TELEKOMUNIKACIJE U 2010.

Borba za prevlast u mobilnom pretraživanju

19.01.2010 u 13:24

Bionic
Reading

Globalno telekomunikacijsko tržište u 2010. bit će obilježeno borbom za vodeći položaj u mobilnom pretraživanju putem smartphonea, rješavanjem uskih grla koja uzrokuju zastoje u mobilnoj mreži te smanjenjem emisije ugljičnog dioksida, pokazuje najnovije istraživanje konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte 'Trendovi u telekomunikacijama u 2010.'

'Na hrvatskom tržištu telekom usluga najveće prilike za rast postoje u segmentu brzog interneta i IP TV-a, u čemu je Hrvatska vodeća u regiji', istaknuo je Dejan Ljuština, viši menadžer u Odjelu za poslovno savjetovanje u Deloitteu. 'Razvoju tržišta u Hrvatskoj svakako bi koristilo ukidanje trošarina na mobilne usluge. Time bi se otvorila mogućnost većih investicija', naglasio je Ljuština.

Usprkos tome što su prihodi od mobilnog pretraživanja skromni (1-2 milijarde dolara), u Deloitteu primjećuju trend pojačanog ulaganja u strateško pozicioniranje u mobilnom pretraživanju, a glavni uređaj za pretraživanje postaje smartphone. Očekuje se da će sljedeće godine biti prodano oko 400 milijuna primjeraka smartphonea, a 2011. bi prodaja mogla premašiti ukupnu prodaju osobnih računala.

'Priroda mobilnog pretraživanja je impulzivna jer odgovara trenutnim potrebama pa bi upravo snažnije korištenje smartphonea moglo dovesti do povećanja ukupnog broja pretraga', rekao je Ljuština.

Zbog zasićenosti mobilnih mreža telekomunikacijski operateri će sve više tražiti tehnološka rješenja za širenje uskog grla. Međutim, iz Deloitteu upozoravaju da se dugoročno usko grlo može prevladati samo uvođenjem 4G tehnologije, čije se pokretanje zbog visokih troškova i nesigurnih financijskih uvjeta očekuje najranije 2013. godine. Zaključak je da će u 2010. razumna povećanja kapaciteta vjerojatno biti u potpunosti iskorištena od strane klijenata koji sve više gutaju podatke, što će operatore ostaviti praznijih džepova, dok će korisnici biti nezadovoljni kao i dosad.

Izazov telekomunikacijskom sektoru je smanjenje emisije ugljičnog dioksida za 10 posto. Globalna telekomunikacijska industrija, koja pruža usluge za četiri milijarde klijenata, s prosječno 1,5 linija po korisniku, godišnje stvara 183 milijuna tona ugljičnog dioksida. Riječ je o 0,7 posto udjela u globalnoj emisiji ugljičnog dioksida.

Na tržištima regije i hrvatskom tržištu prostor za rast tražit će se u daljnjem prodoru širokopojasne mreže i IPTV-a.

'Telekom sektor u našoj je regiji u zadnjih desetak godina bilježio značajan i kontinuirani rast, posebice u segmentu mobilne telefonije i širokopojasnih mreža. U proteklih nekoliko godina rast na tržištu mobilnih komunikacija počeo je stagnirati, dok je na tržištima tradicionalne fiksne mreže zabilježen čak i pad. Većina tržišta u regiji zasićena je u dijelu koji se odnosi na pokretne mreže, s obzirom da raspon prodora iznosi od 128 posto u Srbiji, preko 132,5 posto u Hrvatskoj pa sve do 187 posto u Crnoj Gori. Penetracija fiksne telefonije u regiji solidna je u odnosu na Europsku uniju te iznosi 32,4 posto. Cijeli je sektor u potrazi za prostorom za daljnji rast', komentira Ljuština.