Tedeschijeva Atlantic grupa u prošloj godini odlično je poslovala, a na financijske rezultate nije se značajnije odrazila ni kriza Agrokora. Nakon objave rezultata cijena dionice skočila je više od dva posto, čemu je pridonijela i najava isplate veće dividende nego lani
Za razliku od drugih velikih Agrokorovih dobavljača koji su prisiljeni na velike otpise potraživanja, Tedeschijeva kompanija očekuje potpunu naplatu svojih potraživanja.
'Atlantic se našao u povoljnijoj poziciji jer nismo pristali financirati Agrokor, zbog čega smo već krajem prošle godine smanjili izloženost prema Todorićevu koncernu', naglasio je Zoran Stanković, potpredsjednik Atlantic grupe za financije na prezentaciji financijskih rezultata za 2017. godinu.
Prema njegovim riječima, ukupno potraživanje prema Agrokoru 10. travnja prošle godine iznosilo je 290 milijuna kuna, od čega se na poslovanje u Hrvatskoj odnosilo 138 milijuna kuna.
Nakon dolaska izvanredne uprave Atlantic je do danas naplatio 41,8 milijuna kuna starog duga, a preostali dio od 96 milijuna kuna tretira se kao granični dug koji bi, prema dogovoru s izvanrednom upravom, trebao biti u potpunosti naplaćen.
'Granični dug trebali bismo naplatiti u cijelosti, samo je pitanje po kojoj dinamici. Do kraja ožujka trebali bismo naplatiti još 25 milijuna kuna, a ostatak ulazi u nagodbu. Očekujemo da ćemo taj dio naplatiti u razdoblju od dvije do četiri godine', rekao je Stanković.
Atlantic grupa je u 2017. ostvarila ukupni prihod od prodaje u iznosu od 5,3 milijarde kuna, što u odnosu na prethodnu godinu predstavlja rast od 3,9 posto. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 582,2 milijuna kuna i veća je za 22,7 posto, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla 69,2 posto, na 275,5 milijuna kuna.
Rekordni financijski rezultati ostvareni su na krilima rasta vlastitih brendova i distribucijskog poslovanja. Rasla su i sva najveća tržišta Atlantic grupe, a među brendovima su se dvoznamenkastim rastom istaknuli Argeta i Donat Mg u Hrvatskoj i Srbiji, Barcaffe i Cedevita u HoReCa kanalu, Kala, Kalnička i Štark u Hrvatskoj te Multivita i Donat Mg u Rusiji.
Svi ključni brendovi povećali su ili zadržali tržišne udjele, a Argeta je, nakon Austrije lani, postala tržišni lider i u Švicarskoj.
Prošlogodišnji rezultati pokazuju da je Atlantic uspješno nadoknadio gubitak prihoda od privatnih robnih marki, do kojeg je došlo nakon raskida ugovora s Herbalifeom. Orijentacija na jačanje vlastitih brendova i distribuciju pokazala se kao dobitna kombinacija.
Zahvaljujući povoljnim trendovima u prodaji znatno su poboljšani ključni financijski pokazatelji. Tako je novčani tok iz poslovnih aktivnosti dosegnuo 348,2 milijuna kuna, što predstavlja rast od 19,2 posto. Istovremeno je osjetno smanjena zaduženost, o čemu svjedoči pad omjera neto dug/EBITDA s 3,17 na 2,29.
S obzirom na visoku novčanu poziciju i činjenicu da trenutno nemaju u vidu neku konkretnu akviziciju, Stanković je najavio isplatu nešto više dividende nego lani.
U ovoj godini u Atlanticu očekuju blag rast prodaje (1,8 posto, na 5,4 milijarde kuna), uz znatno ambicioznije ciljeve u pogledu profitabilnosti. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) trebala bi porasti 6,3 posto (na 550 milijuna kuna), a operativna dobit (EBIT) za 9,8 posto (na 375 milijuna kuna).
Fokus će biti na daljnjem jačanju pozicije prepoznatljivih regionalnih brendova, razvoju distribucijskog poslovanja jačanjem postojećih i akvizicijama novih principala, širenju regionalnog HoReCa portfelja te nastavku internacionalizacije poslovanja.
U okviru internacionalizacije, u Atlanticu najviše očekuju od proboja brenda Argeta na američko tržište.
Argetu će u SAD-u proizvoditi Atlanticov ugovorni proizvođač, tvrtka Brother&Sister u Pennsylvaniji. Atlantic osigurava recepturu i potrebne sastojke, a od prodaje će dobivati ugovoreni postotak (royality).
U prvoj godini, u kojoj se očekuje prihod od dva milijuna eura, proizvodi će se plasirati putem 'etno' kanala, a nakon testiranja tržišta očekuje se masovniji ulazak u prodajne centre.