Organsku olovku 'Fabula', nakon izvrsnog plasmana na natječaju Moj Zaba Start, prepoznala je i stručna komisija međunarodnog natjecanja A' Design Award & Competition koji se održava u Italiji, točnije Milanu. U konkurenciji od stotinjak radova iz 83 zemlje svijeta, ekološki prihvatljiva olovka Mateje Kuhar dobila je za svoj dizajn i funkcionalnost brončanu nagradu u kategoriji Održivi proizvodi, projekti i zeleni dizajn 2014. - 2015. Uz nagradu, autorica je dobila i certifikat izvrsnosti koji potvrđuje ekološki održiv pristup proizvodnji i status zelene inovacije
'To je za olovku i prateći brend Zelenkapica i Vuč važna i značajna potvrda kvalitete, ali i snažan komunikacijski alat za budući razvoj brenda. Organska olovka Fabula uistinu priča zelenu priču. Ekološka mina odgovara standardima sigurnosti za dječje igračke, a umjesto od drveta, napravljena je od organskih otpadnih sirovina reciklirane kave, čaja i otpadnih latica koje se skupljaju od lokalnih obrta, odnosno ugostitelja. Jedna olovka Fabula tako sadržava dostatne količine kemijskih elemenata koji se upotrebljavaju kao hranjivo – olovka šiljenjem postaje gnojivo za biljke, odnosno sjeme koje je ukomponirano u njezinom vrhu i koji se posadi kad se olovka potroši do neupotrebljive dužine', objašnjava Mateja Kuhar te napominje da je Fabula šireg promjera, što pogoduje lakšem držanju i pisanju.
Gunter Pauli u svom pionirskom djelu 'Plava ekonomija' iz 2009. navodi istraživanja profesora Shutinga Chana koji je još 1990. dokazao da je talog kave idealan za uzgoj gljiva, osobito bukovača i shiitake. Da je talog pomiješan s drugim organskim tvarima dobar za olovku, Mateja Kuhar došla je također nakon svojevrsnog istraživanja.
'Često pijem čaj i kavu te sam redovito, po bakinom starom savjetu, bacala ostatke od čaja i kave pod svoje jagode i limun. Primijetila sam da od toga bolje rastu i otpornije su. Došla sam do zaključka da se sirovine za organsku olovku mogu nabavljati od lokalnih kafića koji talog od kave i vrećice od čaja nakon uporabe bacaju, te sam u ideju ukomponirala i latice koje se skupljaju od lokalnih cvjećara. Moja poslovna ideja tada je dobila smisao. Reciklirat će se otpadne organske sirovine u olovke koje šiljenjem postaju gnojivo za biljku', ističe autorica organske olovke.
Iza dopadljivog dizajna olovke stoji grafički i web-dizajner Igor Toplak s kojim Mateja kao copywriter i brend menadžerica surađuje već neko vrijeme na raznim projektima. Iz te suradnje nastao je i vizualni identitet brenda Zelenkapica i Vuč.
'Na razvitku Fabule i brenda Zelenkapica i Vuč radim već dvije godine. Fabula i pripadajući brend Zelenkapica i Vuč predstavljaju ekološko-socijalno inovatorstvo, pridonose svijesti o ekologiji i zaštiti životinja. Zelenkapica i Vuč moderna je ekobajka. Zasniva se na idealu zaštite prirode i životinja čiji su glavni predstavnici Zelenkapica, ekoheroina, i Vuč, zaštitnik životinja. Zelenkapica i Vuč Fabulom su počeli pisati 'Zelenu priču', koja je i glavni lajtmotiv, a ujedno i slogan brenda - 'Širi Zelenu priču!' Zelenkapica i Vuč ekološkim pothvatima šire svoju zelenu priču, pozivaju na akciju i pitaju: 'A koja je tvoja Zelena priča?' To je poanta ovog brenda - probuditi ekoheroje u ljudima te poticati dobra, zelena djela', naglašava autorica organske olovke Fabula.
Olovka Fabula, kako dodaje, idealna je za ekološku edukaciju djece, ali nije samo za to.
'Brendom Zelenkapica i Vuč želi se educirati djecu o potrebi zaštite prirode i životinja te potaknuti na daljnje zelene akcije. Međutim, olovka Fabula idealan je proizvod i za sve ekološki osviještene ljude koji će u olovci Fabuli te brendu Zelenkapica i Vuč prepoznati veću vrijednost i plemenit cilj. Kao takva, olovka Fabula idealan je poslovni ekopoklon za koji se priprema i inovativno pakiranje', najavljuje Mateja Kuhar.
Projekt Organska olovka Fabula, kako napominje, trenutačno se nalazi u inkubaciji u Tehnološkom parku Varaždin gdje se radi na razvitku stroja za proizvodnju olovaka koja se zasad može zaželjeti (predbilježiti se) na web-stranici zelenkapicaivuc.com.
'Nakon razvitka stroja, kreće komercijalizacija projekta. Većina dobivenih financijskih sredstava utrošit će se upravo na stroj za proizvodnju. Sljedeći koraci uključuju i komercijalizaciju ostalih proizvoda pod brendom Zelenkapica i Vuč, za koje već postoje prototipovi. Zelena priča se širi! Ostali proizvodi brenda Zelenkapica i Vuč uključuju ekoproizvode napravljene od iste organske smjese reciklirane kave, čaja i otpadnih latica, ali i ostale proizvode koji su već predstavljeni na facebook-stranici Organske olovke Fabula, a za koje postoji velik interes, kao što su majice od organske konoplje i organskog pamuka s ilustriranim motivima brenda Zelenkapica i Vuč, Zelenkapica i Vuč teži postati prepoznatljivim varaždinskim, ali i hrvatskim ekobrendom, a za to je potreban daljnji rad, i naravno, financije. Zagrebačka banka pružila je projektu zeleni start, a postoje i ostale ponude investitora', otkriva Mateja.
Organska olovka Fabula, kako naglašava, začeta je i proizvodit će se u Hrvatskoj
'U Hrvatskoj sve više jača kreativna poduzetnička industrija, postoji mnogo mladih ljudi s odličnim idejama koje imaju stvarni potencijal. Unatoč tome, a vjerujem da zbog teške ekonomske situacije, često se ide na varijantu lakše i brze zarade što često ne ostavlja mjesta za originalnu kreativnost, to jest ono što je izvorno hrvatsko. Kao najznačajniju prepreku za poduzetnike početnike smatram nehomogenost institucija koje bi trebale biti potporne u počecima poduzetničkih poduhvata. Cijeli sustav loše je povezan te vrlo zatvoren. Od ostalih problema, tu je naravno i složen birokratski sustav za koji je potrebno mnogo upornosti. Smatram da cijelu situaciju s hrvatskim poduzetništvom trebamo popraviti svi. Iako je ženama zbog ostalih uloga koje se od njih u društvu očekuju, teže realizirati vlastite ideje, za napredak i olakšavanje postupka provedbe vlastitih ideja odgovorni smo svi zajedno. Oscar Wilde je rekao: Zbog onog običnog svijet postoji, a zbog onog neobičnog ima vrijednost.' Radite na svojim idejama, budite uporni, ma koliko neobično i ludo vaše ideje zvučale drugima. Inovacije i upravo te lude ideje predstavljaju napredak zbog kojeg svijet postaje boljim mjestom za život', upozorava autorica organske olovke koja je nominiran i za ovogodišnju Nagradu za kreativnost i inovativnost koju povodom Dana kreativnosti i inovativnosti dodjeljuje Mreža za razvoj i kreativnost.