Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) objavila je u srijedu kako je, zbog primjene Zakona o postupku izvanredne uprave u trgovačkim društvima od sistemskog značaja za Republiku Hrvatsku, a temeljem tumačenja Trgovačkog suda u Zagrebu, obustavila upravne postupke u vezi s nadzorom koncentracije Agrokora i Mercatora
AZTN je, naime, koncentaciju Agrokora i Mercatora u ožujku 2014. godine ocijenio uvjetno dopuštenom te je odredio mjere i uvjete koje te dvije kompanije moraju ispuniti kako bi se otklonili negativni učinci njihove koncentracije na tržišno natjecanje. Za povjerenika koji će nadzirati provedbu tih mjera u srpnju iste godine odabrana je revizorska kuća PricewaterhouseCoopers (PwC).
Kako se navodi u mjesečnom biltenu objavljenom u srijedu, Agencija je nedavno usvojila šesto izvješće povjerenika vezano uz provedbu mjera i uvjeta iz rješenja o uvjetno dopuštenoj koncentraciji, a "to izvješće ujedno predstavlja i završno izvješće povjerenika, budući da su u poslovanju Agrokora, uslijed stupanja na snagu Zakona o postupku izvanredne uprave u trgovačkim društvima od sistemskog značaja za Republiku Hrvatsku nastupile promijenjene okolnosti".
Pojašnjava se kako taj zakon propisuju zabranu pokretanja i vođenja upravnih postupaka u odnosu na društva od sistemskog značaja, zbog čega je Agencija od zagrebačkog Trgovačkog suda zatražila tumačenjem tih zakonskih odredbi, odnosno da li se konkretne odredbe tog zakona odnose i na upravne postupke koje vodi Agencija u okviru svoje nadležnosti.
"Trgovački sud u Zagrebu je Agenciji dostavio odgovor da se zabrana pokretanja i vođenja upravnih postupaka odnosi i na upravne postupke koje vodi Agencija u okviru svoje nadležnosti. Stoga Agencija za vrijeme važenja ZPIU-a neće voditi upravne postupke vezane uz društva na koja se odnosi primjena toga Zakona", zaključuju iz Agencije.
AZTN je 2014. uvjetno odobrila koncentraciju Agrokora i Mercatora, naloživši koncernu, uz ostalo, obvezu prodaje ili davanja u zakup 96 prodavaonica iz mreže Konzuma i Mercatora, čiji je ukupni prihod činio gotovo 60 posto prihoda Mercatora-H iz 2012. godine.
Ta se mjera prije svega odnosila na grad Zagreb i Zagrebačku županiju, gdje je Konzum i prije koncentracije bio tržišni lider pa je Agrokor na području Zagreba imao obvezu dezinvestirati 26 prodajnih mjesta, a 19 na području Zagrebačke županije. U još 13 županija ukupno je trebalo biti dezinvestirano 51 prodajno mjesto.
Uz ostalo, Agrokor se obvezao i da u Konzumovim hipermarketima i supermarketima, kroz najmanje tri godine od stjecanja kontrole nad Mercatorom, omogući najmanje trojici konkurenata u segmentima proizvoda u kojima tvrtke Agrokora imaju visok tržišni udjel (iznad 40 posto), izloženost njihovih proizvoda na 30 posto police, i to pod uvjetima koji nisu lošiji od onih koje Konzum odobrava konkurentima u svojoj prodajnoj mreži.