Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja prihvatila je drugo izvješće povjerenika o provedbi strukturnih mjera dezinvestiranja i mjera praćenja uvjeta poslovanja koncentracije poduzetnika Agrokor/Mercator. Riječ je o mjerama koje je Agencija utvrdila rješenjem kojim je ta koncentracija uvjetno odobrena, priopćeno je u srijedu
Agrokor je u razdoblju od 15. siječnja do 15. srpnja 2015. kada je zaključeno drugo izvješće povjerenika, dezinvestirao još 34 prodajna mjesta – šest mjesta je prodano, 15 je Agrokor dao u zakup, a 13 su prodajnih mjesta u zakup dali vlasnici tih prostora. Kupci 27 prodajnih mjesta su neposredni konkurenti Agrokora.
Kako se navodi, za jedno prodajno mjesto proces ugovaranja je u tijeku, budući su raniji ponuđači odustali te je naknadno zaprimljena ponuda od novog ponuđača.
Time je Agrokor dezinvestirao ukupno 63 od 96 prodajnih mjesta predviđenih rješenjem Agencije. Prihod tih prodavaonica predstavlja više od 60 posto ukupnog prihoda prodavaonica s popisa za dezinvestiranje.
Agencija je Agrokoru do 30. listopada 2015. odobrila odgodu zatvaranja dva prodajna mjesta radi finalizacije postupka prodaje/davanja u zakup, o čemu, po isteku roka, Agrokor mora dostaviti dokaz Povjereniku.
Preostala prodajna mjesta (31) Agrokor je zatvorio. Međutim, za sve zatvorene prodavaonice Agrokor u iduće tri godine (do lipnja 2018.), svojim mrežnim stranicama mora imati stalno objavljenu ponudu za njihovo preuzimanje. Osim toga, svakih šest mjeseci mora tu ponudu objavljivati u regionalnim tiskovinama gdje se prodajna mjesta nalaze.
Time je Agrokor ispunio mjeru dezinvestiranja prodajnih mjesta naloženih rješenjem Agencije o uvjetno odobrenoj koncentraciji, ističe se u izvještaju.
Kada je riječ o provedbi mjera praćenja poslovanja, utvrđeno je da u razdoblju od siječnja 2015. do lipnja 2015. nije bilo značajnijih promjena u odnosu na ranije izvještajno razdoblje. Uvjeti izloženosti proizvoda na polici i nadalje su u skladu s mjerama utvrđenim rješenjem Agencije, a Agrokor i dalje provodi mjere iz rješenja Agencije te i dalje na dnevnoj razini prati sve relevantne proizvode, aktivno komunicira s dobavljačima proizvoda i evidentira svaku nastalu promjenu. U situacijama kada ima saznanja da određeni proizvod neće biti raspoloživ, umjesto njega u mrežu uključuje zamjenski proizvod definiran od dobavljača ili, ukoliko takav ne postoji, prvi sljedeći proizvod tog dobavljača.
Kako bi provjerio uvjete izloženosti proizvoda, povjerenik je razdoblju od siječnja do lipnja obišao ukupno 55 prodavaonica – osam trgovina Mercatora-H te 47 Konzumovih prodavaonica. Povjerenik je utvrdio da je izloženost proizvoda konkurentskih dobavljača zadovoljavajuća i u skladu s mjerama iz rješenja Agencije.