Hrvatske putničke agencije ove godine očekuju 10 do 15 postotni pad organiziranog turističkog prometa u Hrvatskoj u odnosu na prošlu godinu
Sobzirom na krizom odgođenu turističku potražnju putničke agencije spremaju se za pojačan rad neposredno pred početak sezone odnosno za tzv. last minute ponude s nižim cijenama.
Čulo se to, među ostalim, na današnjoj Skupštini Udruge hrvatskih putničkih agencija-UHPA u sklopu sajma CroTour na Zagrebačkom velesajmu. Skupština je osim agencija okupila i predstavnike turističkih zajednica, hotelijera, sindikata turizma, Državnog inspektorata i drugih.
Govoreći o početku ovogodišnje sezone, koja se tradicionalno u Hrvatskoj veže s uskrsnim blagdanima, direktorica UHPA-e Maja Stanić je naglasila da je za te dane stranim turistima prodano nešto manje aranžmana nego lani, pri čemu će ih u Istru doći i nešto više nego lani, dok se drugdje, a posebno na jugu Dalmacije bilježe minusi.
Domaćim su pak turistima agencije prodale gotovo sve što su za Uskrs nudile i za inozemstvo i po Hrvatskoj.
Unatoč tome agencije procjenjuju da će 10 do 15 posto domaćih turista ove godine manje nego lani koristiti usluge agencija za putovanja po Hrvatskoj, dok bi ih u inozemstvo tim načinom moglo ići isto kao lani ili i do 5 posto manje.
Organizirani turistički promet u Hrvatskoj od 2006., kada je ukinuta nulta stopa PDV-a i subvencije za taj promet, do 2008. bilježi stalni usporeni rast pa i pad, rekao je predsjednik UHPA-e Ivan Pukšar. Naveo je da je zbog toga u tom razdoblju izgubljeno 300 tisuća gostiju, dva milijuna noćenja, 200 milijuna eura ukupnog prometa, 30 milijuna eura prihoda u državnu blagajnu te 35 milijuna eura prihoda agencija.
Udjel organiziranih dolazaka turista u ukupnim dolascima smanjio se s 25 posto iz 2005. na 21 posto u 2008., što Pukšar u ime agencija smatra prilično lošim s obzirom na njihovu važnu ulogu u pred i posezoni te u samim odredištima.
Ta udruga i dalje traži smanjenje stope PDV-a na jednodnevne izlete u inozemstvo te za turistički prijevoz s 22 posto na bar 10 posto, ali i dodatne državne poticaje za selektivnu obradu tržišta.
Mjere Ministarstva turizma za udruženo oglašavanje, što su koristile mnoge domaće agencije i njihovi inozemni partneri smatraju uspjelim, ali nedovoljnim za profitabilnije poslovanje agencija posebno ove godine.