Samo trećina američkih tvrtki smatra Njemačku dobrim mjestom za poslovanje, uglavnom zbog visokih cijena energije, pokazalo je istraživanje lobističke udruge AmCham
Samo oko trećine (34 posto) američkih tvrtki smatra Njemačku "dobrom" ili "vrlo dobrom" lokacijom za poslovanje, prema ovogodišnjem AmChamovom "Transatlantskom poslovnom barometru".
U prošloj godini Njemačka je dobila dobru ocjenu 59 posto anketiranih tvrtki, a u pretprošloj 63 posto.
Anketirane američke kompanije u Njemačkoj najviše se žale na visoke troškove energije i rada, koje je među nedostacima poslovanja izdvojilo njih 79 odnosno 53 posto.
Na digitalnu infrastrukturu i dostupnost kvalificirane radne snage požalilo se 47 odnosno 45 posto ispitanih američkih kompanija koje posluju u Njemačkoj.
"Američke kompanije već godinama kritiziraju visoke troškove energije i sporu digitalizaciju u Njemačkoj, a sada ih sve više brine i nestašica kvalificiranih radnika", istaknula je u razgovoru za agenciju dpa predsjednica AmChama Simone Menne.
Među njemačkim prednostima američke kompanije izdvojile su predvidiv pravni sustav, visoku kvalitetu kvalificiranih radnika i snažan sektor istraživanja.
SAD je od njemačkih kompanija dobio puno bolje ocjene, pokazao je "Transatlantski poslovni barometar".
Tako 74 posto njemačkih tvrtki smatra SAD "dobrom" ili "vrlo dobrom" lokacijom za poslovanje. Isti udio proširiti poslovanje, u usporedbi sa samo 53 posto američkih kompanija u Njemačkoj.
U utrci za ulaganja trenutno vodi SAD, zaključila je Menne.
Najveća je prednost SAD-a tržišni potencijal koji su istaknule gotovo sve anketirane njemačke kompanije. Niske troškovi energije izdvojilo je 78 posto ispitanih tvrtki, a dobre uvjete za inovativne tehnološke kompanije i poduzetnike njih 74 posto.
Najveću potrebu za poboljšanjem njemačke tvrtke vide u viznoj politici koju je među nedostacima poslovanja u SAD-u istaknula polovina njih. Njih 39 posto priželjkuje i višu razinu predvidivosti u politici općenito, pokazalo je istraživanje.