U financijskim rezultatima, koji su većim dijelom bili ranije objavljeni, neto dobit od kontinuiranog poslovanja porasla je za 155 posto u prvom tromjesečju, dosegnuvši 436 milijuna eura (496,5 milijuna dolara), što je iznad 383 milijuna eura, koliko je predviđao konsenzus analitičara prema podacima LSEG-a. Neto prodaja povećana je za 12,7 posto, na 6,15 milijardi eura, dok je operativna marža narasla za 3,8 postotnih bodova, dosegnuvši 9,9 posto.
Tvrtka se napokon riješila višegodišnjeg izazova povezanog s kontroverznim glazbenikom Yeom (Kanye West), s kojim je prekinula suradnju 2022. godine nakon njegovih antisemitskih komentara. Prošlog mjeseca objavila je da je prodala posljednje zalihe proizvoda Yeezy.
Potrošači se sve više okreću lifestyle odjeći
Analitičari Deutsche Banka ocijenili su u utorak da je Adidas isporučio 'vrlo dobar rezultat, s jasnim napretkom u svim segmentima poslovanja', unatoč općoj tržišnoj neizvjesnosti.
'Od početka godine Adidas bilježi dvoznamenkast rast prodaje u svim regijama i prodajnim kanalima, pri čemu veleprodaja prednjači u odnosu na izravnu prodaju krajnjim potrošačima', navela je Mamta Valechha, analitičarka za sektor potrošačkih dobara u Quilter Cheviotu, u svojoj bilješci.
'Obuća i dalje ostvaruje odlične rezultate, potrošači se sve više okreću i lifestyle odjeći, a segment sportske opreme također pokazuje solidne trendove. Adidas se nada da će se ti pozitivni trendovi nastaviti, unatoč ekonomskoj neizvjesnosti izazvanoj američkim carinama – no nažalost, za konkretnije zaključke morat ćemo još pričekati.'