FILMSKA INDUSTRIJA

'Barbenheimer' je spasio filmsku sezonu: Zašto će ova dva filma promijeniti sve?

01.08.2023 u 22:38

Bionic
Reading

Dva najiščekivanija filma ovog ljeta 'Barbie' i 'Oppenheimer' u prva dva tjedna prikazivanja globalno su producentima donijela više od milijardu dolara prihoda. Filmaši se nadaju da će ove dvije uspješnice doprinijeti oporavku industrije, koja još uvijek trpi od posljedica pandemije koronavirusa

Dva filmska favorita pod zajedničkim internetskim nazivom 'Barbenheimer' u drugom tjednu prikazivanja na američkom tržištu zabilježila su pad prodaje ulaznica manji od uobičajenog. Prodaja je pala samo 43 posto u odnosu na premijerni tjedan, a pad obično iznosi između 50 posto i 70 posto.

Analitičari kino blagajni često gledaju na brojke drugog tjedna kao na pokazatelj hoće li film dugo trajati na kino blagajnama ili će brzo propasti. Što manji pad, to bolje.

'Barbenheimer će ostati zabilježen kao jedna od najznačajnijih i najnepredvidljivijih prekretnica u povijesti kinematografije, ne samo zbog toga što znači za prihode na kino blagajnama, već i kao kulturni događaj usredotočen na gledanje filmova,' rekao je Paul Dergarabedian, viši medijski analitičar u Comscoreu za CNBC.

Tijekom vikenda, Barbie je zaradila dodatnih 93 milijuna dolara, čime je domaća bruto zarada porasla na 351 milijun dolara. Film Grete Gerwig i Mattela u suradnji s Warner Brosom približava se brojci od 800 milijuna dolara u svijetu i mogao bi postati drugo ostvarenje teže od milijardu dolara 2023. godine.

Univerzalov Oppenheimer u međuvremenu je tijekom vikenda zaradio još 46,7 milijuna dolara. Njegova domaća bruto zarada sada iznosi 175 milijuna dolara, a sveukupno je zaradio 405 milijuna dolara.

  • +10
Domaća premijera filma 'Barbie' Izvor: Pixsell / Autor: Lovro Domitrovic/PIXSELL

'Za ljetno tržište kojem je očajnički potreban poticaj, istovremeni kino start Barbie i Oppenheimera 21. srpnja pokrenuo je lančanu reakciju na kino blagajnama koje su u ljetnoj sezoni ubrale tri četvrtine milijardi dolara više nego lani', rekao je Dergarabedian.

Do dolaska 'Barbenheimera', ljetni box office, koji traje od prvog vikenda u svibnju do 4. rujna, pao je za oko sedam posto u usporedbi s 2022. Dva tjedna kasnije u plusu je za devet posto, prema podacima Comscorea.

Slično tome, ova dva filma zajedno značajno su povećala ovogodišnje ukupne prihode na kino blagajnama. Prije 'Barbenheimera' prodaja ulaznica porasla je 12 posto. Dva tjedna kasnije u porastu je za 20 posto.

Međutim, prihodi kino blagajni u SAD-u još uvijek zaostaju za razinama prije pandemije za oko 16 posto. A izgledi za sustizanje sve su manji jer su studiji počeli pomicati velika izdanja za sljedeću godinu dok Hollywood trpi zbog dugotrajnih štrajkova scenarista i glumaca.